10 tysięcy kroków dziennie. Podejmuję wyzwanie

10 tysięcy kroków dziennie to zalecana dawka ruchu, która chroni przed nadwagą i pozytywnie wpływa na kondycję i zdrowie całego organizmu. Tyle powinniśmy robić, żeby zachować dobre samopoczucie i formę. To dużo czy mało? Ile kroków przeciętnie wykonuje codziennie człowiek? Czy rekomendowane dziesięć tysięcy uchroni nas przed chorobami i zapewni szczupłą sylwetkę? 



Dziesięć tysięcy kroków dziennie - to dużo czy mało?

Zależy od osoby, jej stylu życia i zdrowia. Chciałam podjąć wyzwanie 10000 kroków, ale najpierw postanowiłam sprawdzić, ile ich robię w ciągu przeciętnego dnia. Wynik mnie mocno zaskoczył.
Okazało się, że 10 tys. kroków to tyle co nic. Codziennie mniej więcej tyle robię jedynie wykonując niezbędne obowiązki. Czyli dojazd do pracy i powrót, zaprowadzenie i przyprowadzenie dziecka ze żłobka. Spacer z psem. Poruszanie się po domu i po firmie. Ewentualne wyjście do sklepu. 10 tysięcy kroków robię w dni kiedy nic nie ćwiczę i wydaje mi się, że cały czas siedzę. Ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś robi ich mniej. (Nie mówię oczywiście o osobach starszych czy chorych - to co innego).

Zobacz: Czy bieganie bez celu ma sens?

Pierwsze 5 tysięcy kroków robię do powrotu z pracy. To jest ok. godziny 17. Drugą połowę szybko nadrabiam chodząc z psem czy ogarniając dom.

10 tysięcy kroków to ok. 5 km i średnio godzina marszu. Dużo czy mało ruchu w skali całego dnia? Moim zdaniem niewiele. W trening warto moim zdaniem włączyć jeszcze chodzenie po schodach. Jest super efektywne. I nie trzeba wcale maszerować tam i z powrotem. Wystarczy zrezygnować z windy. Taka drobna zmiana, która w perspektywie czasu może zrobić sporą różnicę.  

Ile kroków dziennie powinno się robić?

Nie jestem specjalistą, ale dla samej siebie ustaliłam normę 15-20 tys. kroków. Dopiero taka liczba daje się odczuć i faktycznie przynosi jakieś efekty. Oczywiście nie ma sensu morderczo pilnować każdego dnia. Wystarczy aby wynik w skali tygodnia się zgadzał. A to łatwo nadrobić np. bieganiem.

Sama dla siebie nie chciałabym absolutnie schodzić poniżej 10-15 tys. kroków dziennie. Myślę, że większość osób jest w stanie tyle zrobić. Ba, ja nie umiem sobie wyobrazić, jak mogli by robić mniej. Musieliby chyba w ogóle z domu nie wychodzić.

Zobacz: Jak dobrze wyglądać po nieprzespanej nocy

Dlaczego warto chodzić?

Chodzenie jest super. Przynajmniej moim zdaniem. To forma aktywności fizycznej, która daje naprawdę dobre rezultaty, a przy tym jest chyba najmniej męcząca. Ponadto nie wymaga żadnych specjalnych nakładów finansowych ani nawet dużo czasu. Więcej chodzić można przy okazji codziennych zajęć. W chodzeniu nie przeszkadza też dziecko (ja robiłam z wózkiem po kilkanaście kilometrów na macierzyńskim). Można to robić z psem, mężem czy przyjaciółmi. Chodzenie jest proste, uniwersalne i tanie. Rozumiem, że dla niektórych może być nudne, ale i na to są sposoby. Np. słuchawki z muzyką lub audiobookiem. Albo miłe towarzystwo.

A wy ile kroków dziennie robicie?

Komentarze

  1. Staram się , czasem wychodzi przypadkiem, czasem.....jest wielka kicha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się, ale nie wiem czy mi się to udaje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu. Komentarze uznane za spam zostaną usunięte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...