sobota, 25 lutego 2017

#193 Parkrun Kraków - Raz z wiatrem, a raz pod wiatr

Jest sobota - jest parkrun, czyli konsekwentne trzymanie się swojego postanowienia na ten rok. 5 km w sobotni poranek to idealny początek weekendu. Wreszcie powietrze się oczyściło, smog póki co nas opuścił, więc można spokojnie biegać. Dzisiejszy, 193 Parkrun Kraków upłynął pod znakiem wiatru w plecy i wiatru w twarz. Ale fajnie było. 

#193 Parkrun Kraków
Chodźcie na parkrun!

Nie planowałam tego biegu. To był spontan. Poprzedniego dnia nie wiedziałam nawet, czy dam radę pojawić się o 9 na krakowskich Błoniach. Obudziłam się o 7 i po chwili wewnętrznej walki zdecydowałam, że jadę na parkrun.

Chodniki były przyprószone śniegiem, a temperatura oscylowała koło zera. Najgorszy był wiatr, ale przecież biegałam już w gorszych warunkach. Np. przy kilkunastostopniowym mrozie. Jak trzeba to również biegam w smogu. A dzisiaj było idealnie.

#193 Parkrun Kraków
Biegowe love

Z pozytywów wreszcie miałam okazję wypróbować moją nową kurteczkę. Podobno ciepła, więc pod spód założyłam tylko podkoszulek i to była lekka przesada. Z negatywów zapomniałam naładować zegarek i w autobusie zorientowałam się, że zostało mi tylko 18% procent baterii. Nie spodziewałam się tego, ale Samsung Gear Fit 2 wytrzymał parkrun. To jest znowu coś pozytywnego. Poranne widoki nad Wisłą to coś wspaniałego. Już zdążyłam zapomnieć, jak piękny jest mój Kraków.

Kraków, nad Wisłą
Nad Wisłą

Dzisiaj rano zrezygnowałam z cykania zdjęć przed wyjściem i nagle okazało się, jak dużo czasu mam, chociaż wstałam później, niż zwykle ;) Postanowiłam drogę na parkrun częściowo pokonać autobusem, a częściowo biegiem w ramach rozgrzewki. Powrót również częściowo pokonałam komunikacją miejska, a częściowo truchtem i w ten sposób razem z 5 km parkrunem pokonałam ponad 16 km.

#193 Parkrun Kraków

#193 Parkrun Kraków - na trasie


Pierwsza prosta pod wiatr, ale nie było źle. Miałam całkiem sporo siły, za zakrętem przyspieszyłam. Dopóki biegłam z wiatrem było super. Problem zrobił się, kiedy ponownie przyszło mi pokonać ten kawałek pod wiatr. Zwolniłam. Kilka osób mnie wyprzedziło. Trochę psychicznie się poddałam. Wieje w twarz to trudno. Dopiero jakieś 500 metrów przed metą otrzymałam solidną porcje motywacji od innego uczestnika parkrunu, co pozwoliło mi mocno przyspieszyć (chociaż wciąż było pod wiatr) i wyprzedzić dziewczynę przede mną, której już odpuściłam. Na metę wbiegłam ze sporym wysiłkiem. Aż się boje oglądać zdjęcia ;) Żeby dobrze wychodzić na zdjęciach z biegów to jest sztuka. 


Okazało się, że niepotrzebnie się bałam. Skupiłam się wyłącznie na tym, żeby jak najszybciej dotrzeć do mety, a nie na tym żeby wyglądać. A wyszłam lepiej, niż kiedykolwiek ;)  No sami przyznajcie, że jak na finiszującego zawodnika to jest bardzo ładna mina i korzystna prezencja.


#193 Parkrun Kraków
Fot.: Ryszard "Richie" Kułaga, źródło: web.facebook.com/parkrunkrakow

#193 Parkrun Kraków - moje rezultaty


Mój dzisiejszy czas to 00:25:49. W dniu dzisiejszym również ukończyłam swój 15 bieg parkrun. Byłam 66 wśród 112 zawodników i 8 wśród kobiet (na 26 zawodniczek). Rekord życiowy w ramach parkrun Kraków wciąż pozostaje na poziomie 00:24:25, a najlepszy czas w tym roku to dokładnie o minutę gorzej, czyli 00:25:25. 

#193 Parkrun Kraków


#193 Parkrun Kraków
Kliknij, aby powiększyć
Z dzisiejszego treningu jestem bardzo zadowolona. Biegi parkrun to świetna inicjatywa dla biegaczy i wszystkich miłośników aktywności fizycznej. Fajne jest to, że na parkrun może przyjść każdy bez względu na poziom zaawansowania. W obecnej sytuacji bardzo doceniam również fakt, że nie trzeba się wcześniej zapisywać. Po prostu wstajesz rano i jak masz ochotę to idziesz. Rejestracji dokonuje się tylko raz i to jest coś jak założenie konta. Działa już zawsze i we wszystkich lokalizacjach. Bo parkrun mamy nie tylko w Krakowie.

6 komentarzy:

  1. Ależ Cię podziwiam. Ja planuję dziś wyruszyć pierwszy raz by pobiegac (po zimowej przerwie). Trzymaj za mnie kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam! I za wstanie o 7 rano żeby biegać (?!!) i że bezkontuzyjnie możesz po chodniku zasuwać.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...