poniedziałek, 12 grudnia 2016

Jak schudnąć do Sylwestra

Dieta przed Sylwestrem plus intensywne treningi i nadzieja na szybką utratę wagi. Schudnąć przed Sylwestrem - kiedyś często był to mój ostatni cel w roku. Szybkie odchudzanie przed ważnymi wydarzeniami jest możliwe. Pozostaje kwestia ceny. Dzisiaj kilka słów o tym, jak schudnąć do Sylwestra i jak się nie odchudzać przed Sylwestrem.

Jak schudnąć do Sylwestra - poradnik


Stracić kilka kilogramów przed Sylwestrem, wcisnąć się w szałową sukienkę na imprezę z ostatni dzień roku i powitać nowy rok w nowym ciele. Takie są założenia i marzenia. A rzeczywistość. Jak schudnąć do Sylwestra i co zrobić, żeby świetnie wyglądać podczas imprezy karnawałowej?



Jak schudnąć do Sylwestra


31 grudnia to zawsze wyjątkowy dzień. Nawet jeżeli ktoś nie obchodzi Sylwestra, zazwyczaj i tak nie pozostaje obojętny wobec noworocznej wrzawy. Wszyscy chcemy się dobrze bawić. Musimy więc dobrze wyglądać i dobrze się ze sobą czuć. Dlatego też na początku grudnia (no czasami w połowie nawet ;)) zaczynami odchudzanie przed Sylwestrem. Jak zrobić to dobrze, mądrze i z głową? Najpierw, zanim jeszcze cokolwiek zaczniesz, poznaj największych wrogów odchudzania.


Jak schudnąć do Sylwestra: 3 tygodnie przed

Nie ma tutaj wielkiej tajemnicy. Żeby schudnąć trzeba trochę mniej jeść i trochę więcej się ruszać. 3 tygodnie do godziny zero to wystarczająco dużo czasu, żeby nasza przemiana była widoczna gołym okiem. Efekty odchudzania nie pojawiają się bowiem od razu. Tzn. oczywiście waga może się wahać nawet o 2-3 kg w ciągu 24 godzin, ale nijak ma się to do naszego faktycznego wyglądu i figury.

 
Odchudzanie przed sylwestrem


Jak schudnąć przed Sylwestrem - Ćwiczenia
To jest najlepszy (i najwyższy) czas, żeby podjąć średnio intensywną aktywność fizyczną. Wybór należy do was. Są różne szkoły, wiele opinii. Teraz mamy modę na trening siłowy, ale z mojego własnego doświadczenia wynika, że jakoś lepiej i łatwiej się chudnie na kardio (bieganie, rower, jazda na łyżwach, pływanie czy spacery - Wszystko to, co gdzie serce pobudzane jest do większej pracy). Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć wiele treningów. Ale pewnie nie masz na tyle czasu, siły, pieniędzy i motywacji ;) Aby osiągnąć cel należy ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu przez co najmniej 45 minut. Ale zawsze lepiej ćwiczyć cokolwiek, niż nic. Jednak dla widocznych efektów treningi powinny być regularne i wystarczająco długie. Zobacz również, jak zacząć ćwiczyć, żeby się nie zniechęcić ani nie zrobić sobie krzywdy.

1. Proponuję dopasować treningi do swojego stylu życia. Jeżeli większość czasu spędzamy w domu to również treningi raczej będą domowe np.:
  • trening z kasetą lub z filmem z youtube
  • skakanie na skakance
  • rowerek stacjonarny albo bieżnia

2. Jeżeli dużo załatwiamy na mieście najprościej przesiąść się na rower albo większe odległości pokonywać na piechotę.

3. Osoby, które dysponują większą ilością czasu i pieniędzy mogą zapisać się do fitness klubu. Wybór zajęć jest ogromny. Z łatwością można znaleźć coś, co oprócz modelowania sylwetki i spalania kalorii dostarczy nam po prostu radochy.

4. Ja ze swojej strony gorąco polecam spacery i bieganie. To moje ulubione aktywności, które pozwalają mi zadbać nie tylko o ciało, ale również o psychikę. Warto ściągnąć sobie jakąś aplikację monitorującą aktywność (ja mam endomondo) - cyferki uwiecznione potrafią skutecznie zmotywować.




Jak schudnąć przed Sylwestrem - Zmiana diety
Spróbuj wyeliminować lub chociaż ograniczyć w swoim menu cukier. Zachowaj równowagę pomiędzy produktami węglowodanowymi (makarony, chleby, ziemniaki), a białkiem (mięso, ryby, sery). Dorzuć warzyw i owoców. Poszukaj zdrowych i mniej kalorycznych zamienników (ciemny chleb, chude wędliny). Pij więcej wody. W ten sposób nie tylko masz szansę schudnąć, ale również poprawić wygląd swojej skóry i ogólny stan swojego zdrowia. Sprawdź też, jak nie przytyć w święta.

Warto otworzyć się na nowe smaki herbat i zioła. Wiele z nich ma działanie wspomagające odchudzanie. Moi faworyci to:
  • zielona herbata
  • czerwona herbata
  • yerba mate
  • czystek

Świetnie smakuj, nie dostarczają kalorii (chyba, że je sprofanujemy i posłodzimy ;)) i wspomagają nasze zdrowie. Kiedyś herbata była dla mnie przykrym zwyczajem. Teraz wolę ją od słodkich napojów. Kwestia przyzwyczajenia. 


Odchudzanie przed Sylwestrem - zamienniki cukru

Najlepiej byłoby ograniczyć cukier i przestawić się na mniej słodkie potrawy, ale jeżeli nie potrafimy istnieje wiele zdrowszych i mniej kalorycznych zamienników cukru. Mają tę zaletę, że są znacznie droższe, niż biały cukier więc raczej będziemy używać ich oszczędniej ;) No przynajmniej ja tak robię. Przykładowe zamienniki cukru to:
  • ksylitol
  • erytrytol
  • stewia

Odchudzanie przed Sylwestrem - niskokaloryczne produkty

Jeżeli masz problemy z nadmiernym apetytem lub po prostu lubisz jeść warto do swojego menu wprowadzić dużo niskokalorycznych sycących produktów.  Są zdrowe, wypełniają miejsce w brzuszku, a przy tym nie tuczą. Tak, wiem. Tuczy dawka, a nie sam produkt, ale bądźmy szczerzy: znacie kogoś kto utył od jedzenia pomidorów czy jogurtu naturalnego?

Do dyspozycji mamy bardzo wiele produktów, które świetnie zaspokoją i zapełnią nawet bezdenny żołądek. Można je podzielić na typowe zapychacze (czyli głównie warzywa) i produkty białkowe 
(chude mięso, ryby, chude sery). 



Moje ulubione produkty, które można jeść niemalże bezkarnie to:
  • truskawki (o tej porze niestety mrożone)
  • jabłka
  • pomidory
  • fasolka szparagowa
  • pieczarki
  • kiszona kapusta
  • kiszone ogórki
  • jogurty naturalne (bez cukru)
  • soki warzywne
  • ser biały
  • sałata, szpinak, rukola... po prostu zielone liście ;)
  • gotowane lub pieczone ryby (mogą być nawet tłuste)



Zdrowa dieta, nieprzejadanie się w połączeniu ze zwiększoną aktywnością fizyczną pozwolą w zdrowy i bezpieczny sposób zrzucić kilka zbędnych kilogramów przed imprezą Sylwestrową. Pozytywnie wpłyną również na nasz wygląd i samopoczucie, więc tym bardziej warto powalczyć o siebie. Wiele osób ma postanowienie od nowego roku zacząć o siebie dbać, zdrowo się odżywiać i ćwiczyć. O wiele łatwiej będzie go dotrzymać, kiedy zaczniecie nieco wcześniej. Na przykład już teraz, dzisiaj po przeczytaniu tego wpisu. Zobacz też jak robić postanowienia, żeby udało się ich dotrzymać a także dlaczego ja nie robię postanowień noworocznych.






Jak schudnąć do Sylwestra: na ostatnią chwilę


Jeżeli do godziny zero pozostało zaledwie kilka dni, wiele już nie można zrobić. Na pewno nie należy zaczynać intensywnych treningów. Poskutkuje to jedynie zakwasami (albo kontuzją jak przesadzimy z zaangażowaniem, żeby nadrobić czas), a nie poprawą sylwetki. Nie warto także przechodzić na intensywną dietę. Ryzykujemy wtedy osłabienie i pogorszenie wyglądu. Żadnych głodówek! 

Na ostatnią chwilę możemy ograniczyć produkty słodkie, słone i wzdymające. Pić dużo wody i wybrać kreacje w swoim rozmiarze, a nie o rozmiar mniejszą. To nie wyszczupla, a wręcz przeciwnie. Poza tym co to za zabawa, jak cały czas trzeba wciągać brzuch. 

Tak generalnie, to uważam, że odchudzanie przed Sylwestrem nie powinno być priorytetem. Skoro tyle dni spędziliśmy w tym ciele to ten również damy radę. Oczywiście jestem zwolenniczką zdrowej diety i aktywności fizycznej. Jak najbardziej. Ale one nie zawsze muszą iść w parze z chęcią schudnięcia. Mam wrażenie, że nawet lepiej, jeżeli nie idą. I to zdrowie jest celem, a nie mniejszy rozmiar czy kilka kilogramów w dół.

10 komentarzy:

  1. Zostało mało czasu :) trzeba zacząć działać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis, bardzo przydatny jeżeli chcemy schudnąć w krótkim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się już udało - biegałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudno się zmobilizować. Ale dla chcącego nic trudnego wystarczy dupe ruszyć i do dzieła 😃

    OdpowiedzUsuń
  5. "Zawsze lepiej ćwiczyć cokolwiek niż nic" - w samo sedno:) czasami codzienne małe aktywności są skuteczniejsze od nieregularnego "zajeżdżania się" na siłowni czy fitnessie. Dieta przed Sylwestrem ok, najlepiej jakby przez te 3 tygodnie pilnowania się weszła w nawyk;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sie zwyczajnie rozleniwiłam i musze to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przymierzam się od nowego roku! ;) Teraz do świąt jeszcze sobie pofolguję trochę, hehe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne porady, ale bycie w trakcie Świąt w trakcie rzetelnej diety to nie dla mnie ;) Jak jest potrzeba to zdecydowanie zaczynałabym po Nowym Roku :)No ale wtedy kiecka 31 grudnia może być przyciasna :P

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie rozumiem kwesti odchudzania sie na sylwestra. bo caloroczny zdrowy styl zycia przeklada sie na zgrabna sylwetke czy sie chce czy nie chce ;) A ile zdrowia wiecej!

    OdpowiedzUsuń
  10. No ja nie wiem kto to wymyślił, żeby Święta, na które przygotowuje się tyle pyszności, zrobić przed samym Sylwestrem :P I gdzie tu jest logika? :D No nie oszukujmy się, w ciągu tych 3 tygodni 10 kilo nie stracimy, ale rzeczywiście, warto zmienić chociaż trochę codzienne nawyki, a na pewno pojawią się maleńkie efekty. U mnie to jest tak, że nawet, gdy nie widzę dużych zmian w wyglądzie, diametralnie zmienia się samopoczucie i mam zdecydowanie więcej energii :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...