piątek, 16 czerwca 2017

Owsianka czekoladowa z masłem orzechowym

Owsianka to szybki i zdrowy pomysł na pożywne śniadanie. Przy odrobinie kreatywności to również sposób na smaczny i ciekawy posiłek. Płatki owsiane nie muszą być szarą, bezkształtna breją bez smaku. Owsianka daje ogromne pole do popisu. Ja postanowiłam zrobić ją na słodko z kakaem i masłem orzechowym. To idealne połączenie. Smakuje jak deser i o to chodzi.

Owsianka czekoladowa z masłem orzechowym


Owsianka czekoladowa z masłem orzechowym - składniki

Przygotowanie takiego śniadania jest proste. Potrzebujemy zaledwie kilka składników. Bazą oczywiście są płatki zbożowe. 

  • płatki owsiane 3-4 łyżki (mogą być też płatki żytnie, pszenne, orkiszowe, jakiekolwiek)
  • mleko (można z niego zrezygnować lub rozcieńczyć z wodą)
  • kakao i/lub karob
  • masło orzechowe
  • nasiona sezamu
  • opcjonalnie coś do posłodzenia



Owsianka czekoladowa z masłem orzechowym - przygotowanie

Płatki wrzucamy do mleka. Możemy gotować od razu, a możemy dać im namoknąć. W tym czasie można zrobić poranną gimnastykę lub czytać blogi ;) Dodajemy kakao i/lub karob. Pod koniec gotowania dodajemy łyżeczkę masła orzechowego i dokładnie wszystko razem mieszamy. Przelewamy do miseczki. Na wierzch nakładamy jeszcze trochę masła orzechowego i posypujemy sezamem. Gotowe!


Taka owsianka to źródło energii (płatki zbożowe) i radości (kakao i masło orzechowe). Doskonały pomysł na dobry początek dnia. Owsianki zajmują pierwsze miejsce na mojej liście ulubionych śniadań. Kiedy wersja z masłem orzechowym się już znudzi, sprawdź inne moje pomysły na owsiankę

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam owsiankę na śniadanie. Często robię podobną, ale z karobem zamiast kakao, bo czekolady muszę unikać :( Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często jadam owsiankę, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie niezmiennie owsianka z gruszką i nasionami chia abo bananem i orzechami <3
    Muszę spróbować innych wariantów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam owsiankę pod każdą postacią :) Taką czekoladową jadam rzadko, ale z masłem orzechowym uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam mniam uwielbiam <3

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna owsianka, lubię takie szczególnie w chłodniejsze dni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha <3 Sama często robię coś takiego - jeszcze tylko banan na wierzch i mogę wcinać <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja codziennie jem owsiankę ale przyznam, że wolę z owocami bo nie przepadam za czekoladą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam owsiankę i często jem ja
    Na Śniadanie, zwłaszcza zimą. Zwykle nie daje do niej nic, poza mlekiem, ale warto coś zmieniać, wiec z chęcią wypróbuję Teoj przepis. Zrezygnuje tylko z sezamu, ale on chyba nie jest niezbędny 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra owsianka nie jest zła, a ta należy do tych dobrych ;) Do tego mam ostatnio ciągłą ochotę na masło orzechowe, więc skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...