poniedziałek, 12 września 2016

7 cytatów, które pomagają mi iść przez życie

Cytaty, przysłowia i złote myśli. Krótkie, błyskotliwe i trafiające w samo sedno. Są tak proste i prawdziwe, że czasami łatwiej jest je wykpić, niż wziąć sobie do serca. Ja zawsze lubiłam aforyzmy. Zapisywałam je w specjalnym zeszyciku. Czasami nawet wymyślałam swoje własne sentencje i maksymy. Dzisiaj chciałam zaprezentować kilka bardzo ważnych dla mnie cytatów.

Źródło

 
1. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - Nie wiem, kto jest autorem. Ja usłyszałam tę myśl od mamy. Pamiętam z dzieciństwa, że często to powtarzała. I miała całkowitą rację. Ta sentencja to nie tylko sposób na pocieszenie się. To głęboka prawda życiowa. Z każdej sytuacji wynikają zarówno złe, jak i dobre strony. Każda porażka, każde przykre doświadczenie może nas wiele nauczyć i wzmocnić. Trzeba się tylko na to otworzyć. A to wynika pewnej dojrzałości. I siły. Żeby wziąć się w garść i zamiast skupiać na swoim bólu i problemie, spróbować wyciągnąć z tego naukę i korzyści. Ja zawsze tak robię.

2. Piękno się nie rodzi, piękno się robi (Autor: Osmel Sousa) - Dla mnie ten cytat znaczy, że nic nie powstaje ot tak sobie, nie spada z nieba. Wszystko co dobre, piękne i wartościowe wymaga pracy. Nikt nie jest po prostu brzydki ani głupi. Jedynie zaniedbany i niewyszkolony. A to jest do zrobienia,. Trzeba tylko zacząć robić.

3. Nie rezyngnuj z celu, tylko dlatego, że jego osiągnięcie wymaga czasu. Czas i tak upłynie - Świetny cytat, który skutecznie obala najczęstszą wymówkę. Wytrwałość  i cierpliwość to wspaniałe cnoty, dzięki którym można naprawdę daleko zajść. To, czy coś wymaga czasu czy nie wymaga nie ma znaczenia. I tak nic nie możemy przyspieszyć. Możemy jedynie zdecydować, czy chcemy coś osiągnąć po długim czasie, czy w ogóle. I lepiej chyba po długim czasie.

Źródło
4. Nie możesz zatrzymać żadnego dnia, ale możesz go nie stracić (Przysłowie wschodnie) -Sama prawda. Czas przemija, czy tego chcemy, czy nie. Nie można go zatrzymać ani powstrzymać. On nieubłaganie leci. Ale nie musi to znaczyć nic dobrego. Czas może przelecieć przez palce, ale może również zostać właściwie wykorzystany. Ten cytat łączy się z tym poprzednim. Mijający czas może być naszym atutem, jeżeli tylko właściwie go spożytkujemy, zamiast po prostu przyglądać się, jak ucieka. Bo to nie starość boli, a zmarnowany czas.

5. Szczęście jest zawsze tam, gdzie je człowiek widzi (autor: Henryk Sienkiewicz) - Takie proste, a takie celne. To od nas zależy, jakie będzie nasze życie. Od nas zależy, czy będziemy się skupiać na dobrym, czy na złym. Czy będziemy pielęgnować to co dobre, czy to co złe. Bo czymże jest szczęście? To coś tak subiektywnego, że nie da się tego ująć w żadnej konkretnej definicji. Każdy ma własne szczęście. Jeżeli zobaczysz szczęście, będziesz je miał. W postaci dwóch zdrowych nóg, w puchatym zwierzaku u boku czy w promieniach porannego słońce.

6. Każda łza uczy nas jakiejś prawdy (autor: Ugo Foscolo) - A przynajmniej powinna, jeżeli tylko jesteśmy otwarci na naukę i czerpanie korzyści, a nie tylko zamykamy się w swoim bólu i pławimy w nieszczęściu. Ten cytat dobrze uzupełnia cytat numer jeden. Z każdego złego wydarzenia można i należy wyciągnąć jakąś naukę na przyszłość. Trzeba się zmęczyć, żeby wejść na szczyt, tak samo jak trzeba pocierpieć, żeby odkryć to co ważne w życiu. Większość szczęśliwych ludzi sukcesu przeżyła swoje piekło na ziemi i dzięki temu są tam, gdzie są. 

Źródło
7. Dusza nie znałaby tęczy, gdyby oczy nie znały łez (autor: John V. Cheney) -Porównanie do praw natury jest idealne. Deszcz symbolizuje tutaj cierpienie i łzy, a tęcza to radość i szczęście. Tak jak w przyrodzie, żeby było cudownie musi wcześniej być źle. Chociażby po to, żeby dostrzec kontrast i docenić dobro. I żeby zachować równowagę, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania. 

Cytatów i przysłów znam bardzo dużo, jednak te siedem jest dla mnie najważniejsze. Pełnią rolę drogowskazu życiowego. Są także motywatorem i wytłumaczeniem. Pomagają mi przetrwać ciężkie chwile i nakierować swoje myśli na właściwy tor. Wszystkie wykorzystane w tym wpisie zdjęcia pochodzą z mojego Instagrama: instagram.com/abakercja/
A jaki jest Twój ulubiony cytat?

Może zainteresują Cię również:

16 komentarzy:

  1. Nie mam ulubionego cytatu i żadnego nie traktuje też jako życiowego motto ale faktycznie wiele sentencji ma w sobie coś prawdziwego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę się z Tobą zgodzić. Za moją mamą powtórzę jeszcze: jak zrobisz, tak będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wybór. Mi najbardziej "podpasował" ten o czasie (3).

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zestawienie, motywujące! Na liście znajduje się jeden z moich ulubionych cytatów - nr 3 :) Mam podobne zestawienie dotyczące w przeważającej części podróży i realizacji marzeń np. "To możliwość spełnienia marzeń sprawia że życie jest tak fascynujące".

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewnym etapie mojego życia, moim mottem stało się "Nie mój cyrk, nie moje małpy". Kilka razy "boleśnie" musiałam przekonać się na własnej skórze, że nie zawsze warto jest pomagać innym, czasami lepiej pozostać w swoim własnym cyrku...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ukochane to: "Odważni żyją krótko, ostrożni nie żyją wcale" oraz "Kto nie ryzykuje - nie pije szampana. ";)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pierwszym zgadzam się w zupełności. W moim życiu już się nauczyłam, że to, co w danej chwili wydaje się porażką, w efekcie prowadzi mnie do czegoś o wiele lepszego niż było na początku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych, co tu podałaś tego "Nie możesz zatrzymać żadnego dnia, ale możesz go nie stracić" nie znałałam. Ja moje ulubione cytaty zamieszczam na moim profilu na Facceobku, o tu -https://www.facebook.com/profile.php?id=100004899499327 (nie wiem czy link zadział) albo na moim profilu na Instagramie tutaj - https://www.instagram.com/dorabiajterazanna/ Mam wiele ilubionych cytatów. Nie umiem wybrać jednego :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi też mama zawsze powtarzała, że nie ma tego złego... Co ciekawe, wiele razy w moim życiu okazało się, że wcale nie jest to pusty frazes :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ze wszystkimi cytatami się zgadzam. Każdy ma jakieś swoje, którymi w życiu się kieruje i naprawdę warto je sobie uświadomić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba najbardziej zgadzam się z numerem 5 :) Tylko trzeba umieć pewne rzeczy docenić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam niektóre cytaty i również się z nimi zgadzam. Pozostałe przepiszę sobie do kalendarza, aby wzmacniały mnie w gorsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wiele ulubionych cytatów i chętnie je przytaczam krocząc przez życie. Są na tyle prawdziwe, że doskonale sprawdzają się w praktyce.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...