czwartek, 1 czerwca 2017

28 faktów o mnie na 28 urodziny

Dzisiaj kończę 28 lat i z tej okazji postanowiłam zebrać 28 przypadkowych faktów o mnie i kilka zdjęć z przeszłości. Trochę się tego uzbierało przez tyle lat życia. Urodziny to fajna okazja, żeby zrobić takie luźne podsumowanie swojej egzystencji na tym świecie ;) 

28 faktów o mnie na 28 urodziny

28 faktów o mnie na 28 urodziny




1. Mam urodziny w Dzień Dziecka, czyli pierwszego czerwca. Czyli dzisiaj. Urodziłam się w czwartek (tak jak dzisiaj) przed siódmą rano (chyba 6:30 albo 6:45). 

2. Mam podwójne nazwisko. Jako dziecko błędnie rozumiałam to, że mam dwa nazwiska. W efekcie kiedy trzeba było podać nazwisko, ja nie wiedziałam które. Bardzo długo nie wiedziałam, jak ja się właściwie nazywam. Teraz to zabawne, ale wtedy byłam naprawdę zagubiona i skołowana z tego powodu. 

3. Nie wymawiam literki "r". Wielu ludzi twierdzi, że w rozmowie ze mną w ogóle tego nie zauważyło. Całkiem możliwe, bo staram się tak dobierać słowa, żeby nie było w nich tej nieszczęsnej literki. Fajne ćwiczenie na kreatywność. Nie żebym się jakoś okropnie wstydziła swojej wady wymowy. Zwyczajnie uważam, że jeżeli da się coś powiedzieć poprawnie, to lepiej tak zrobić i w mowie wybieram te słowa, które umiem wypowiedzieć. 

4. Jestem praworęczna z pewnymi wyjątkami. Myszkę komputerową obsługuję lewą ręką. Nie ma tutaj żadnej dziwnej historii. Po prostu kiedy w naszym domu pojawił się komputer myszka została położona po lewej stronie. Nikomu nie przyszło do głowy protestować i w efekcie całą rodziną nauczyliśmy się pomimo naszej praworęczności myszkę obsługiwać lewą ręką. Prawą idzie nam to tak niezdarnie, jak pisanie lewą. I muszę przyznać, że polecam. Obsługiwanie myszki lewą ręką pozostawia prawą wolną do robienia notatek na papierze. Wspominałam już o tym w 7 faktach o mnie, ale powtórzę, bo uważam że to ciekawe zagadnienie. W sensie, że niekoniecznie tylko geny mają wpływ, ale też po prostu przyzwyczajenie. 

5. Jestem strasznym skąpiradłem i dusigroszem. Potrafię przeżyć praktycznie za zero złotych pijąc wodę, jedząc płatki owsiane i wszędzie chodząc na piechotę. Co ciekawe im jestem starsza, tym mniej pieniędzy wydaję. I nawet nie to, że się staram ograniczać. Po prostu jakoś zmniejszyły mi się potrzeby. 

rok 2000


6. Nie lubię rozmawiać przez telefon z ludźmi, których słabo znam. Wielokrotnie wolałam pojechać do placówki banku, żeby coś załatwić osobiście, chociaż można było to zrobić podczas rozmowy telefonicznej. Niby przez telefon nikt mnie nie zje, a nawet jak wystawi język to tego nie zauważę, ale jakoś mniej stresuje mnie rozmowa twarzą w twarz. 

7. Nie mam tatuaży, a kolczyki mam tylko w płatkach uszu (w sumie trzy, były cztery ale jedna dziurka bardzo nie chciała być i się zrosła), ale być może za jakiś czas to się zmieni ;)

8. Uwielbiam lody i żelki. Właściwie mogłabym się żywić tylko nimi. I czasami tak robię, bo jestem dorosła i mogę. 

9. Uwielbiam wszelkiego rodzaju cytaty, złote myśli i aforyzmy. Coelhizmy też, chociaż nie przeczytałam ani jednej książki Paulo Coelho. Kompletnie nie rozumiem wyśmiewania tych pięknych sentencji. Dla mnie są fajne i wartościowe. Jak ktoś nie umie wyciągnąć z nich nic dla siebie, to już tylko jego wina. W szkole notowałam sobie takie różne mądrości na marginesach. Były to zarówno cytaty klasyków jak i naszych nauczycieli i uczniów. Założyłam nawet stronkę z tymi powiedzeniami i maksymami. Zobacz też 7 cytatów, które pomagają mi iść przez życie

10. Uwielbiam spacerować. Mogłabym pół dnia łazić dookoła bloku, byle w fajnym towarzystwie, i uważać to za fantastycznie spędzony czas. Zdarza mi się wychodzić na kilkunastokilometrowe spacery i to dla mnie przyjemność nie mordęga. Nawet jeżeli spaceruję po osiedlu i po raz setny w tych samych miejscach. 

11. Jestem bardzo podobna do swojej mamy. Zarówno z wyglądu, jak i z zachowania oraz poglądów. I trochę mnie to przeraża ;)

12. Uwielbiam czytać książki. Oczywiście książka książce nierówna, ale ja uwielbiam już sam akt trzymania jej w dłoniach i śledzenia wzrokiem literek. Do tej pory nie przekonałam się do audiobooków ani ebooków. 

13. Ostatni raz byłam u fryzjera w liceum. To było 9 lat temu. I do dzisiaj mam traumę ;) Nie no, żartuję. aczkolwiek za każdym razem czułam, że to była zła decyzja. Przestałam więc chodzić i jest ok. 

14. Nigdy nie eksperymentowałam ze swoim wyglądem. Największą metamorfoza to było u mnie schudnięcie/przytycie 10 kg, przefarbowanie włosów na rudo i obcięcie włosów na bardzo krótko. Właściwie to muszę przyznać, że przez całe życie wyglądam tak samo. 

rok 2008


15. Zawsze chciałam być blondynką, ale brakowało mi odwagi. 

16. Przez 12 lat chodziłam do jednej szkoły. Najpierw 6 lat podstawówki, którą akurat kiedy kończyłam zamieniono na zespół szkół gdzie spędziłam kolejne 6 lat (3 lata gimnazjum i 3 lata liceum). 

17. Skończyłam bibliotekoznawstwo i chciałabym pracować w bibliotece, tylko może jeszcze nie teraz ;)

18. Odkąd wyprowadziłam się od rodziców ani razu nie użyłam żelazka. I ani razu mi tego nie brakowało, a miałam po drodze kilka oficjalnych wydarzeń jak obrona magistra, ślub, chrzciny i trzy pogrzeby. Wcześniej też nie korzystałam z niego zbyt często. Zazwyczaj prasowałam mamie poszewki albo tacie koszulę. 

19. Wśród najważniejszych dla mnie wartości znajdują się zdrowie, miłość i rodzina. Przyjaźń również zawsze była dla mnie bardzo ważna, ale ostatnio trochę w nią zwątpiłam. 

20. Uwielbiam naturę. Lasy, łąki, leżenie na trawie i patrzenie w niebo. Jak mam do wyboru popływać w basenie lub jeziorze wybiorę to drugie.

rok 2012
21. Jako dziecko najbardziej na świecie bałam się Draculi i Bazyliszka. Regularnie mi się śnili i to było przerażające doświadczenie. 

22. Piszę blogi odkąd skończyłam 14 lat. 

23. Bardzo długo nosiłam prawie same czarne lub ciemne ubrania. Teraz już nie, bo spłowiały i są całkiem jasne ;) 

24. Cały czas mam w szafie kilka ciuchów z gimnazjum i wciąż je noszę. 

25. Nie lubię wyrzucać. Zawsze mi się wydaje, że wszystko się jeszcze do czegoś przyda. To bardzo uciążliwe przekonanie. 

26. Nie boję się jeździć windą, ale z reguły wybieram schody. Szkoda mi marnować taką okazję do zrobienia małego treningu. 

27. Uwielbiam oglądać horrory i czytać kryminały. Większość nie pamiętam, chyba że trafię na nie ponownie. 

28. Nie mam ulubionego koloru ani liczby, ale z dni tygodnia bardzo lubię poniedziałki



Na początku obawiałam się, że nie znajdę 28 faktów o sobie. Teraz, jak już zaczęłam pisać to widzę, że bez problemów bym jeszcze dwa razy tyle wymyśliła. Ale wybiła magiczna liczba 28, a to znaczy że czas już kończyć. Kolejne fakty o mnie muszą poczekać na kolejne urodziny. 


12 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin i Dnia dziecka !
    Super dwie okazje w jednym dniu .
    Gratuluję wytrwałości w nie używaniu tego piekielnego urządzenia jakim jest żelazko .
    Pozdrowienia
    W wolnej chwili zapraszam do Cottonary :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego! W lipcu także będę świętować moje 28 urodziny :) Ale historia z tą myszką! Ta rewolucja komputerowa zastała nas całkiem niedawno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny tekst taki luźny jak sama napisałaś:] Wcale nie wyglądasz na 28 lat :] Pozdrawiam i Wszystkiego dobrego :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię książki i również jestem typem chomika :D Spełnienia marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisałabym się pod kilkoma punktami, ale najbardziej podoba mi się 18, ja też nie używam żelazka, odkąd nie mieszkam z rodzicami, czyli jakieś 20 lat. Wyjątkiem jest koszula męża, ale i to nie zawsze :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, aby spelnily sie Twoje marzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj dużo starsza jestem��, bardzo podoba mi się Twoje podejście do życia, optymizm i poczucie humoru, pięknie wyglądasz, góra na 15 lat, tak trzymaj pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Lody i żelki niebo w buzi ;D też uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Też nie prasuję:) To jedna z rzeczy, ktore sprawiają, że znika moja radość życia. Wszystkiego najlepszego! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o to wcześnie zaczęłaś blogować.

    OdpowiedzUsuń
  11. W takim razie nie pozostaje nic innego, jak życzyć owocnego blogowania przez co najmniej kolejnych 28 lat. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna z Ciebie osoba - wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń! A opcję nauki obsługi myszki lewą ręką kradnę! :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...