czwartek, 24 sierpnia 2017

Park linowy - dobra zabawa, adrenalina i wyzwanie

Park linowy to świetny pomysł na aktywne spędzenie czasu. Ciekawe wyzwanie, dobra zabawa i adrenalina. A dodatkowo trening i to inny, niż zazwyczaj. Lato i wakacje dobiegają końca, ale jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, warto odwiedzić park linowy. 

Park linowy - jak to jest i co trzeba wiedzieć


Parki linowe to coraz popularniejsze w Polsce rozrywki. Chyba w każdym województwie można taki znaleźć. Jeżeli chcecie aktywnie i ciekawie spędzić czas, sprawdzić swoje możliwości, poczuć adrenalinę i podjąć wyzwanie, powinniście odwiedzić park linowy. Ja byłam bardzo zadowolona. Oczywiście dopiero po zejściu z trasy ;)




Park linowy - o co chodzi?

Park linowy to taki tor przeszkód zawieszony kilka lub nawet kilkanaście metrów nad ziemią. Naszym zadaniem jest przejść trasę, na której aż roi się od utrudnień. Liny, ruchome belki, konieczność podciągania się lub szybkie zjazdy. Trochę jak tarzan. W końcu wszystko zawieszone jest pomiędzy drzewami. 


Park linowy - jak się przygotować?

Instruktażu udzielą wam na miejscu. Tam również powinniście dostać niezbędny sprzęt, jak uprzęże, kask i rękawiczki (te ostatnie podobno w niektórych miejscach trzeba sobie samemu dokupić, moim zdaniem powinny być w cenie biletu).

Konieczne jest ubranie sportowe. Niekoniecznie jakieś super hiper, ale po prostu wygodne ciuchy, które nie będą krępowały ruchów i sportowe buty. Podobno jeansy, to średnia opcja, bo jednak trochę utrudniają. Ja miałam krótkie spodenki i było super. Przed wejściem na trasę parku linowego, lepiej ściągnąć biżuterię i spiąć włosy. Odradzałabym bardzo długie paznokcie. Mogą się połamać. Wszystkie.

Park linowy - na co się przygotować?

Świetna zabawa, adrenalina, wyzwanie i trening. Trochę może strach. Konieczność zmierzenia się ze swoimi słabościami i lękami. Na górze człowiek jest zdany tylko na siebie, siłę swoich rąk i nóg oraz pomysłowość. To bardzo ciekawe doświadczenie, które pozwala nam poznać siebie i wzmocnić wiarę w swoje możliwości. Idąc do parku linowego trzeba się przygotować na spory wysiłek (szczególnie mocno muszą pracować ręce), trochę siniaków, czasami jakieś ofiary w postaci obuwia i odzieży.

video



Park linowy - atrakcje

Parki linowe oferują zazwyczaj kilka tras o różnym poziomie trudności oraz dodatkowe atrakcje. Najczęściej jest to zjazd tyrolski, skok z wysokości czy staczanie się w wielkiej kuli. Prawie zawsze w parku linowym można kupić sobie coś do jedzenia lub pamiątkę.



Park linowy - trasa łatwa, średnia czy trudna?

Poziom trudności trasy musimy dobrać w oparciu o naszą kondycję i tryb życia. Ale bez obaw. Trasy łatwe i średnie przeznaczone są typowo dla dzieci, więc większość przeciętnych dorosłych również bez problemu sobie z nimi poradzi. Warto podpytać obsługę, co konkretnie oznaczają poziomy trudności, ale ja bym raczej stawiała na trasy trudne lub bardzo trudne. Bo przejść taką średnią bez większego wysiłku, to żadne wyzwanie i zero zabawy. A nie o to chyba chodzi. Fajnie, jeżeli na trasie spędzimy przynajmniej te 40 minut.


video





Czy park linowy jest niebezpieczny?

Jest adrenalina, jest strach, ale generalnie to nie jest zabawa z narażeniem życia. Oczywiście ryzyko urazów jest podwyższone. Pechowcy (chociaż pech przecież nie istnieje) mogą sobie coś skręcić, złamać, zwichnąć. Ja sama wróciłam z ogromnym siniakiem na nodze. Park linowy to rozrywka, która pozwala poczuć strach i adrenalinę, ale generalnie nasze życie i zdrowie nie powinno być zagrożone, o ile przestrzegamy regulaminu, stosujemy się do poleceń obsługi i zachowujemy zdrowy rozsądek. 

Dla kogo park linowy?

Park linowy to świetna rozrywka dla osób aktywnych lub chociaż umiarkowanie aktywnych. Zdrowych, a przynajmniej bez ciężkich chorób. Bez lęku wysokości. W pełni sprawnych. Pełnoletnich lub od 12 roku życia, ale ze zgodą opiekuna.  


Park linowy - ile kosztuje taka rozrywka?

Najlepiej jest sprawdzać cenę na stronach poszczególnych parków linowych. Średnio normalny bilet na jedną trasę kosztuje w granicach 30-50 zł. 


I jak? Zachęciłam? Ja myślę, że park linowy to fajny pomysł na aktywny wypoczynek.

Zobacz też: Wycieczka do Zatorlandu

15 komentarzy:

  1. Świetna relacja i opis! Ja nigdy w parku linowym nie byłam, więc może już czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto! pierwszy raz jest niesamowity. kolejne, nie wiem. pewnie już mnie. ale za pierwszym razem naprawdę jest dużo emocji i mega wrażenia.

      Usuń
  2. Ja zacieram ręce. Mam bardzo ruchliwego, rocznego synka. Jak tylko podrośnie zabieram go do parku linowego. Niech tam upłynni swą energię. Bo widzę, że to dobra zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Park linowy to mega fajna zabawa! ostatnio całą rodzinką byliśmy i się nie zawiedliśmy, polecam każdemu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się wybieram na początku września! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nudziara ze mnie, bo takie parki, to chyba nie moja bajka. Ale może tylko narzekam po intensywnie spędzonych wakacjach (a jeszcze jeden wyjazd przede mną, o mamuniu) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba czas najwyższy przełamać swoje lęki i zakosztować tej adrenaliny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. W Koszalinie też jest taki park linowy, ale nie wiem, czy miałabym odwagę... Chociaż kusi bardzo. Z lękiem wysokości potrafię sobie poradzić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja i mój lęk wysokości mówimy stanowcze nie takim rozrywkom
    😂

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego jeszcze nie robiłem, trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie w miescie tez jest cos takiego. Wybieram sie juz od zeszlego roku, ale jakos sie boje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje dzieciaki zawsze uwielbiały, teraz też chętnie pewnie by skorzystały z okazji. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  13. Każda forma aktywności fizycznej jest dobra, a najlepiej by była przyjemna i zapewniała rozrywkę. :) Ja przykładowo od jakiegoś czasu uprawiam wspinaczkę.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...