Jak nie przytyć zimą? Praktyczne porady

Co zrobić, żeby nie przytyć zimą? Lato sprzyja odchudzaniu i szczupłej sylwetce. Jesienne miesiące niekoniecznie. A zima to czas, kiedy większość z nas przybiera na wadze. Jak temu zapobiec? Co robić, żeby utrzymać wakacyjną figurę? Odpowiednia dieta i ćwiczenia oraz zdrowy tryb życia to gwarancja dobrej sylwetki bez względu na porę roku i warunki. Jednak w praktyce to wszystko jest o wiele trudniejsze.

Jak nie przytyć zimą? Praktyczne porady

Większość osób, chociaż nie chce, tyje jesienią i zimą. Co więcej to jest naturalne. Na upartego można by nawet rzecz, że zdrowe. Oczywiście o ile wcześniej nasza waga była w normie. I o ile mówimy o 2-3 kilogramach na plus. Niestety jesienią i zimą łatwo jest się zapuścić. Niskie temperatury nie sprzyjają aktywności na zewnątrz. Podobnie jak coraz szybciej zapadający zmrok. To wszystko natomiast kusi aby rozsiąść się w ciepełku i rozkoszować pysznym jedzonkiem. A stąd już tylko krok do dodatkowych kilogramów. Jak nie przytyć na jesień? Da się w ogóle?


Jesienią i zimą można utrzymać wakacyjną sylwetkę i formę, chociaż jest to o wiele trudniejsze. Wymaga więcej pracy i poświęcenia. I tak szczerze, to nie zawsze warto. Ten jeden kilogram na plusie to nie tragedia i nie zawsze jest sens walczyć o niego za wszelką cenę. Dobrym sposobem jest trochę odpuścić i pogodzić się z tym, co nieuniknione. Że jesienią i zimą ludzie tyją. To oczywiście nie zwalnia z dbania o siebie. Zdrowa dieta i aktywność fizyczna są w tym okresie szczególnie ważne. Nie chodzi tylko o wygląd. Odpowiednio się odżywiając i ćwicząc zmniejszamy ryzyko złapania jakiejś paskudnej infekcji. Jeżeli już nam się przytrafi polecam moje domowe sposoby na katar i przeziębienie, ale lepiej jest zadbać o odporność zawczasu.


Jak nie przytyć zimą?


Pilnuj aktywności fizycznej
Godzina ruchu dziennie to byłoby idealnie. Pół godziny to już minimum. Wystarczy spacer z psem. Albo z siatami ze sklepu. W zimne dni pojawia się pokusa, aby wsiąść w samochód lub autobus. Czasami można, ale jeżeli to stanie się twoją regułą, nie zdziw się, kiedy waga wskaże kilka kilogramów więcej. Dobrym pomysłem jest również zapisanie się na jakieś zajęcia fitness. Ćwiczysz w ciepełku, poznajesz nowych ludzi, grupa motywuje i masz profesjonalnego instruktora. Nowe zajęcia sportowe to jedna z rzeczy, które warto wziąć pod uwagę tej jesieni.

Aktywność fizyczna na jesień i zimę:
  • Bieganie (bieganie zimą może być całkiem fajne!)
  • Dowolne zajęcia fitness
  • Rower
  • Spacer
  • Wędrówki górskie
  • Lodowisko
  • Rolki (póki nie spadnie śnieg)


Nie przejadaj się
Długie, chłodne wieczory zachęcają do wzmożonej konsumpcji. Jeżeli nie chcesz przybrać na wadze, nie możesz dopuścić do obżarstwa. To nie znaczy, że musisz się głodzić. Możesz jeść mniej albo jeść mądrzej. Albo więcej się ruszać. Ja ostatnio szczególnie polubiłam warzywne frytki. Pieczone kawałki marchewki i buraków są super. Z przyprawami doskonale smakują, są zdrowe i nie tuczą tak, jak chipsy. Jesień i zima to również idealny czas, żeby przeprosić się z zupami. Warto do potraw dodawać więcej warzyw. Na śniadanie polecam owsiankę. Jest zdrowa i sycąca. Pomiędzy posiłkami chętnie sięgam po jabłka. Lepiej zjeść obiad z dwóch dań, niż później zapychać się przekąskami albo pochłonąć pół lodówki na kolację. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek. 

Ja polecam napoje regenerujące na jesień. Dostarczają cennych składników, wspomagają odporność i zmniejszają apetyt. Warto regularnie po nie sięgać. Szczególnie doceniam te na ciepło po powrocie do domu. Miło tak się rozgrzać, kiedy na zewnątrz zawierucha. 

Unikaj nudy
Nuda jest... nudna. Szkoda na nią czasu. Poza tym znudzony człowiek chętniej sięga po jedzenie, kiedy nie jest głodny. Żeby sobie zafundować jakąś atrakcję. A tyłek rośnie. Jedzenie jest spoko. Jest dobre. Ale tylko wtedy, kiedy faktycznie go potrzebujemy. Napychanie się z nudów nie tylko szkodzi naszej sylwetce, ale i zdrowiu. Na jesień warto znaleźć sobie interesujące zajęcie. Pasję, która nas pochłonie.  


Zadbaj o siebie
Staraj się ograniczyć alkohol lub w ogóle z niego zrezygnować. Wysypiaj się. Jesień to idealny czas, żeby zadbać o urodę i nadrobić zaległości w pielęgnacji. W upalne dni mało kto ma ochotę smarować się balsamem. Skóra po lecie może być przesuszona. Teraz czas na regenerację. Domowe SPA to doskonały sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. 

Zobacz też:

Komentarze

  1. Cenne porady. Wszystkie porady warto sobie wziąć do serca i stosować na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis. Pozostaje zapamiętać wszystko i wdrożyć w życie.

    OdpowiedzUsuń
  3. oOO, wszystko to prawda i każdy te zasady zna, ale potrzebna jest jeszcze silna wola, żeby oprzeć się pokusom:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu. Komentarze uznane za spam zostaną usunięte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...