środa, 25 października 2017

Nieznane fakty o psach. 8 ciekawostek, o których nie miałeś pojęcia

Psy to najpopularniejsze zwierzaki domowe, ale na pewno jest kilka rzeczy, których o nich nie wiesz. Nieznane fakty o psach, które zadziwią i zszokują. O tych rzeczach prawdopodobnie nie miałeś pojęcia.
Nieznane fakty o psach. 8 ciekawostek, o których nie miałeś pojęcia

Sama mam pieska od kilku lat, więc interesuję się tematem. Ale np. punkt pierwszy był dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Nie spodziewałam się również, że mopsy, pekińczyki czy buldogi cierpią na taką makabryczną dolegliwość.



8 ciekawostek o psach 


1. Psy posiadają unikalny odcisk… nosa. To coś, jak nasze odciski palców

2. Psy posiadają gruczoły potowe jedynie w okolicach poduszek łap. Dzięki temu nigdy nie śmierdzą potem, nawet jak są bardzo zziajane. Za to trudniej im się schłodzić i są bardziej narażone na przegrzanie.

3. Pies ma trzy powieki. Ta dodatkowa przez większość czasu jest niewidoczna.


4. Mówi się, że psy są bardzo mądre. W rzeczywistości można porównać je poziomem intelektualnym do kilkuletniego dziecka. To by znaczyło, że nasze dzieci są bardzo mądre ;) hmmm

5. Charakter psa zależy w dużej mierze od rasy, chociaż oczywiście na zachowanie czworonoga ogromny wpływ ma otoczenie w jakim przebywa. Nawet najlepsze geny można zepsuć poprzez niewłaściwie traktowanie. W drugą stronę jest trudniej, ale czasami się udaje. 


6. Pies naturalnie ma trochę wyższą temperaturę niż człowiek. Chodzi o 1-2 stopnie różnicy. Im mniejszy i młodszy pies, tym wyższa temperatura.

Nieznane fakty o psach. 8 ciekawostek, o których nie miałeś pojęcia


7. Psy lubią pieszczoty. Chcą być głaskane czy drapane za uszkiem. Nie przepadają natomiast za obejmowaniem. Czują się wówczas zdominowane lub zagrożone. Oczywiście większość domowych czworonogów pozwala swoim właścicielom się obejmować. Czasami nawet w ogóle nie okazują przy tym niezadowolenia. Ale podobno to dla nich niekomfortowe. Podobno, bo moja Piccola sama uwielbia wtulać się pod moją rękę.


8. Niektóre psy mają taki problem, że wypadają im oczy. Serio. Mopsy, pekińczyki czy buldogi francuskie są narażone na wypadanie gałek ocznych. Wszystko przez budowę ich pyszczka. Brzmi to groźnie i faktycznie wymaga interwencji weterynarza. Taki uraz grozi utratą wzroku lub jego uszkodzeniem.

Na zdjęciach moja Piccola. Więcej fotek znajdziecie na instagramie pod hasztagiem #piccolapies

8 komentarzy:

  1. Ja właśnie z godzinę temu przeczytałam gdzieś, że dzisiaj jest Dzień Kundelka. I niestety o moim łobuz ie nic nie napisałam :-(
    Większości tych rzeczy nie wiedziałam, a ten ostatni punkt mnie aż przeraził.

    A jak Piccola dogaduje się z Twoim synkiem? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całkiem nieźle. czasami dochodzi pomiędzy nimi do konfliktów, ale generalnie raczej się lubią ;)

      Usuń
  2. Bardzo dużo fantastycznych ciekawostek, pierwsza w szczególności mnie ujęła! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój Syn marzy o psie. Ja sama miałam psy, jak byłam mała, ale teraz mieszkamy w bloku i czasem wyjeżdżamy, dlatego dla nas posiadanie zwierzaka to kłopot

    OdpowiedzUsuń
  4. No, punktu 8 to się nie spodziewałam i teraz czuję się mądrzejsza :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Może dlatego pieski dają się tulić, jak małe dzieci😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny wpis :D mam psa ale.o większości rzeczach nie wiedizalem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do najlepszych genów to jest użytkowości rasy: bardzo irytuje mnie gdy ludzie chcą na siłę zmieniać: na przykład widziałam Pana który chciał oduczyćć beagla węszenia tropienia

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...