piątek, 19 maja 2017

Mój ulubiony sposób na oczyszczanie twarzy

Oczyszczanie twarzy powinno być skuteczne, a jednocześnie delikatne. Tak, aby usunąć wszystkie zanieczyszczenia z powierzchni skóry, bez jej uszkadzania czy podrażniania. Metod na oczyszczanie cery jest wiele. Ja najchętniej korzystam z peelingów i olejów. 

Oczyszczający peeling do twarzy z oleju kokosowego i węgla aktywnego


Moje podejście do kosmetyków drastycznie się zmieniło przez ostatnie lata. Z kosmetycznej maniaczki mającej po kilkanaście produktów do pielęgnacji każdego fragmentu ciała do kosmetycznej ignorantki, której zdarza się myć wszystko żelem pod prysznic. Najtańszym. Z Lidla. ;) Mam jednak swoje ulubione sposoby na oczyszczanie twarzy, którym daleko do tak barbarzyńskich metod.




Oczyszczanie twarzy zawsze było dla mnie bardzo ważne. Demakijaż to konieczność (mój sposób na skuteczny i delikatny demakijaż. A nawet jeżeli się nie maluję, to wciąż uważam, że należy zmyć ze skóry wszystkie zanieczyszczenia, których pełno w powietrzu, kiedy się mieszka w dużym mieście. Do tego jestem osobą dość aktywną, dużo ćwiczę, biegam i jak nietrudno się domyślić podczas wysiłku fizycznego poci się nie tylko ciało, ale i twarz. Twarz może nie śmierdzi później, ale i tak jestem zdania, że umyć ją trzeba ;)


Mój ulubiony sposób na oczyszczanie twarzy


Po kilku latach eksperymentów i śledzenia trendów w blogosferze trafiłam na swój idealny sposób oczyszczania twarzy. Nie jest to metoda do stosowania codziennego. Raczej co kilka, kilkanaście dni - w zależności od potrzeb. Potrzebujemy oleju kokosowego i węgla aktywnego. Ten drugi świetnie się sprawdza w oczyszczającej maseczce do twarzy z węgla aktywnego, ale obecnie używam go w nieco inny sposób. 

Oczyszczający peeling do twarzy z oleju kokosowego i węgla aktywnego


Składniki: 

  • pół łyżeczki oleju kokosowego (najlepiej nierafinowany)
  • 1 kapsułka węgla aktywnego (można zwiększyć do 2 w razie potrzeby)


Przepis: 

Mieszamy węgiel z olejem kokosowym. Najlepiej palcem, bo i tak palcami będziemy nakładać czarną mieszankę na twarz. Gotowym produktem masujemy delikatnie skórę twarzy przez 1-2 minut. Można pozostawić produkt na skórze jeszcze na kilka minut. Ja zmywam wszystko ciepłą wodą i delikatnym żelem do twarzy (np. Ziaja oliwkowa) i nakładam jakiś krem nawilżający np. Tołpa dermo baby delikatny balsam do twarzy i ciała, który podbieram mojemu dziecku ;) 

Wskazówka: Tą samą mieszanką możemy również smarować zęby. Zobacz: węgiel i olej kokosowy do wybielania zębów. Efekty bywają oszałamiające, ale nie u każdego. Trzeba samemu na sobie sprawdzić tę metodę wybielania zębów. 

No make up

Oczyszczający peeling do twarzy z oleju kokosowego i węgla aktywnego sprawdza się u mnie bardzo dobrze. Skóra jest oczyszczona a przy tym nawilżona. Lubię takie eksperymenty i naturalne metody pielęgnacji. Domowe sposoby zazwyczaj są zdrowsze, tańsze, a ich wykonanie wcale nie jest tak znowu strasznie skomplikowane. 


Zobacz też: 

10 komentarzy:

  1. Nie testowałam takiego oczyszczania twarzy, ale pięknie wygląda Twoja skóra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy taka mieszanka by mi służyła ;p troszkę bym się bała, że olej kokosowy mnie zapcha, za to do włosów nadaję się u mnie świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam raz podobną maseczkę, jest naprawdę dobra!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm może bym spróbowała... ślicznie wyglądasz bez make up

    OdpowiedzUsuń
  5. będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, super! Musze spróbować, takie domowe sposoby działają lepiej niż drogeryjne i apteczne. Na całe ciało robię na przykład peeling z kawy i soli. Nie ma sobie równych. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Węgiel, wszędzie węgiel! Trzeba się pochylić nad tą metodą. Jednak dla mnie na pewno w grę nie wchodzi olej kokosowy, gdyż wysusza moją skórę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robię maseczkę z węgla albo dodaję do korundu i robię taki piling.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robię maseczkę z węgla albo dodaję do korundu i robię taki piling.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...