sobota, 1 lipca 2017

Mitch Albom - Jeszcze jeden dzień

Jeszcze jeden dzień to opowieść o relacji pomiędzy synem, a matką. Prawdziwe, nie zawsze idealnej, pełnej niedopowiedzeń, czasami kłamstw, żalu i poczucia winy. Mitch Albom napisał książkę, która skłania do przemyśleń i wzrusza. Piękna historia, którą można pochłonąć w jedno popołudnie.

Mitch Albom - Jeszcze jeden dzień


Jeszcze jeden dzień to opis życia pewnej rodziny. Jednej z wielu w takiej sytuacji. Na pozór udane małżeństwo pewnego dnia się rozstaje. Ojciec po prostu znika z domu i już nigdy się tam nie pojawia. Główny bohater (Charles "Chick" Bennet), który przez całe swoje krótkie życie próbował przypodobać się i zasłużyć na podziw ukochanego tatusia zostaje sam. Rzutuje to na jego relacje z matką, które nigdy nie były idealne. Kolejne lata życia mijają mi na tęsknocie za ojcem i odrzucaniem matki.

(...) kiedy patrzysz na swoją matkę, masz przed oczami najczystszą miłość, jakiej kiedykolwiek zaznasz. - Mitch Albom - Jeszcze jeden dzień


Wypożyczyłam tę książkę z biblioteki, ponieważ zaciekawił mnie opis. Niedawno czytałam inne dzieło tego autora (Mitch Albom - Zaklinacz czasu) i podobało mi się, więc postanowiłam sięgnąć również po "Jeszcze jeden dzień". Jeżeli mam być szczera, pierwsza połowa mocno mnie zawiodła. Dziwna, lekko nudnawa opowieść, która wydawała się kompletnie nie mieć sensu. Dopiero po przebrnięciu przez kilkadziesiąt niezbyt udanych stron następuje zmiana. Wszystko się wyjaśnia, miałam ciarki na plecach, a dalsze czytanie pochłonęło mnie bez reszty.

Im usilniej bronisz kłamstwa, w tym większą złość wpadasz. - Mitch Albom - Jeszcze jeden dzień


W dorosłym życiu Charles próbuje odnaleźć swoje miejsce, ale po zakończeniu błyskotliwej kariery na boisku nie potrafi znaleźć nic, co by go satysfakcjonowało. Dręczą go wyrzuty sumienia z powodu śmierci matki. Uważa, że gdyby był na miejscu mógłby temu zapobiec. Nie może pogodzić się z tym, że ostatnie słowa do niej wypowiedział w złości. Bardzo chciałby spędzić ze zmarłą mamą chociaż jeszcze tylko jeden dzień. Ten dzień, z którego kiedyś zrezygnował by spełnić oczekiwania ojca, który wcale nie przejmował się jego losem. Jego małżeństwo się rozpada, on zaczyna pić, a własna ukochana córeczka nie zaprasza go na swój ślub. Załamany Charles próbuje się zabić.

Pomyślałem o dniach, które poświęciłem na picie. Nocach, których nie pamiętam. Porankach, które przespałem. Całym tym czasie spędzonym na uciekaniu przed samym sobą. - Mitch Albom - Jeszcze jeden dzień


"Jeszcze jeden dzień" to historia o drugiej szansie i spełnieniu niemożliwego marzenia. Wzruszająca opowieść z elementami fantastyki skłania do zastanowienia się nad swoimi relacjami z najbliższymi. Pokazuje też jak łatwo można manipulować dzieckiem i że człowiek do końca swoich dni pozostaje dzieckiem swoich rodziców.


Zobacz też: 22 książki na lato


zBLOGowani.pl

4 komentarze:

  1. Z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie teraz "na tapecie" thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Emocje, które książka we mnie wywołała, długo mnie nie opuszczą. Ciekawa i przejmująca opowieść o nieograniczonej matczynej miłości i ogromnej tęsknocie za nią. Prawdziwa do szpiku kości, a jednocześnie pełna magii i ciepła. Przypomnienie sztuki kochania najbliższych, dla których często nie znajdujemy czasu i miejsca w naszym życiu. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...