środa, 12 kwietnia 2017

Skąd brać zdjęcia na bloga?

Gdzie znajdę darmowe zdjęcia, których mogę użyć na blogu? Odpowiedzią są banki zdjęć oferujące fotografie na licencji CC0. Otrzymujemy darmowe zdjęcia do dowolnego wykorzystania. Bez żadnych warunków. Postanowiłam przygotować listę stron internetowych zawierających różnorodne zdjęcia, których swobodnie można użyć na blogu. Taki spis darmowych zdjęć dla blogerów i nie tylko. 

Skąd brać zdjęcia na bloga?
Źródło: picjumbo

Zdjęcia na bloga można robić samodzielnie. Można je również kupić. Jeżeli jednak nie dysponujemy sprzętem i talentem ani wystarczającą ilością gotówki z pomocą przychodzą darmowe banki zdjęć. Poniższa lista zawiera strony oferujące fotografie na licencji CC0, czyli do swobodnego, dowolnego wykorzystania bez żadnych warunków. Bez konieczności podawania źródła (chociaż to ładny i miły zwyczaj), również do użytku komercyjnego i do modyfikacji.



Skąd brać zdjęcia na bloga? Lista darmowych banków zdjęć


Poniższe banki zdjęć oferują fotografie za darmo, do dowolnego wykorzystania i bez zobowiązań. Nic, tylko korzystać :)

GRATISOGRAPHY - bank zdjęć oferujących wysokiej jakości fotografie do dowolnego wykorzystania. Zdjęcia podzielone są na sześć kategorii. Można również skorzystać z wyszukiwarki, o ile uda się ją znaleźć ;) Zdjęcia są ładne, oryginalne, ale dla mnie serwis jest nieintuicyjny i dość ciężko jest mi tutaj znaleźć coś dla siebie. Ale warto sprawdzić, bo może tu kryje się zdjęcie, którego szukasz.

LIFEOFPICS - Strona trochę długo się ładuje. Nie dla niecierpliwych ;) Mnie ciężko było znaleźć tam coś dla siebie.

MIMOMOGRAPHY - Zdjęcia minimalistyczne. Na pewno się przydadzą zważając na panująca obecnie modę na minimalizm. Wyszukiwarka pozwala nam przeglądać zdjęcia według kategorii (jest ich 5, m.in. zwierzęta czy architektura), tagów, formatu oraz fotografa. Ciekawy bank zdjęć i warto do niego zajrzeć w poszukiwaniu materiałów fotograficznych do notki. Co prawda zdjęć jest niewiele (obecnie zaledwie 70), ale wśród tej garstki można trafić na coś ciekawego.

NEGATIVESPACE - bank zdjęć oferujący fotografie podzielone na aż 14 kategorii tematycznych m.in. czarno-białe, jedzenie, ludzie, krajobrazy czy sport. 

PICJUMBO - bardzo fajny serwis. Zdjęcia są ładne, różnorodne, dobrej jakości. Idealne do zilustrowania blogowych wpisów. 

PICKUPIMAGE - nie korzystam z tego serwisu zbyt często, ale warto go odwiedzić w poszukiwaniu wymarzonego zdjęcia. Zasoby dzielą się na zdjęcia i obrazki. Możne je też uszeregować od najnowszych lub najpopularniejszych. 

PIXABAY - mój ulubiony bank zdjęć. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale najłatwiej jest mi coś tam znaleźć. I większość nie moich zdjęć na blogu pochodzi właśnie stamtąd. Ogromną zaletą pixabay jest możliwość wyszukiwania po tagach w języku polskim.

UNSPLASH - dość znany serwis oferujący ciekawe i różnorodne fotki dobrej jakości. 

Wyszukiwarka darmowych zdjęć na bloga

Możecie również, zamiast przeszukiwać po kolei wiele banków zdjęć, skorzystać z wyszukiwarki darmowych zdjęć PEXELS. Wystarczy wpisać wybrane słowo kluczowe, żeby otrzymać wyniki z wielu różnych stron oferujących zdjęcia. Wyszukiwarka darmowych zdjęć na pewno zdecydowanie ułatwia pracę i przyspiesza proces poszukiwania odpowiedniej ilustracji do wpisu. 



Powyższa lista zawiera banki zdjęć oferujące fotki do dowolnego wykorzystania. Również komercyjnego oraz do modyfikacji. Bez konieczności podania źródła. Dla pewności jednak przed każdym ściągnięciem zdjęcia warto upewnić się, co do jego licencji. To chwilka, a może uchronić nas przez wieloma nieprzyjemnościami. To, że w danej chwili serwis udostępnia zdjęcia na takich zasadach, nie znaczy że nigdy się to nie zmieni. Warto mieć to na uwadze. 


A jakie są wasze ulubione banki zdjęć? Skąd czerpiecie zdjęcia na bloga? Wolicie samodzielnie robić zdjęcia do wpisów, czy korzystać z tych dostępnych w internecie?

Zobacz też:



14 komentarzy:

  1. Fajne wskazówki, aczkolwiek staram się zawsze robic swoje fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też używam Pixabay... zawsze uda mi się znaleźć coś pasującego do klimatu wpisu. Na innych portalach bywa z tym różnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie wolę swoje zdjęcia, które są różnej jakości, raz lepszej, raz gorszej. Ale niezależnie od tego, jak wyglądają, takie blogi wydają mi się bardziej 'wiarygodne', jeśli mogę użyć tego słowa. Ale czasami jak trzeba, to sama korzystam z takich banków, rzadko, lecz zdarza się. Od siebie polecam stronę caboompics :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zdjęcia zawsze swoje robię;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post z reguły staram się dodawać swoje zdjęcia, ale czasem bark mi pomysłu, myślę, że stronki się przydadzą. Pozdrawiam :) Zapraszam do siebie :)
    http://jednawielkaniewiadoa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe stronki podrzucasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny wpis, dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Brałam fotki z banków zdjęć i...zostałam oskarżona przez jakąś nastolatkę, że to są jej zdjęcia. CHyba 3 dni jej tłumaczyła moja koleżanka, że skoro zgodziła się oddać za darmo swoje fotki panu fotografowi, który je robił to on może z nimi robić co chce - w tym oddać do banku zdjęć.
    (w sumie i tak nie wierzę, że to ona była na tej fotce :D )

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w 99,9% na blogu umieszczam swoje zdjęcia, czasami są jednak sytuacje, że faktycznie ładne zdjęcie na nagłówek ściągam z Internetu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne zestawienie. Ja tez udostepniam na swoim blogu darmowe zdjecia do pobrania (mojego autorstwa):
    http://www.wildrocks.pl/darmowe-zdjecia-na-bloga-pobrania/

    OdpowiedzUsuń
  11. Odwiedzę zaproponowane banki zdjęć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem korzystam :) Muszę naprawić stare wpisy, bo na początku blogowania jeszcze wielu rzeczy nie wiedziałam i czasem korzystałam ze zdjęć, z których nie powinnam. Kilku z tych serwisów nie znam, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, że jest ta świadomość co to jest creative commons. Generalnie zawsze używałem Flickra, ale od kilku dni krąży lista banków darmowych zdjęć na licencji cc0 http://veroling.pl/darmowe-zdjecia-uzytek-komercyjny/ Teraz można będzie urozmaicić darmowe zdjęcia w nagłówku posta. Główni kandydaci to Pexels i Morguefile :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...