wtorek, 21 lutego 2017

Książka, której nie ma

Santiago Pajares "Książka, której nie ma". Książka o książce. O pracownikach wydawnictwa i o autorach. Książka o najpiękniejszej miłości na świecie.  Niesamowita opowieść dla wszystkich miłośników książek i słowa pisanego. Książka, której nie ma i pisarz, którego nikt nie zna. Wielki sukces i wielka tajemnica. Człowiek, który wyrusza na poszukiwania autora, a znajduje coś o wiele cenniejszego.


Santiago Pajares mnie zachwycił. "Książka, której nie ma" okazała się znacznie lepsza, niż przypuszczałam. Informacja na okładce nie oddaje w pełnie tego, o czym jest ta opowieść. Spodziewałam się typowego kryminału. Otrzymałam o wiele więcej, a lektura trzymała w napięciu aż do samego końca.



Nie wszyscy może o tym wiedzą, ale skończyłam informacje naukową i bibliotekoznawstwo. Zawsze kochałam książki i biblioteki. Od dziecka uwielbiałam książki. Czytać, pisać, wąchać, nawet układać. Praktyki w malutkiej bibliotece publicznej były praktycznie spełnieniem moich marzeń. Po studiach tak jakoś wyszło, że nawet nie próbowałam składać CV do żadnej biblioteki, ale bibliotekoznawstwo to przecież stan umysłu ;) "Książka, której nie ma" autorstwa Santiago Pajares zachwyciła mnie. Wspaniała opowieść o pracy, karierze, miłości, tajemnicy i książce, która to wszystko ze sobą łączy. Książce, która jest wielką tajemnicą. Przenosimy się do innego świata. Do malutkiej miejscowości, w której życie biegnie zupełnie inaczej, niż to w wielkim mieście. Ludzie są inni i zupełnie inaczej postrzegają świat.

Podczas czytania nasuwało mi się wiele pytań i wątpliwości natury moralnej. Czy książki, słowo pisane są własnością ogółu? I czy powinny nią być? Czy decydowanie o losach czyjegoś dzieła, nawet w najlepszej wierze, jest w porządku? Czy popularność i sława są tym, do czego człowiek dąży, czy wręcz przeciwnie, tym przed czym powinien uciekać, aby móc wieść szczęśliwe życie? I jak to możliwe, że jedna książka jest w stanie wpłynąć na losy tak wielu osób. 

"Książka, której nie ma" otrzymałaby u mnie wysoka notę, gdybym oceniała przeczytane lektury. Nie robię tego, ale na blogu wspominam tylko o tych ciekawszych, które w jakiś sposób się wyróżniły. Z reguły na plus, chociaż są wyjątki np. Blogostan. Osobiście uważam, że spokojnie można by zrezygnować z wątku o narkomanach. Akurat przez te strony trochę się wymęczyłam, ale wierzę, że autor zrobił to po coś. Dla mnie niepotrzebnie, ale to tylko subiektywna opinia. Jeżeli już wspominam o swoich uwagach to jest jeszcze coś. Wątek z sześcioma palcami. Przez chwilę był ciekawy, frapujący, ale poszło w złym kierunku i ostatecznie nie mogłam pozbyć się wrażenia, że to jakieś takie za bardzo naciągane. Mimo wszystko te drobne szczegóły nie popsuły mi przyjemności czytania książki i zdecydowanie polecam. 

Zobacz też: 

11 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny tytuł. z chęcią po nią sięgnę!
    melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi naprawdę ciekawie. Już sam tytuł jest intrygujący, no i warto sprawdzić, co Cię zachwyciło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł brzmi ciekawie a twoja recenzja jeszcze mocniej zachęca. Zapisuje tytuł do notesu i z pewnością poszukam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujące 😊 dzięki - już mam ją na liście "do przeczytania" 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę,że skuszę się na ,,Książkę, której nie ma".

    OdpowiedzUsuń
  7. Niszowi autorzy - lubię to, też mam kilka takich książek w domu. Czasami lepsze emocje serwują mniej znani pisarze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaje się święta. Szacun za bibliotekoznawstwo. A ciekawości trudne studia? Kiedyś mnie to strasznie kręciło. ♡ Ten zapach Nowej albo starej książki ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. studia bardzo ciekawe, jeżeli ktoś faktycznie jest zainteresowany tematem. jest kilka trudniejszych przedmiotów, których zdanie wydaje się niemożliwe, ale jak ktoś chciał to zawsze zdawał. nie są to trudne studia. mogą być nudne, jeżeli ktoś nie jest zainteresowany książkami, bibliotekami, czytelnictwem czy działalnością wydawniczą.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...