czwartek, 27 lipca 2017

Wybielanie zębów kurkumą

Wybielanie zębów kurkumą to moje najnowsze odkrycie. Trend ten lata po internecie od jakiegoś czasu i w końcu postanowiłam spróbować. Kurkuma ma bardzo intensywny, pomarańczowy kolor, na który brudzi wszystko dookoła. Nie wiem, jakim cudem miałaby wybielić zęby, ale ciekawość była silniejsza ;) Czy wybielanie zebów kurkumą działa? Czy to w ogóle dobry pomysł?

Wybielanie zębów kurkumą


Kurkuma ma szereg właściwości zdrowotnych. Do tej pory stosowałam ją raczej wewnętrznie. Wybielanie zębów przy pomocy kurkumy brzmi dziwnie, ale czasami właśnie takie oryginalne sposoby przynoszą najlepszy efekt. 



Wybielanie zębów kurkumą - przepis na pastę


Ja zrobiłam ją z dwóch składników. Oleju kokosowego i kurkumy. Niektórzy dodają wody, ale myślę, że mój sposób jest lepszy ;) Skoro z powodzeniem stosowałam węgiel i olej kokosowy do wybielania zębów, to w towarzystwie kurkumy też powinno być ok. Olej kokosowy posiada właściwości antybakteryjne, a niektórzy twierdzą, że już sam w sobie może ułatwiać uzyskanie białych zębów. 

Kurkumę dość ciężko jest zmyć, więc wybieramy naczynie, którego nie będzie żal, jak przefarbuje. Ja użyłam zakrętki, bo pełno ich mi się wala po domu ;) Do zakrętki dajemy ćwierć łyżeczki oleju kokosowego i tyle samo kurkumy. Wszystko mieszamy ze sobą i nakładamy szczoteczką do zębów. Później można trochę poszorować, trochę posiedzieć z taką mieszanką w ustach, wypłukać i umyć zęby jak zwykle.


Kurkuma do wybielania zębów- wrażenia


Kurkuma ma dość smaczny smak. W końcu to przyprawa. Trzymając w ustach tę mieszankę czułam się trochę, jakbym przeżuwała obiad. Do przeżycia. 

Kurkuma i olej kokosowy do wybielania zębów - efekty


Po takim domowym zabiegu wybielania zębów kurkumą nie pozostał na nich pomarańczowy nalot. Tego obawiałam się najbardziej. Na szczęście o ile kurkumę ciężko domyć z czegokolwiek, to z zębów zeszła ładnie. Czuję, że są one wyjątkowo gładkie i błyszczące. Po pierwszym zabiegu ciężko oczekiwać nie wiadomo jakich cudów, szczególnie że raczej dbam o zęby, nie palę, pije mało kawy czy herbaty i z natury są dość białe. Myślę, że jakiś efekt zauważyłam. Niestety mój aparat w tosterze i tak by tego nie uchwycił, więc nawet nie próbowałam. Musicie mi uwierzyć na słowo.


Myślę, że wybielanie zębów za pomocą kurkumy na stałe wejdzie do mojego kalendarza pielęgnacyjnego. Oczywiście nie mam nic takiego, jak kalendarz pielęgnacyjny, ale ładnie zabrzmiało. W każdym razie jak znajdę czas i sobie przypomnę, mam zamiar wybielać zęby kurkumą. A Wy jak? Próbujecie? 


Zobacz też:


7 komentarzy:

  1. Dość ciekawy sposób :)
    Nigdy nie próbowałam domowego wybielania zebów, choć się nad tym zastanawiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł i kuszący ;-)
    Pewnie wypróbuję :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł aczkolwiek chyba bym się nie zdecydwała. WOlę iść z takimi rzeczami do profesjnalisty, nie jest to wyjątkowo drogie a efeekty na pewno lepsze i żadnych przebarwień. Dużo jest tych domowych sposobów. Słyszałam też o wybielaniu węglem. Cóż, ja wolę nie ryzykowac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A smak nie jest przeszkodą w takiej metodzie? Szczerze mówiąc z takim sposobem się nie spotkałam. Za to olej kokosowy i węgiel jak najbardziej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie, kurkuma jest całkiem znośna smakowo. no chyba, że ktoś wybitnie nie lubi ;)

      Usuń
  5. Zaskoczyłaś mnie tą kurkumą :) O węglu wiedziałam, ale chyba kurkuma jest łatwiej dostępna :)
    No i rozwaliło mnie zdanie: "Myślę, że wybielanie zębów za pomocą kurkumy na stałe wejdzie do mojego kalendarza pielęgnacyjnego. Oczywiście nie mam nic takiego, jak kalendarz pielęgnacyjny, ale ładnie zabrzmiało." Kocham Cię za nie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujące. Nigdy się z tym nie spotkałam, a to ważne, by polegać na naturalnych metodach. Pasty wybielające w większości bardzo uszkadzają szkliwo.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...