poniedziałek, 19 września 2016

Jak zwiększyć swoją popularność na Instagramie?

Co zrobić, żeby mieć więcej followersów i lajków na Instagramie? Jak zwiększyć swoją popularność? Jak skutecznie prowadzić konto na Instagramie? Co zrobić, żeby mój Instagram był lubiany i licznie odwiedzany? Jeżeli zależy ci na popularności na Instagramie jest kilka dość prostych (i jeden trudniejszy) sposobów, aby to osiągnąć.

Jak zwiększyć popularność na Instagramie?

Tak, porady na temat popularnego Instagrama daję ja, która sama na swoim insta mam ledwie nieco ponad 200 obserwujących, ale wiecie jak jest: szewc bez butów chodzi ;) No to zaczynamy.



Jak zwiększyć popularność na Instagramie - dobry kontent

To po pierwsze i to jest ten najtrudniejszy sposób. Tworzyć dobre materiały. A co to znaczy dobre? Na szczęście tu robi się łatwiej. Dobre to znaczy ładne, wysokiej jakości, ciekawe, oryginalne,  inspirujące, pomocne lub wzbudzające kontrowersje. Niekoniecznie wszystkie naraz. Dobry kontent to podstawa. Bez tego nie ma co ruszać dalej. Nawet najlepsza reklama zadziała jedynie na krótką metę, jeżeli produkt będzie słaby. Nie ma jednej recepty, sami musicie znaleźć swój pomysł na dobry Instagram.

Jak zwiększyć popularność na Instagramie - hasztagi w kilku językach

To, że warto dodawać hasztagi wiedzą chyba wszyscy.  Ale jakie, oto jest pytanie. Ja zdecydowanie polecam dwujęzyczność, a nawet i wielojęzyczność. Oprócz polskich i agielskich hasztagów warto dorzucić również inne, popularne języki np. niemiecki, włoski czy francuski. W ten sposób znacznie zwiększamy grono swoich odbiorców i przy okazji poznajemy dużo nowych słówek.


Jak zwiększyć popularność na Instagramie - hasztagi popularne i niszowe

Dodając hasztagi warto zachować równowagę pomiędzy tymi najpopularniejszymi i całkiem ogólnymi, pasującymi praktycznie do wszystkiego (np. #instagood, #instamood, #instapic, #photooftheday czy #hello) a tymi całkowicie niszowymi. Dobrze jest stosować i jedne i drugie. Używając popularnych mamy szansę dotrzeć do ogromnej rzeszy odbiorców, ale mamy na to bardzo mało czasu. Szybko nasze zdjęcie spadnie gdzieś na sam dół. Stosując bardzo konkretne i rzadko używane hasztagi dotrzemy do niewielkiej grupy, ale zainteresowanej tematem naszego zdjęcia. Poza tym im mniej popularny tag, tym większa szansa na zajęcie miejsca w najlepszych zdjęciach. Decyzja należy do was. Można obrać jedną strategię, ale można też dodawać trochę takich i trochę takich hasztagów. Ja stawiam na urozmaicenie i złoty środek.

Jak zwiększyć popularność na Instagramie - odpowiednia częstotliwość publikacji

Ciężko jest ustalić jedną konkretną liczbę publikacji. Wszystko zależy od profilu i odbiorców. Najlepiej zdać się na intuicję i zastosować złoty środek. Ja staram się publikować średnio półtora zdjęcia dziennie ;) Czyli w praktyce czasami dwa dziennie, czasami co dwa dni. Rzadziej dodaję dużo na raz lub robię dłuższą przerwę. Najczęściej jednak mój Instagram jest aktualizowany nie rzadziej, niż co trzy dni i nie wrzucam jedno dnia więcej niż trzy foty.I oczywiście pamiętajcie: lepiej publikować rzadziej, ale dobre zdjęcia, niż często byle co ;) Byle co tylko zniechęca i skutek jest wręcz odwrotny.

Jak zwiększyć popularność na Instagramie - nienachalna reklama

Nie ukrywaj swojego Instagrama przed znajomymi. Oni w pierwszej kolejności będą zainteresowani, co u Ciebie słychać. Dodaj link w swoich profilach na forach czy w innych serwisach społecznościowych. Od czasu do czasu może zaprosić na swój Instagram na Facebooku czy na blogu. Nie wstydź się swojej działalności, ale też nie zanudzaj ludzi ani nie zmuszaj do polubień i obserwacji.


Jak zwiększyć popularność na Instagramie - odwiedziny u innych użytkowników

Instagram to serwis społecznościowy. Warto odwiedzać innych użytkowników, żeby się inspirować. A zostawiając po sobie ślad w postaci lajka lub komentarza sprawiamy przyjemność komuś i zwiększamy szansę na odwiedziny u siebie. Cz esc osób odwiedza profile, z których dostały lajka. Jeszcze większa szansa na odwiedziny i na rewanż mamy, jeżeli zostawimy ciekawy komentarz. Wtedy mamy szansę zwabić do siebie nie tylko autora Instagrama, ale również jego obserwatorów.


Jak zwiększyć popularność na Instagramie - nie tylko obrazki

Chociaż Instagram to serwis przeznaczony do prezentacji zdjęć i krótkich filmików warto pokusić się o coś więcej. Dodanie do zdjęcia dłuższego opisu może zaciekawić odbiorców lub skłonić ich do wejścia w dialog. Ciekawy opis znacznie zwiększa szansę na otrzymanie wartościowych komentarzy. 


Oczywiście nie trzeba wszystkich porad stosować na raz i przy każdym zdjęciu. Najważniejsze jest, żeby prowadzenie profilu sprawiało przyjemność, a nie było przykrym obowiązkiem. Instagram to świetny serwis, który pozwala uchwycić chwile i ochronić je przed zapomnieniem. To również niewyczerpane źródło inspiracji czy motywacji. Jeżeli mamy tam profil, warto o niego zadbać, a wprowadzenie kilku drobnych zmian, może zrobić ogromną różnicę. 

Zobacz też: 

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam Instagram, to moje ulubione social media. A post bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rady świetne, choć z Instagrama na chwilę obecną korzystam wyłącznie w celach prywatnych i kompletnie nie zależy mi na tym, by zbierać nie wiadomo jak duże zainteresowanie. Jak zdecyduję się na promowanie bloga przez Insta, to na pewno skorzystam z rad. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słowo kontent znaczy coś zupełnie innego niż content. Miej litość...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam kontent (zamiast content) podobnie jak lajk (zamiast like) czy hasztag (zamiast hashtag). myślę, że sens jest jasny i jednoznaczny. no chyba, że jednak nie?

      Usuń
  4. Ostatnio instagram stał się moja ulubiona aplikacją. Uwielbiam oglądać i dodawać zdjęcia.
    bardzo fajny poradnik.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to jestem na dobrej drodze, ale zwyczajnie brakuje mi czasu na dopieszczenie tego elementu - raczej insta służy mi do cykaniu w celu uzupełnienia swojego bloga - a przy okazji widzę co ludziom podoba się do oglądania ;)

    pozdrawiam
    Rafau

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny wpis jak dla mnie, bo mój instagram trochę leży, a pasowałoby to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętajcie, że możecie dodawać 30 hashtagów. Do tego możecie przypinać chyba 10 czy 20 osób pod posty. hashtagi dobrze jest dodawać w komentarzu pod zdjęciem, zamiast bezpośrednio pod zdjęciem - to ze względu na efekty wizualne (długi tekst, nieładnych hashtagów). Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  8. "Instagram to świetny serwis, który pozwala uchwycić chwile i ochronić je przed zapomnieniem" - mam wrażenie, że coraz więcej osób zapomina o tym obrabiając najpierw w kompie swoje zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, ja sama chetnie sledze profile na Instagramie na ktorych cos ciekawego moge sobie poczytac. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Instagram :) i świetnie, że zebrało się tam tak wiele osób, które chcą obserwować HAART :)
    Pozdrawiam
    Hania

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez wyhamowuje się do dwóch dziennie i bardzo się staram, by tematyka ich byla bardzo urozmaicona :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Instagrama i jego prowadzenie idzie mi znacznie lepiej niz prowadzenie fanpaga, choć żałuję, bo z Insta nie mam zbyt wielu wejść na bloga, a na tym zależy mi najbardziej. Nie mam jeszcze wyrobionego swojego, jednolitego stylu, więc mój profil przypomina trochę kociołek Panoramixa. ;) Ale i tak uważam za swój sukces, że obecnie mam 1890 obserwujących, mimo że nie spędzam na Insta zbyt wiele czasu. :) Komentowanie u innych, lajkowanie - to sprawdza się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Insta, mój na razie leży :( dzięki za rady!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rady, muszę nad nim popracować :) bo na razie to słabo jest :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bez Instagrama jak bez ręki :)Warto jeszcze publikować posty w określonych godzinach np 7.00, 10.00 i 18.00:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ważne jest też komentowanie i obserwowanie kont innych użytkowników. Regularne wrzutki i minimum 10 hashtagów.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...