piątek, 16 września 2016

Co mnie zaskoczyło w szpitalu?

Szpital - dziwne miejsce. Niezbyt przyjemne, nawet jeżeli czyste i nowoczesne. Była ciepła woda i ładna, funkcjonalna łazienka. Był telewizor i Internet za darmo. (Nie było sztućców ;)). Z wierzchu wyglądało spoko, jednak kilkoma rzeczami szpital mnie zaskoczył. Bardzo na minus.


  • Na korytarzu na oddziale mnóstwo aparatów do KTG. Wręcz cały korytarz nimi zawalony, tak że ciężko przejść. Używane kilka razy na dobę. Za to na izbie przyjęć tylko jeden. Używany praktycznie non stop. I oczywiście gigantyczna kolejka z tego powodu. 
  • Po przyjęciu na oddział nie dostałam drugiego dania, bo niby za późno przyszłam. A przyszłam o 9 rano. Zaraz po śniadaniu. To kiedy jest odpowiedni czas, żeby przysługiwało jedzenie? 
  • Picie jest tak bardzo słodkie, że nie da się go pić. Po co słodzić? To nie jest zdrowe.
  • Ograniczona ilość sztućców. Do obiadu dostajemy widelec, ale noża już nie. I jak mięso pokroić? Do deseru nie ma łyżeczki. Czym zjeść jogurt? Palcem?
  • Niby jest mikrofalówka i kuchenka, ale nie ma żadnych naczyń, więc w czym gotować? Swoje garnki wziąć na oddział?

3 komentarze:

  1. Oj znam kilka, a może nawet kilkadziesiąt takich anegdotek ze szpitala.

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie boli mnie fakt, że coś takiego ma miejsce w XXI wieku, w kraju cywilizowanym i nie aż tak mocno zacofanym. Raz w życiu byłam pacjentką szpitala, ale kto wie, kiedy znowu będzie trzeba się tam pojawić.
    I piszę to nie tylko z perspektywy pacjenta, ale pracownika szpitala - za rok otrzymam prawo wykonywania zawodu, a takie cyrki nie zdarzają się tylko pacjentom, ale właśnie lekarzom. Warunki pracy, jakie zapewniają polskie szpitale bardzo 'motywują' mnie do wyjazdu za granicę i mocno kibicuję tym, którzy się odważyli to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpitale, ahh te szpitale najlepiej je omijać szerokim łukiem.. ale tak się nie da. Na szczęście powoli, bardzo powoli szpitale mają coraz to wyższy poziom i są bardziej 'ludzkie' u mnie w szpitalu był zawsze kompot czy herbata dla cukrzyków - i taką jedynie piłam, bo normalną z ogromną ilością cukru nie byłam wstanie wypić.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...