sobota, 22 kwietnia 2017

Biegam Bo Lubię Kraków - Test Coopera wiosna 2017

Test Coopera to szybki (tylko 12 minut) i prosty (biegniesz przed siebie tak szybko, jak dasz radę) sposób na sprawdzenie swojej kondycji. W Krakowie można go wykonać dwa razy do roku (na wiosnę i na jesień) na przykład na treningach Biegam Bo Lubię. 22 kwietnia 2017 roku przyszła pora na wiosenne przetestowanie formy na zajęciach BBL.

Test Coopera wiosna 2017


Test Coopera to próba wytrzymałościowa polegająca na 12 minutowym, ciągłym biegu. Kilkanaście minut, ale bardzo intensywnego wysiłku potrafi porządnie zmęczyć i wiele powiedzieć o naszej wydolności. Regularne robienie Testu Coopera pozwala monitorować postępy i odpowiednio zareagować, jeżeli progresu brak. Wiosenny Test Coopera to taki sprawdzian formy po zimie. Zazwyczaj w jesiennej edycji wyniki są lepsze, chociaż to też różnie bywa. 



O dzisiejszym Teście Coopera na zajęciach Biegam Bo Lubię Kraków dowiedziałam się poprzedniego dnia wieczorem. To i tak nieźle, bo większość osób dowiedziała się dzisiaj na rozpoczęciu zajęć ;) A wszystko przez to, że facebook tnie zasięgi i ważnie informacje nie docierają. 

Aby wynik Testu Coopera był jak najbardziej wiarygodny dobrze jest podejść do niego wypoczętym. Ja postanowiłam upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i przed treningiem BBL, zaliczyłam jeszcze krakowski parkrun. Skoro już mam wolną sobotę i muszę wydać pieniądze na bilet chciałam wycisnąć jak najwięcej. I chociaż na parkrunie biegłam raczej na luzie, to jednak nie mogę powiedzieć, żebym podeszła do Testu Coopera całkowicie wypoczęta i zregenerowana. Ale specjalnie się tym nie przejęłam. To jest taki sprawiedliwy bieg, w którym wszyscy mają taki sam czas ;)

- Jak nastrój przed Testem Coopera?
- A spoko. Mam zamiar przebiec go w 12 minut. 

Test Coopera wiosna 2017 - Biegam Bo Lubię Kraków


Dzisiejsza pogoda od samego rana pozostawiała wiele do życzenia. Dość silny wiatr i opady deszczu to nie jest wymarzona aura do biegania. Trochę mi się nie chciało, marnować wolną sobotę i okazję na fajny trening z powodu brzydkiej pogody to trochę tak głupio. Pojechałam więc na Parkrun, a później przybiegłam na BBL na Test Coopera. 

Do samego testu podeszłam na luzie. Nie biegłam na sto procent. Biegłam tak, żeby nie paść. Pod sam koniec zostało mi jeszcze całkiem sporo sił. Przyspieszyłam, ale w ostatnie 30 sekund to zbyt wiele zrobić nie można. Wiosną 2017 roku w ciągu 12 minut udało mi się pokonać 2510 metrów. Pierwszy raz chyba te 12 minut upłynęło mi tak szybko. Dzisiejszy wynik na luzie, ale planuję wziąć udział w jeszcze jednym Teście Coopera i spróbować powalczyć o lepszy wynik. 


Test Coopera wiosna 2017

Test Coopera - moje wyniki na przestrzeni lat


Po raz pierwszy wzięłam udział w Teście Coopera 31 maja 2014. Udało mi się wówczas przebiec 2460 m w 12 minut. Na jesień tego samego roku zrobiłam dwa Testy Coopera z wynikami 2510 m i 2650 m (i to jest mój najlepszy dystans do dzisiaj). Po roku biegania, wiosną 2015 roku w 12 minut pokonałam 2620 m. Czyli tak jakby progresu brak. Na jesień 2015 ukończyłam Test Coopera z wynikiem 2580 m



To już piąty Test Coopera w mojej biegowej karierze. Biegam od trzech lat, z roczną przerwą, czyli w sumie to biegam dwa lata. Postępy są jakieś, ale raczej powolne i niewielkie. Jak to na amatora, który od czasu do czasu sobie potruchta. Czasami mam jakieś ambitniejsze zrywy, ale cały czas bieganie to tylko hobby, oderwanie od obowiązków i sposób na zdrowie. 

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam biegać. Bieganie daje mi siłę na dalsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie biegałam już od kilku lat, ale planuję do tego wrócić. Brakuje mi tego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham biegać! Jak dla mnie to jeden z najlepszych sposób na szybsze chudnięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety biegac nie moge z powodu kolana ale szybki marsz sie u mnie sprawdza. Uwielbiam taki sport ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzy mi się niestety z lekcjami wf (dość traumatycznymi). :) Ale fajnie, że udało Ci się zrobić coś dla siebie, związanego ze swoją pasją, a progres - nawet ten niewielki - to jednak zawsze progres. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...