niedziela, 29 stycznia 2017

#189 Parkrun Kraków

Jest sobota - jest Parkrun. Niestety jest też straszny smog, spory mróz, a ja czuję się, jakby brało mnie jakieś przeziębienie. Mimo wszystko wyruszyłam na Krakowskie Błonia, gdzie w każdą sobotę o godzinie 9 odbywają się biegi z pomiarem czasu na 5 km. 189 krakowski Parkrun 28 stycznia 2017 ukończyłam z całkiem niezłym rezultatem. Aż sama byłam zaskoczona. 

#189 Parkrun Kraków

Częstszy udział w cyklicznych biegach Parkrun to jeden z moich celów na rok 2017. Minął już prawie cały styczeń, a ja nadal się trzymam. Dwa razy w tym miesiącu byłam na Parkrunie ;) Krakowskie Błonia w każdą sobotę o godzinie 9 rano na mnie czekają. Na Ciebie też :) Parkrun Kraków to świetna inicjatywa dla miłośników biegania, dla poczatkujących i zaawansowanych biegaczy. Dla tych, którzy chcą osiągnąć jakiś wynik, ale też dla tych, którzy chcą sobie po prostu pobiec. Parkrun jest bez opłat i bez zobowiązań - polecam ;)

Rano, jak zwykle, temperatura na zewnątrz zaczęła mnie odstraszać. Pewnie bym nie poszła, gdybym mogła pozwolić sobie na taki luksus wybrzydzania. Ale akurat w mojej sytuacji trzeba wykorzystywać każdą szansę, bo nie wiadomo, kiedy będzie kolejna (dla niezorientowanych - mam malutkie dziecko). Teraz zdecydowanie bardziej doceniam wszystko i staram się jeszcze mocniej korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje życie.

#189 Parkrun Kraków


Zebrałam się więc, wsiadłam w autobus i ruszyłam w stronę krakowskich Błoń na 189 Parkrun. Na szczęście spóźniłam się na autobus właściwy, dzięki czemu dotarłam niemalże na styk i nie musiałam stać i marznąć. A dopóki się nie biegnie to faktycznie jest zimno. Nie ukrywajmy, jak jest mróz to jest zimno. A ubranie do biegania też nie może być za ciepłe, bo przecież biegniemy w nim i się pocimy. Ten czas tuż przed biegiem i chwilę po jest najgorszy, jeżeli chodzi o odczuwanie niskich temperatur. Ale da się przeżyć. Da się również nie zachorować. 

#189 Parkrun Kraków

Jak już wspomniałam wyżej czułam się nie idealnie. Bez tragedii, ale zdecydowanie nie nazwałabym tego swoim najlepszym dniem. Liczyłam na wynik mocno średni. Zaczęłam powoli i spokojnie. Bez spiny. Żeby sobie po prostu przebiec. Nie zawsze trzeba gnać, a spokojnie i krótkie biegi też są ważne. Jak widać poniżej na wykresie z Endomondo pierwszy kilometr biegłam niezbyt szybko. I to chyba była dobra decyzja. Rozgrzałam się, ale nie wypompowałam na samym starcie z sił i później bezboleśnie udało mi się przyspieszyć. 

#189 Parkrun Kraków
Kliknij, aby powiększyć

Zaczęłam od tempa 05:48 min/km, na drugim kilometrze biegłam już 05:06 min/km, a na trzecim gnałam 04:59 min/km. Przy czwartym już musiałam zwolnić, ale tempo 05:20 min/km to nie tragedia w moim przypadku. Ostatni kilometr (niepełny) endomondo twierdzi, że osiągnęłam tempo 04:34 min/km. Tak, wiem. Te wyniki nie są w pełni miarodajne. To tylko endomondo. Ale mnie takie statystyki wystarczają, nawet jeżeli obarczone są jakimś błędem. Nie pilnuję niewolniczo cyferek. Głównie patrzę kiedy zwalniam, a kiedy przyspieszam. 


#189 Parkrun Kraków


W 189 krakowskim Parkrunie osiągnęłam czas 25:25. Najlepszy z wyników po mojej rocznej przerwie. Byłam 7 kobietą (na 19 biegnących) i 45 zawodnikiem w ogóle (na 71 uczestników parkrunu). Poprzednio 14 stycznia w 187 krakowskim Parkrunie wybiegałam 25:40, a w sylwestrowym 185 krakowskim Parkrunie 25:34. Mój rekord życiowy w tym biegu jest dokładnie o minutę lepszy, niż wynik ze 189. Parkrunu w Krakowie. 

#189 Parkrun Kraków
Kliknij, aby powiększyć

Po biegu truchcikiem dotarłam na przystanek. W domu z niecierpliwością oczekiwałam na oficjalne wyniki, bo według endo i zegarka poszło mi nieźle. Faktycznie 25:25 na 5 km to jak na mnie całkiem fajny czas. Cieszy mnie, że biegam tak właściwie bez specjalnych treningów. Szczerze - nie ćwiczę dużo. W sumie mało. Tyle ile mogę, a czasami mniej, bo mnie też dopada leń albo chęć wykorzystania wolnego czasu w jakiś inny sposób. 


Na moim instagramie znajoma zapytała mnie, czy się nie boję biegać w smogu. Nie. Nie boję się. Nie znaczy to, że się cieszę z jakości krakowskiego powietrza, czy że jest mi wszystko jedno, co wdycham. Ale to już chyba temat na osobny wpis, który pojawi się tutaj za jakiś czas. 

Zobacz też:

2 komentarze:

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...