czwartek, 24 listopada 2016

Jak pobrać na dysk zdjęcie z Instagramu?

Ściągnąć zdjęcie z serwisu Instagram nie jest tak łatwo. Kiedy klikamy na nie prawym przyciskiem myszy, nie pojawia się opcja "zapisz zdjęcie". A wiem, że czasami bardzo przydałoby się ściągnąć i zapisać zdjęcie z Instagrama. Jak więc skutecznie, łatwo i szybko pobrać dowolne zdjęcie zamieszczone w serwisie Instagram? Zaraz zdradzę. Pobieranie zdjęć z Instagramu jest możliwe.



Sama przez jakiś czas zmagałam się z tym problemem, że nie da się normalnie zapisać na dysk zdjęcia z Instagrama. Stosowałam dwa wyjścia. Na szybko: print screen z Instagrama. Albo po prostu przerzucenie tego zdjęcia z folderu Instagram z telefonie na dysk komputera. Pierwszy sposób na pobranie zdjęcia z Instagrama jest szybki, ale powoduje utratę jakości fotki. Drugi sposób więcej czasu i trzeba cały czas mieć wszystkie te zdjęcia na telefonie. Na szczęście jest jeszcze trzeci sposób, który łączy zalety tych dwóch i eliminuje ich wady.




Jak pobrać na dysk zdjęcie z Instagramu?



Pobranie na dysk zdjęcia z serwisu Instagram jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybranym zdjęciu, po czym wybrać opcję "pokaż źródło strony". Można też od razu zastosować skrót klawiszowy "ctrl + u".





Ukaże nam się wówczas kod html strony. Na pewno kojarzycie te wszystkie znaczniki. Ale nawet jeżeli nie, to żaden problem. Teraz wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy "ctrl + f". To jest polecenie wyszukiwania. W zależności od przeglądarki na dole, lub u góry pojawi się pasek wyszukiwania. Należy tam wpisać po prostu "jpg" i pierwszy wynik to będzie właśnie bezpośredni adres naszego zdjęcia. W przeglądarce Firefox wygląda to dokładnie tak, jak na poniższym screenie. Aby go powiększyć, należy na niego kliknąć. W innych przeglądarkach, będzie trochę inaczej, ale myślę, że bez problemu się połapiecie.

Kliknij, aby powiększyć


Bezpośredni adres wybranego zdjęcia to jest to, co podkreśliłam na zielono. Kopiujemy to, co następuje po <meta property="og:image" content=" aż do jpg (włącznie). Dalej tego pytajnika i reszty już nie. Wklejacie skopiowany adres w okno przeglądarki i pojawia się zdjęcie. Teraz po kliknięciu na niego prawym przyciskiem myszy mamy opcję "zapisz obraz jako".



Szybkie, proste i bezpieczne. Ten sposób pobierania zdjęć z serwisu Instagram nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy czy umiejętności. Nie trzeba też niczego instalować ani zmieniać ustawień przeglądarki. Są oczywiście jeszcze inne sposoby na pobieranie zdjęć z Instagramu. Ja korzystam tylko z tego, ale miło będzie jeżeli podzielicie się w komentarzach innymi znanymi wam sposobami. Może komuś się przydadzą lub bardziej spasują niż ten mój. Pozdrawiam!

Zobacz też:

19 komentarzy:

  1. Kiedyś właśnie próbowałam, ale mi się nie udało ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, warto wiedzieć :) Całkiem proste!

    OdpowiedzUsuń
  3. O takich rzeczach warto wiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki :-) Już nie raz próbowałam to zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przejrzysta instrukcja.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z nieba mi spadasz! Dzięki za cenną radę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. haha sama miałam z tym problem :D dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze wiedzieć, że to w ogóle możliwe! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak się je dodaje z telefonu, to często właśnie na nim ono zostaje, ale nie ukrywam, iż czasem szukam jak tu je pobrać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie spaliłam buraka. To jest naprawdę proste, tyle, że ja o tym nie wiedziałam. Dziękuję :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny wpis! Konkretny i takich właśnie szukam :D Czasem najprostsze rozwiązania są na wyciągnięcie ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O proszę, nie wiedziałam o tej metodzie! Też zawsze robię print screeny ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Baaardzo rzadko zapisuje zdjecia z Insta. Jak juz musze to robie print screen. Sposob "pobierania zrodla" jest nie do konca legalny (chyba, ze robi sie to dla uzytku wlasnego bez rozpowszechniania zdjec), dlatego opcja zapisu obrazu zostala ukryta od poczatku w kodzie.

    Fajnie, ze odkrylas ten sposob :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w ogóle rozpowszechnianie cudzych zdjęć bez jego zgody i wiedzy nie jest legalne. ja używam tego sposobu do pobierania... własnych zdjęć. często używam ich później w notkach na blogu albo ustawiam jako profilowe.

      Usuń
  14. świetne! Nie miałam pojęcia że można pobrać zdjęcia z instagrama !
    http://m-grabowska.blogspot.com/2016/11/puszysty-omlet-bez-maki.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post, wiele razy chciałam pobrać zdjęcia, a nigdy nie poświęciłam czasu i uwagi, by dokładniej to rozkminić, a Tu podane na tacy:) Dzięki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...