poniedziałek, 7 sierpnia 2017

9. powodów, żeby biegać w samym staniku

Bieganie w samym staniku jeszcze do niedawna było dla mnie nie do pomyślenia. No, może na zawodach (najszybsze zawodniczki to zawsze te w samych majtkach i stanikach). Ewentualnie gdzieś na wsi. Ale żeby biegać w samym staniku po mieście, po osiedlu to co to, to nie. Taka golizna. Nieobyczajne. I prowokujące. Co ludzie powiedzą. Co sąsiedzi powiedzą, że latam w samym staniku. I tak już dziwnie na mnie patrzą, bo wychodzę z psem w piżamie i turbanie na głowie.

Bieganie w samym staniku


Bieganie w samym staniku wydawało mi się też trochę niebezpieczne i prowokujące. Ale wysokie temperatury zrobiły swoje. Upał jak w piekle, jak tu biegać w koszulce? Ugotować się można. Odważyłam się więc i wyszłam w samym staniku. I wcale nie było źle. Powiem, że było całkiem dobrze. Bieganie w samym staniku jest fajne. 

9 powodów, żeby biegać w samym staniku


Bieganie w samym staniku jest fajne i posiada szereg zalet. Spróbowałam i gorąco polecam trening bez koszulki na gorące dni. To zupełnie inna jakość. I wbrew pozorom nic niezwykłego. Po to te sportowe staniki mają mają taki zabudowany i mało seksowny krój, żeby można było w nich ćwiczyć bez skrępowania. 

1. Opalisz się
Oczywiście wszyscy wiemy, że opalanie się jest niezdrowe i trzeba skórę chronić przed słońcem, a nie narażać na działanie promieni. Poza tym opalenizna biegacza to coś, jak opalenizna budowlańca. Wcale nie jest ładna, częściej karykaturalna. Ale fakt faktem, biegając bez koszulki w samym staniku się opalisz.

2. Nic nie krępuje ruchów
No dobra. Koszulka nie krępuje ruchów, bo jej nie ma. Stanik, jak krępował, tak krępuje. Ale zawsze to coś.


3. Mniej prania
Odpada jedna część garderoby do prania. Jeżeli zawsze po treningu masz do wyprania skarpetki, majtki, stanik, koszulkę i spodenki, to możesz sobie odjąć jeden element. Różnica jest zauważalna. Później warto rozważyć bieganie bez spodenek (albo bez majtek). Mniej prania, to więcej szczęścia. Zdecydowanie.

4. To nie jest stanik
No właśnie. To nie jest zwykły stanik, tylko top sportowy. A to całkowicie zmienia postać rzeczy.

5. Musisz wciągać brzuch
A nawet lepiej. Chcesz to robić. Bo go widać.

6. Wyglądasz jak profesjonalistka
Pisałam o tym we wstępie. W samej bieliźnie biega zazwyczaj czołówka zawodniczek. Ciężko w to uwierzyć, ale zdjęcie ubrania to jakieś + 50 szybkości i profesjonalizmu. Nie neguj, po prostu spróbuj.

7. Jesteś lepiej widoczna
No nie ukrywajmy. A to znaczy nie tylko tyle, że łatwiej możesz znaleźć męża. To również oznacza, że ludzie schodzą ci z drogi i przepuszczają. Lepiej widoczna = bezpieczna.

8. Dbasz o równouprawnienie
Skoro mężczyźni mogą paradować bez koszulki, to kobiety również. Pamiętaj jednak, że chociaż koszulka jest zbędna, to stanik jest absolutnie konieczny do biegania. Dla twojego zdrowia, urody i komfortu. Dobry stanik do biegania jest równie ważny jak buty do biegania

9. Walczysz ze wstydem, kompleksami i resztą zbędnego balastu
Bieganie w samym staniku daje takie poczucie wolności i swobody. Dosłownie, ale też w przenośni. Pierwszy raz jest trudny, ale warto się przełamać. To nic złego, a komfort w upalne dni większy. Nie powinnyśmy się krępować własnego ciała. I nie chodzi tutaj o bezmyślne epatowanie nagością, bo tak. Ale w tym konkretnym przypadku bieganie bez koszulki jest jak najbardziej uzasadnione i podyktowane względami praktycznymi.  


A wy jaki ubiór preferujecie do biegania w upały? W samym staniku, czy jednak w koszulce?

6 komentarzy:

  1. Widzę w tym naprawdę dużo racji, po co się męczyć skoro można lżej, przyjemniej i szybciej ;) Ja osobiście nie biegam, ale jestem pewna, że mogłabym biegać tw samym staniku, z tym akurat zero problemu, no ale fakt faktem, ludzie to by wlepiali oczy i obgadywali pod nosem :D Ale po co się przejmować ? :D Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio biegałam w topie i mimo trudnego początku (bo mam dużo kompleksów) to później te spojrzenia innych chyba mi nawet pomagały i dodawały kopa. :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O nieee :( Mnie się za dużo trzęsie, żeby biegać w samym staniku :( Ale nie potępiam, gdybym miała Twoją świetną figurę, nie miałabym żadnych obiekcji, żeby biegać w samym staniku. Biorąc pod uwagę fakt, że mnie jest zawsze za ciepło i zawsze pocę się bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Merytorycznie i z humorem - to lubię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli jest Tobie wygodnie i nie wstydzisz się swojego ciała... to dlaczego nie:))?

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...