piątek, 24 marca 2017

Dlaczego nie udaje ci się osiągnąć celów?

Jak osiągać cele i spełniać swoje marzenia? Dlaczego niektórym się udaje, a mnie nie? Przez długi czas się nad tym zastanawiałam. Byłam mistrzynią życia mrzonkami i postanowień, których nigdy nie udało mi się zrealizować. 

Źródło: pixabay


Teraz wiem, że powodów, dla których nie udaje się osiągać celów jest bardzo, bardzo dużo. Nie sposób je wszystkie wymienić, a u każdego występują nieco inne. Ja napiszę tylko o kilku, które były mi najbliższe. Może akurat trafię i ty również masz z tym problem.



Dlaczego nie udaje ci się osiągnąć celów?


Osiąganie celów jest proste. Może nie łatwe, ale proste. Wystarczy sobie coś postanowić, a później wystarczy działać. Tylko tyle. I aż tyle. Dlaczego więc nie udaje ci się osiągnąć celów?



Charakteryzuje cię słomiany zapał. To bardzo częsta przypadłość, która jest bardzo męcząca i uniemożliwia osiągnięcie założonego celu. Jakiś czas temu pisałam już na ten temat. Jeżeli zastanawiasz się, czy problem cię dotyczy sprawdź wpis: Słomiany zapał - jak sobie z nim radzić. Opisałam tam 4 najczęściej popełniane błędy.

Odpuszczasz sobie. Pracując zbyt intensywnie łatwo się można wypalić. Ale pamiętaj, że bez pracy i wysiłku nie ma efektów. Jeżeli chcesz coś osiągnąć musisz coś robić w tym kierunku. Musisz całkiem sporo w tym kierunku robić. Tak to właśnie działa. Ponadto jeżeli zbyt często sobie odpuszczasz nie tylko spowalniasz cały proces dochodzenia do celu, ale też zmniejszasz swoją motywację, wybijasz się z rytmu i w efekcie często bywa tak, że cały czas musisz zaczynać od nowa, zamiast kontynuować. 

Nie zależy ci. Tak po prostu. Chcesz czegoś, ale za słabo, żeby faktycznie się postarać. Albo nawet nie chcesz, a robisz jedynie dlatego, że wypada lub otoczenie tego oczekuje. Dlatego tak ci ciężko na studiach i nie możesz napisać tej magisterki. Bo wcale ci na tym nie zależy, a wybrany kierunek też nie jest tym wymarzonym. Przekonałam się wielokrotnie, że jeżeli człowiekowi faktycznie na czymś zależy to jest w stanie poruszyć niebo i ziemię, zdobyć coś bez względu na cenę i środki. A jeżeli mu nie zależy, to zawsze natrafi na jakiś problem, zawsze jest zmęczony, brakuje czasu, pieniędzy i zawsze się nie da. 

Oczywiście jak pisałam wyżej powodów może być o wiele więcej. Sprawdź też, jak robić postanowienia, żeby udało się ich dotrzymać. Powyższe trzy powody, dla których się nie udaje są moim zdaniem najważniejsze i najłatwiejsze do zidentyfikowania. Jeżeli masz problem z realizacją założeń bardzo możliwe, że któryś z nich cię dotyczy. Prawda jest taka, że jeżeli człowiek faktycznie pracuje aby coś osiągać, zazwyczaj mu się to udaje. Problem się pojawia, kiedy chcemy iść na skróty. Tzn. nie skróty same w sobie nie są złe. Nie zawsze są złe. Ale nie ma cudów. Dobre wyniki rodzą się z pracy, nie ze szczęścia, przypadku czy talentu.

10 komentarzy:

  1. Na osiągnięcie celu ma wpływ wiele czynników - nie tylko my sami. Chociaż stawiając sobie cel powinniśmy jasno określić jakie są to czynniki i co możemy zrobić, by mieć też na nie wpływ.
    Trochę pogmatwałam :D

    Moim celem jest poprawić stan mojego zdrowia.
    Efekt jest zależny od moich chęci - by nie zmalały muszę znaleźć sposób, by motywować się w momencie kryzysu.
    By poprawić formę muszę ćwiczyć i zmienić nawyki żywieniowe - to jest zależne nie tylko od chęci, ale i funduszy i czasu - muszę więc nauczyć się planować. Organizować czas i ogarnąć budżet domowy.

    Postawić sobie cel jest łatwo, tak samo z niego zrezygnować. Trudniej jest sobie odpowiedzieć po co chcę osiągnąć właśnie ten cel, w jaki sposób, czego oczekuję, jakie z tego będą korzyści i czy moje poddanie się będzie tylko moją klęską?

    Mam cel i uparcie do niego dążę. Jego realizacja będzie miała duży wpływ na kolejny cel, więc się nie poddaję :) Nie ma mowy! :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko zależy od nastawienia. jak będzie negatywne - ot nie osiągniemy nic

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tymi cela i marzeniami to nie zawsze taka prosta sprawa. Moim marzeniem jest podróż po Kanadzie i USA. Spakować się, wynająć kampera i podróżować kilka miesięcy. Ale wtedy musiała bym zrezygnować z pracy co za tym idzie nie miała bym dochodu co wiąże się z niepłaceniem wynajmu za mieszkanie itd itd.
    Ale z innymi "przyziemnymi "celami to fakt to często lenistwo albo słomiany zapał nam przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to nie jest takie wszystko proste. oczywiście istnieje w takim wypadku opcja np. odłożenia odpowiedniej sumy, która pozwoli na kilka miesięcy niepracowania lub zmiana pracy na zdalną. to oczywiście też nie jest takie proste. zawsze można coś zrobić. pytanie tylko czy to jest właśnie ten czas i czy faktycznie warto.

      Usuń
  4. Ileż w tym prawdy! jakbym czytała o sobie. Mam słomiany zapał, czasem mam strasznego lenia, ale cały czas staram się to zmienić. Może wynika to ze złego podejścia czy złej organizacji?

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że tych powodów jest znacznie więcej... Ale masz rację, że słomiany zapał to częsta przyczyna. Czasami jest jednak gorzej - ktoś "zapala się" jakimś pomysłem, ideą i celem, a ktoś drugi gasi tą iskrę skutecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli rzeczywiście czegoś pragniesz,a bliskie osoby kibicują ci, możesz wiele osiągnąć. Niekiedy jednak zbyt szybko się poddajemy, gdy następuje małe potknięcie.

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawy temat. Do mnie chyba najbardziej pasuje tzw słomiany zapał. Często zaczynam coś działać, mam wielkie plany, ale niestety po kilku dniach się wypalam i po prostu rezygnuję. Wszystko zależy od podejścia. Teraz mogę się pochwalić małym sukcesem: Od ponad dwóch tygodni jestem na diecie. Nie piję coli, co jest moją największą słabostką i schudłam 5 kg.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że jeśli czegoś naprawdę pragniemy i jest to jakby cząstka nas gdzieś tam głęboko w duszy ukryta, nie mamy ani problemu ani spiny, by po to sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słomiany zapał, to nie ukrywam moja słaba strona. Teraz zaczynam nad tym pracować, ale długa droga przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...