piątek, 3 marca 2017

Czym jest szczęście? - Blogerzy o szczęściu

Być szczęśliwym chciałby każdy, tylko jak to zrobić? W poszukiwaniu szczęścia często zadajemy sobie pytanie, gdzie ono jest. Czym jest szczęście? Jak je osiągnąć. Co to właściwie znaczy być szczęśliwym? Czy istnieje przepis na szczęście?



Czy szczęście w ogóle istnieje? Kiedyś, po długich przemyśleniach, doszłam do wniosku, że nie. Dzisiaj nie mam czasu na takie rozkminy, bo jestem szczęśliwa. Ale zapytałam kilka koleżanek i kolegów po fachu, blogerek i blogerów, czym jest dla nich szczęście. Zobaczcie sami.



Szczęście. Byłam bardzo ciekawa, co inni myślą na ten temat. Jak postrzegają szczęście i gdzie je znajdują. Po cichu chciałabym również, żeby ten wpis był poradnikiem i inspiracją dla wszystkich tych, którzy swojego szczęścia jeszcze nie osiągnęli. Taka mała podpowiedź i zachęta do refleksji. Czym jest szczęście?

Blogerzy i blogerki o szczęściu


Postanowiłam poprosić kilkoro blogerów i blogerek o wypowiedź na temat szczęścia. I wiecie co? od samego czytania można się poczuć szczęśliwszym :)


Sonia i Adam autorzy bloga jarzabki.pl

"Oto klucz do szczęścia; nie brać rzeczy zbyt tra­gicznie, ro­bić co możecie naj­lep­sze­go w da­nej chwi­li, życie uważać za grę, a świat za boisko." (Robert Baden-Powell)
Cytat ten oddaje nasze podejście do życia. Chcemy cieszyć się chwilami, nie dla zachłanności, a dla doświadczania. Wierzymy, że każdy ma jakąś rolę do spełnienia w tym wielkim świecie, ale nie samodzielnie. My już się spotkaliśmy, a teraz realizujemy. Szczęście to więc my, to co robimy i to co dostajemy. Naprawdę niczego więcej nam nie trzeba :)




Kasia autorka bloga  Spokojny Dom

Moje szczęście to rodzina, która jest dla mnie najważniejszym przepisem na bycie spełnioną w każdym calu - Mamą, Kobietą, Kochanką. Ona mnie motywuje, wspiera, uczy i docenia, a to wszystko pozwala mi wiedzieć gdzie szukać szczęścia. To jakby wielkie koło, które samo się napędza. Jestem wdzięczna losowi, że je mam. Gdyby szczęście nie istniało, złe chwile by tak nie bolały.



Autorka bloga  kahsDesgin

Czym jest szczęście? 
Dla mnie szczęściem jest to że żyję, że mam wszystkie kończyny. Szczęście to też najbliżsi na których zawszę mogę liczyć.

Jaki jest przepis na szczęście? 
Nie ma konkretnego przepisu, każdy ma inny i musi go sam znaleźć.

Co czyni mnie szczęśliwą? 
Szczęśliwą czyni mnie to, że każdego ranka zaczynam kolejny dzień, który mogę wykorzystać jak chcę, jak i to że z każdym dniem zbliżam się do pokonywania kolejnych lęków i zmieniania siebie na lepsze.

Czy szczęście istnieje? 
Dla każdego szczęście jest czymś innym, ale tak szczęście istnieje.

Jak być szczęśliwym człowiekiem? 
Szczęśliwy człowiek to ten, który odnalazł siebie i znalazł swój własny sposób na docenianie chwil.

Gdzie szukać szczęścia? 
Szczęścia trzeba szukać w tych ulotnych chwilach, bo gdy zaczynasz je dostrzegać to z czasem robi się ich coraz więcej, a ty masz więcej powodów do radości.



Joanna autorka bloga  MyPresents.eu


Według mnie ludzie są najszczęśliwsi, kiedy żyją zgodnie z własnymi przekonaniami. Ponadto wielkim szczęściem jest możliwość dzielenia swojego życia z bliskimi. Dla mnie osobiście największym szczęściem jest poczucie, że to co robię ma sens, że pomagam innym i nie marnuję danego mi czasu i talentów. A poczucie to osiągam, kiedy czuję się kochana. Moją definicję szczęścia wyraziła więc najlepiej George Sand: szczęściem jest kochać i być kochanym.



Maciej Wojtas autor bloga maciejwojtas.pl

Czym jest szczęście?
Dla niemowlęcia szczęściem jest ciepłe matczyne mleko (ani nie wstrząśnięte, ani tym bardziej nie zmieszane) - dostępne o każdej porze dnia i nocy.
Dla 20-latka szczęściem jest wreszcie wytropić swoją drugą połówkę. I nie chodzi tu o alkohol. Chociaż...
Dla 80-latka szczęściem jest obudzić się rano z uczuciem, że boli go dziś trochę mniej niż całe ciało.


Jaki jest przepis na szczęście?
Wystarczy przestać porównywać własne szczęście ze szczęściem innych.


Gdzie szukać szczęścia?
Choć wyszukiwarka wyrzuci w okamgnieniu 697 tysięcy odpowiedzi na to pytanie, to tak naprawdę tych odpowiedzi jest trochę więcej. 
Jakieś... 7 miliardów.
Czyli tyle, ilu ludzi żyje w tej chwili na świecie.




Bartek z PathOfLove.pl


Czym jest szczęście?
Szczęście jest naturalnym stanem każdego człowieka i jest niezależne od zewnętrznych okoliczności. Szczęście nie jest czymś do czego się zmierza, co się osiąga, a potem trzyma, by nie uciekło. Prawdziwe szczęście jest rozpoznaniem, że już jest w sercu i jedynie trzeba się do niego zwrócić. Jest to jednak inny rodzaj szczęścia od tego, który zdaje się pojawiać gdy osiągamy coś w życiu lub coś nas miłego spotyka, to rodzaj ekscytacji i zadowolenia, co w moim doświadczeniu nie ma nic wspólnego ze szczęściem. Prawdziwe szczęście to bezwarunkowy, stały i zawsze dostępny stan, zagwarantowany nam przez Boga.

Jak osiągnąć szczęście?
Trzeba przestać szukać tam gdzie go nie ma - w zewnętrznych okolicznościach, a zatrzymać się, i zajrzeć wgłąb siebie, połączyć się ze swoim sercem i rozpoznać, że już tam jest. I połączyć się z nim poprzez wybór tego. I wybierać szczęście w każdej sytuacji. Jest to możliwe dzięki zrozumieniu, że to to ja jestem w pełni odpowiedzialny za to jak się czuje - nikt i nic innego. 

Co mi daje szczęście?
Nie żyję i nie osiągam celów po to, by znaleźć szczęście. Robię to wszystko, bo już jestem szczęśliwy, a życie jest tego przejawem. Czym więcej szczęścia wybieram, czym więcej szczęścia ofiaruję innym, tym więcej mam go w sobie. To energia, która pomnaża się w nieskończoność. 




 Dominika autorka profilu czekajacnadziecko na Instagramie






Dagmara Lis autorka bloga foxintheforest.pl

Dla mnie poczucie szczęścia to coś więcej niż spełnianie materialnych potrzeb. To wewnętrzne uczucie radości, chęci do życia, posiadania planów i celów, które po osiągnięciu ich powodują ogrom satysfakcji i nutkę ekscytacji.
Warto dostrzec w czym tkwi sekret prawdziwego szczęścia, bo każdy ma je głęboko w sercu. I nie jest to bogactwo materialne, ale raczej duchowe. Coś, za co każdego dnia możemy być wdzięczni i w tym tkwi cały sekret, bo dostrzegając małe(wielkie) rzeczy i będąc wdzięcznym za posiadanie ich budujemy swoje własne poczucie szczęścia.
Dla mnie jest to przede wszystkim zdrowie, ludzie których kocham, życie z pasją, podróże, praca którą lubię. Czyli wartości, które na co dzień nie zawsze są doceniane.




Zosia, Mama Rumpla, autorka bloga Rumpelowo.pl

Dla mnie szczęście to spokój i bezpieczeństwo mojej rodziny. Bycie mamą wyzwoliło we mnie emocje z jednej strony tak podstawowe i oczywiste, a z drugiej takie których wcześniej nie doznałam, że szczęściem jest dla mnie rodzina. Uśmiech mojego dziecka zawsze jest dla mnie szczęściem. Mój syn daje mi szczęście, choć jest ono ubrane w wiele rożnych emocji. Czerpię radość z prostych, zwykłych chwil, z pieczonych razem babeczek, wspólnej kąpieli i długiej podróży. Szczęścia nie trzeba szukać ale umieć dostrzec w tym co mamy. Bo bycie szczęśliwym nie zależy od stanu posiadania, ale od perspektywy z jakiej patrzymy na swoje życie.



Cytaty o szczęściu


  • Szczęście jest zawsze tam, gdzie je człowiek widzi. (Henryk Sienkiewicz)
  • Dzięki pielęgnowaniu szczęśliwych myśli i przyzwyczajeń powstaje równie szczęśliwe życie. (Norman Vincent Peale)
  • To w nas znajdują się gwiazdy naszego szczęścia. (Heinrich Heine)
  • Mając duszę szlachetną i dobrą, powinieneś być szczęśliwy. (Henryk Sienkiewicz)
  • Trzeba śmiać się, nie czekając na szczęście, bo gotowiśmy umrzeć, nie uśmiechnąwszy się ani razu.  (Jean de la Bruyere)
  • Szczęście jest emocją, spowodowaną doświadczeniami ocenianymi przez podmiot jako pozytywne. Psychologia wydziela w pojęciu szczęście rozbawienie i zadowolenie. (Wikipedia)


A czym jest dla Was szczęście? Gdzie go szukacie? Gdzie je znajdujecie? Jaki jest Wasz przepis na szczęście? Podzielcie się swoimi refleksjami w komentarzach.

Zobacz też: 

11 komentarzy:

  1. To prawda, od samego czytania pojawia się uśmiech i poczucie szczęścia! Ja się cieszę tym bardziej, że mogłam się wypowiedzieć na ten temat, bo jest bliski memu sercu. Pozdrawiam i dnia pełnego szczęścia życzę :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na artykuł :) Dziękuję za umieszczenie moich odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami szczęściem jest zacząć od nowa wraz z pierwszymi promieniami słońca:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne refleksje. Zgadzam się z każdą z nich. Czym dla mnie jest szczęście? Szczęście to rodzina, przyjaciele i mój partner. Szczęście to wewnętrzna akceptacja siebie i odnalezienie spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie szczęście ma wiele twarzy. To budzenie się obok K i wszystkie wspólne rzeczy, które robimy. Ale też dobra pogoda i zabawna kocia mina i wszystkie sukcesy i przezwyciężone porażki i... ;) A.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny post, szkoda że tak wielu ludzi wciąż twierdzi że szczęście dają pieniądze ;(

    OdpowiedzUsuń
  7. Beata Szymańska4 marca 2017 16:14

    Pięknie to wszyscy napisali. Szczęście jest dla każdego niby tym samym, a jednak czasem czymś zupełnie innym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie szczęście to małe rzeczy. Uścisk bliskiej osoby, całus córki, czy kawa z przyjaciółką. Jeżeli czerpiemy radość z drobiazgów, to reszta na pewno nas uszczęśliwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje szczęście podobnie jak Kasi - najważniejsza jest rodzina i to moi bliscy dają mi najwięcej szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  10. dla mnie, tak jak dla Kasi z bloga Spokojny Dom, szczęście to moja rodzina:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od siebie bym dodała, że szczęśliwy człowiek to taki, który nie pragnie więcej niż ma. Nie goni za najnowszymi trendami i nie rozmyśla, że ciągle czegoś potrzebuje. Skupiając się na "tu i teraz" można znacznie łatwiej osiągnąć każdy zaplanowany cel.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...