wtorek, 20 grudnia 2016

Zdrowe płatki czekoladowe

Zdrowe płatki czekoladowe to marzenie wielu fit maniaków słodkości. W sklepach mamy ogromny wybór słodkich płatków śniadaniowych. Są pyszne, ale niestety pełne cukru i sztucznych, szkodliwych dodatków. Na szczęście istnieją również zdrowe, słodkie płatki czekoladowe. Nie wiem, czy znajdziecie je w jakimś sklepie, ale wiem że szybko i łatwo możecie zrobić je samodzielnie.



Mój przepis na zdrowe płatki czekoladowe zrodził się bardzo spontanicznie pewnego grudniowego ranka. Jak pomyślałam, tak zrobiłam, a efekt mnie oczarował. Płatki przyrządza się w kilka minut, potrzeba zaledwie kilku składników, a smakują wybornie. Są naprawdę słodkie i naprawdę czekoladowe.




Jak zrobić zdrowe i słodkie płatki czekoladowe?


Zdrowe płatki czekoladowe to nie oksymoron. To banalny i genialny przepis na cudowne śniadanie. Autentycznie słodkie, a przy tym zupełnie nieszkodliwe dla zdrowia. Świetnie smakują z mlekiem lub jogurtem. Możne je oczywiście jeść także solo, ale dla mnie to już zbyt słodka zabawa ;)

Zdrowe płatki czekoladowe - składniki


Podaję składniki na jedną porcję. Zaznaczam również, że przyrządzałam je pierwszy raz, więc proporcje były na oko. Można spokojnie dodać czegoś więcej, a czegoś mniej według uznania.

  • 1 duża łyżka oleju kokosowego
  • 3 łyżeczki ksylitolu
  • 1 łyżeczka kakao
  • 2 łyżeczki karobu
  • 4-5 łyżek ulubionych płatków naturalnych (owsiane, żytnie, orkiszowe itp.)
  • ewentualnie jeszcze siemię lniane, ziarna słonecznika, orzechy lub wiórki kokosowe do smaku i wedle uznania

Zdrowe płatki czekoladowe - sposób przyrządzenia


Olej kokosowy przekładamy do niewielkiego garnuszka i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Następnie dodajemy ksylitol i mieszamy, aż składniki się ze sobą połączą. Kolejnym punktem jest dodanie kakao i karobu. Całość dokładnie mieszamy. Na koniec dosypujemy płatki. Konsystencja musi być całkowicie stała. Płatki powinny być obtoczone czekoladowym sosem, który powinien w nie wchłonąć. Nie mogą w nim pływać. I gotowe. Teraz wystarczy dodać słodkie płatki czekoladowe do mleka lub jogurtu.

Gdzie kupić składniki na zdrowe płatki czekoladowe?


Wszystkie składniki na moje słodkie płatki kupiłam bez problemu, stacjonarnie i nie zapłaciłam milionów monet. To cudownie, że coraz więcej ciekawych produktów dostępnych jest w popularnych sklepach w przystępnej cenie. Kakao (naturalne, gorzkie) można kupić wszędzie. Naturalne, płatki zbożowe też. Ja najczęściej zaopatruję się w nie w Biedronce lub Auchanie. Ksylitol kupiłam w Lidlu za ok. 7-8 zł za 250 g. Podobnie karob również w Lidlu w cenie chyba ok. 5 zł za 200 g. Olej kokosowy bez problemu można kupić w Biedronce, Auchanie czy Carrefourze.


Kakao jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy. Wspomaga pracę mózgu, pobudza, poprawia nastrój. Dostarcza sporej ilości żelaza, magnezu, fosforu i chromu. Karob (mączka chleba świętojańskiego) z kolei zawiera sporo wapnia, magnezu i potasu, a także witaminę A i witaminy z grupy B. Obydwa te składniki można stosować zamiennie, ale ja lubię je ze sobą łączyć.
W swoim przepisie użyłam ksylitolu ze względu na jego wpływ na zęby. Ksylitol pomimo słodkiego smaku  nie przyczynia się do powstawania próchnicy. Wręcz przeciwnie. Pomaga zachować równowagę kwasowo-zasadową w jamie ustnej. Ma także działanie antybakteryjne. Podobnie jak olejowi kokosowemu niektórzy przypisują mu zdolność cofania ubytków i próchnicy, ale w to tak nie do końca wierzę ;)



Moje płatki czekoladowe są zdrowe. Nie zawierają szkodliwych substancji, ale wciąż pozostają produktem bardzo kalorycznym. (Wiecie, że naturalne kakao ma w 100g więcej kcal niż dosładzane? ;)). Zdrowe nie zawsze znaczy niskokaloryczne. Dlatego nie polecałabym przesadzania z ilością, bo można się nabawić oprócz nadwagi także po prostu problemów żołądkowych. Duża ilość tłuszczu i duża ilość ksylitolu to gotowy przepis na biegunkę. Nie polecam ;) Kilka razy w tygodniu takie śniadanie jest super, ale zajadanie dzień w dzień kilogramami takich płatków raczej nie skończy się dobrze.

Zobacz też: 

7 komentarzy:

  1. Bardzo sprytne :) Szkoda, że jestem typem co to woli czekoladę w czekoladzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dość, że czekoladowe, to zdrowe! coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na takie płatki. Czasami rano do namoczonych płatków dodaję kakao :-)
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  4. Fit płatki ? Jakiś blef - myślę sobie! Jestem mega zaskoczona! Ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy pomysł , spróbuje z siemię lnianym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowe. Potrzeba matką wynalazku

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyjmuje każdy przepis, który łączy "zdrowie" i "czekoladowe"! :D

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...