czwartek, 15 grudnia 2016

5 sposobów jak zwiększyć popularność bloga

Jak zwiększyć popularność swojego bloga - zastanawia się wielu początkujących autorów. Zdobycie czytelników i ruchu na stronie wymaga pracy. W blogowaniu najtrudniejszy jest pierwszy krok. Największy problem stanowi rozruszanie bloga i zdobycie kilkunastu pierwszych czytelników. Dlatego mam dla was kilka porad na początek, jak zwiększyć popularność swojego bloga. W prosty sposób możesz przyspieszyć rozwój bloga i dotrzeć do większej ilości użytkowników.

Jak zwiększyć popularność bloga
Źródło: stokpic


Jak zwiększyć popularność bloga? Gdzie szukać czytelników? Jak zintensyfikować ruch na stronie? Jak dotrzeć do większej ilości odbiorców? Proste i skutecznie porady dla początkujących blogerów. 5 sposobów, jak zwiększyć popularność bloga. 



5 sposobów jak zwiększyć popularność bloga


1. Załóż do bloga kanał social media. Jeden. Może być facebook, może być instagram, może być twitter, a jeżeli jesteś np. blogerem sportowym to może endomondo. Wybierz taką platformę, którą najlepiej "czujesz" i która najlepiej pasuje do profilu twojego bloga. Miejsce, w którym się odnajdziesz i w którym możesz odnaleźć potencjalnych czytelników. A dlaczego tylko jeden? Bo więcej nie ogarniesz ;) Tzn. może oczywiście ogarniesz, ale lepiej zacząć powoli. Skupić się na jednym. A później ruszyć na podbój pozostałych. I pamiętaj, że zawsze lepiej nie mieć gdzieś konta, niż mieć je świecące pustkami albo prowadzone na odwal się. Bo to wszystko świadczy o tobie. A dlaczego warto założyć do bloga jakiś kanał social media? Oczywiście, żeby zdobyć nowych czytelników, ale też pokazać się obecnym z nieco innej strony. Nie każdy zawsze ma czas na przeczytanie nowej notki. Co innego obejrzenie zdjęcia na instagramie.

Jeżeli wybierzesz Instagram sprawdź, jak zwiększyć popularność na Instagramie. Być może przyda ci się również instrukcja, jak pobrać na dysk zdjęcie z Instagramu.  

2. Przyznaj się do bloga rodzinie i przyjaciołom. Wiele osób zaczyna blogowanie w ukryciu nie zdradzając tego najbliższym. Czasami wynika to troszeczkę ze strachu i wstydu. Czasami faktycznie nie ma jeszcze się czym chwalić. Nie da się jednak ukryć, że na samym początku blogowania każdy czytelnik jest na wagę złota. I dlatego właśnie warto powiedzieć o blogu mamie, przyjaciółce czy siostrze. Życzliwi nam ludzie to najlepsi czytelnicy. Zainteresowani nasza osobą (a więc również tym, co piszemy) i kibicujący naszym sukcesom. Pozyskiwanie czytelników najłatwiej rozpocząć w swoim najbliższym otoczeniu. Dodaj też informację o blogu w swoich profilach w rożnych serwisach i na forach internetowych. I nie przejmuj się, kiedy usłyszysz, że to przecież nikogo nie obchodzi. Ciebie obchodzi.

3. Dołącz do serwisów zrzeszających blogi. W ten sposób dajesz się poznać potencjalnym czytelnikom, którzy poszukują blogów poruszających konkretne tematy. Najpopularniejszym takim serwisem jest chyba Bloglovin. Z polskich stron największy to chyba Zblogowani. Ja znam tylko te dwa serwisy i uważam, że to w zupełności wystarczy. Nawet jeżeli jest ich więcej, to treści oraz użytkownicy i tak się w większości powtarzają ;) Konto w takim serwisie nie tylko pozwala zdobyć czytelników, ale również ułatwia poszukiwania blogów z naszej niszy tematycznej. A te warto znać, odwiedzać, po prostu trzymać się razem. 

Jak zdobyć czytelników bloga
Źródło: kaboompics


4. Bierz udział w tzw. linkowym party. To zabawa, która polega na dodawaniu przez czytelników bloga linków do swoich wpisów. Niektórzy organizują link party tematyczne lub tylko z najnowszymi wpisami, najczęściej jednak panuje pełna dowolność. Najczęściej możesz dodać jeden swój link, ale niektórzy pozwalają dodać nawet do trzech. Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na poszukiwanie linkowego party jest wyszukiwarka google. Wpisujemy w pole wyszukiwania "link party", wybieramy język polski i zakres ostatni tydzień. Dokładny link do wyszukiwania linkowego party. Biorąc udział w link party zwiększasz liczbę potencjalnych odbiorców i jednocześnie możesz poznać inne, ciekawe blogi

5. Dołącz do grup dla blogerów. Sama jestem w wielu takich grupach i myślę, że to idealne miejsce dla początkującego blogera. Dlaczego? Bo wtedy każde jedno wejście i jeden komentarz jest na wagę złota. I mniej więcej tyle można ich z grup otrzymać. Jeden, dwa, góra pięć. Na początku to dużo. Poza tym uczestnictwo w takich grupach powala poznać się innym blogerom, pokazać swoje blogowe dzieło, które może kogoś zainteresować. Dodatkowo często poza wymienianiem się linkami na grupie toczą się dyskusje dotyczące blogowania. Można się wiele dowiedzieć, nauczyć, zainspirować. Można się również zapytać i otrzymać pomoc od bardziej doświadczonych. Pisząc dołącz do grup dla blogerów mam na myśli jedną, góra dwie. We wszystkich i tak dzieje się to samo, powtarzają się ci sami użytkownicy i te same tematy. Przykładowe grupy na facebooku: Grupa wzajemnej promocji dla blogerów, Grupa dla rozwijających się blogerów czy Profesjonalne i kreatywne blogowanie. Przykładowe grupy na Google +: Blogger Polska, Blogosfera albo Polscy blogerzy

Promocja bloga zajmuje sporo czasu, niekiedy tyle samo co tworzenie wpisów. Jeżeli jednak chcemy w miarę szybko dotrzeć do większej liczby odbiorców, trzeba poświęcić trochę pracy na zwiększenie popularności bloga. Bo wpisy mogą być mistrzowskie, tylko co z tego, skoro nikt ich nie czyta, bo nie wie o istnieniu bloga ;) Dlatego nie ma co się wstydzić. Warto dać się poznać od samego początku.

Podzielcie się w komentarzach swoimi sposobami na zwiększenie popularności bloga. Jeżeli napisaliście wpis na ten temat zachęcam do podzielenia się linkiem :)

40 komentarzy:

  1. oj tak dotarcie do swojej grupy czytelników wymaga czasu i cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Punkt drugi nadal przede mną ;) Poza dosłownie garstką znajomych ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cenne rady :) potrzeba czasu i konsekwencji

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam problem z fanpage'm . Serio - tak jak na blogu widzę poprawę w statystykach, tak na fp cisza.
    Już tyle próbowałam i nic. W ogóle, sam fb tnie zasięgi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż, ja również mam problem z facebookiem. na szczęście fb to nie wszystko ;)

      Usuń
  5. Hmm... W sumie poza garstką osób mało znajomych wie, że mam bloga... Ale raczej tego nie zmienię póki co;)

    a w ogóle mam teraz na blogu konkurs na 2 rocznicę, zapraszam do udziału;)
    (o ile mogę, Aniu, się tu promować- to poniekąd w tematyce wpisu, więc może wybaczysz..?)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjemnie poczytać o sposobach na zwiększanie popularności bloga :) Sam dodałbym jeszcze jeden, ważny punkt: pisz regularnie - to niesamowicie poprawia rozpoznawalność w sieci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie, też to zauważyłam. Zauważyłam też, że jeżeli pominę wpis w stały dzień, to wejść jest jeszcze więcej - więc chyba jednak ludzie zaglądają do mnie regularnie i nawet kilka razy sprawdzają, czy wpis już jest. Może się mylę, ale taka myśl jest bardzo motywująca

      Usuń
  7. Zdecydowanie praca wokół bloga zajmuje więcej czasu niż tworzenie tekstów i robienie do nich zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę serwisy zrzeszające blogi coś dają? Sama z takowych nie korzystam, więc się za to nie brałam, a u niewielu blogerów widziałam odnośniki do takowych... Hmm, pomyślę nad tym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na początku, kiedy każdy jeden czytelnik jest na wagę złota, takie serwisy mogą być bardzo przydatne. jakoś trzeba dać się poznać.

      Usuń
    2. Racja.
      Dołączyłam do Bloglovin, zobaczymy co z tego wyjdzie...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. NIe zapominajmy o najważniejszym - publikacji wartościowego contentu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że aktywność w grupach blogerskich, to bardzo ważna sprawa. W taki sposób poznałam bardzo dużo nowych osób.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za porady! Dopiero zaczynam i bardzo się przydało :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aktywność na grupach i forach i do tego ciekawy (i oryginalny) content :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najważniejszą rzeczą na tej liście powinno być tworzenie wartościowych treści - bez nich żadne działania promocyjne nie pomogą. Dodatkowo trzeba pamiętać, że szerokiego grona czytelników nie zbierzemy w ciągu kilku dni. Dopiero wtedy możemy pomyśleć o promocji w social media - która jest kluczem do sukcesu w dzisiejszych czasach ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post i bardzo przydatny! Zapraszam do siebie: www.sylviastyle.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam problem z Twitterem. Nikt tam na moje wpisy nie reaguje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie - ale myślę, że wynika to z faktu, że Twitter w Polsce w ogóle nie jest popularny, poza polityczno-dziennikarskim środowiskiem.

      Usuń
    2. Nie wiem jak jest teraz, ale około 2012-2014 r. praktycznie każdy każdego na TT znał i na nawet małociekawe tweety było kilka reakcji. Później pojawiła się tam fala ludzi z Fb gdy o TT zrobiło się chwilowo głośniej, narobiła bałaganu. Na prawdę zostali tam już tylko dziennikarze?

      Usuń
  16. Google+ to jest SM, którego w ogóle nie ogarniam i nie rozumiem jak działa. Nawet nie wiem, jak tam wejść na swój profil, bo menu Googla jest jakieś dziwne :D.

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie, to wszystko robię a blog rozwija się powoli, dlaczego? być może mam po prostu mało czasu na link party i promocję :) myślę, że czasem potrzeba też czasu, aż znajdzie się osoby, którym Twoja tematyka, styl i cała reszta przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Warto jeszcze udzielać się na forach tematycznych dotyczących tematyki naszego bloga. Tylko znowu- czas, czas, czas....

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy artykuł, dla mnnie najważniejsza informacja to ta o blogovin.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętam, że przez pierwszy miesiąc blogowania nikomu o tym nie powiedziałam ;) Później to się zmieniło i na szczęście dla mnie! W końcu ktoś zaczął mnie czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. przydatne, konkretne listy i adresy
    wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bardzo żałuję, że dołączyłam do grupy blogerskiej dopiero po 2 latach blogowania, z pewnością na początku taka grupa bardzo by mi się przydała. No, może nie od pierwszego wpisu, ale po kilku miesiącach jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przydatny post :) Co prawda wiedziałam o kilu metodach, ale jakoś nie miałam do nich chęci. Teraz zmieniłam zdanie, napisałaś to w tak prosty sposób do odbioru, że aż sama zapragnęłam skorzystać z tych rad :) Dzięki :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  24. Trafiłem tutaj z Google+, przeczytałem wpis i dodałem się do polecanych przez Ciebie innych grup na G+ :D

    Podstawowe zasady, które znaleźć można prawie w każdym poradniku "jak zwiększyć popularność bloga" - ale jak zawsze, można wyłuskać kilka informacji o których się jeszcze nie wiedziało. Dzięki, pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  25. Korzystam z każdej porady. Najbardziej sprawdzają mi się grupy na fb I kanały social media :)
    asiaknebel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem początkującym blogerem i Twoje porady z pewnością mi się przydadzą! :) Przydatny artykuł. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Mi promocja zajmuje 3-4 razy tyle czasu, co samo pisanie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. To podstawy podstaw, ale może jeszcze należałoby dodać - nawiązywanie znajomości, relacji, komentowanie u innych, bo wówczas ci na pewno zajrzą do Ciebie, może coś im wpadnie w oko i polecą dalej.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...