sobota, 20 sierpnia 2016

Pies śpi z nami, a dziecko w kojcu czyli pies kontra niemowlak

Pies i niemowlę? Jak pies zareaguje na pojawienie się w domu noworodka? Czy zwierzę zaakceptuje nowego członka rodziny i nie będzie robić problemów. Co zrobić, żeby pies pogodził się z obecnością małego dziecka? Jak przygotować psa na pojawienie się dziecka? Czy pies stanowi zagrożenie dla malucha? Te i wiele innych podobnych pytań zadawałam sobie już od połowy ciąży. I bałam się. Bardzo się bałam. Niepotrzebnie.

pies konta niemowlak



Pies kontra małe dziecko - moje obawy

Pojawienie się dziecka to ogromna zmiana również dla psa. Mój kochany czworonóg nie należy do idealnie wyszkolonych i super grzecznych stworzeń. Raz nawet wprost usłyszałam: pozbądźcie się tego psa.  Bo szczekał i szczekał, i szczekał jak oszalały. Nie wiadomo z jakiego powodu (teraz podobnie mam z płaczem dziecka, ale dziecka już nikt nie będzie chyba tak bezczelny i nie każe mi się pozbyć. Bałam się, że Piccola już na wstępie zacznie szczekać jak oszalała na małego Dominika. Bałam się, że może go podrapać lub podeptać. Albo, że będzie go lizać. I bardzo, bardzo się bałam, że sobie nie poradzę i że będę musiała oddać Piccole.

Pies i niemowlak w jednym domu - jak wygląda to w praktyce

W praktyce wygląda to tak, jak w tytule. Pies śpi z nami w łóżku, a dziecko w kojcu ;) (w swoim łóżeczku). No cóż. W tej kwestii nic się dla Piccoli nie zmieniło. Czytałam, że dobrze jest, żeby pies dostał do powąchania jakieś ubranka noworodka. Że w dniu przyjścia malucha ze szpitala wyprowadzamy psa i przyprowadzany, kiedy niemowlę już jest w domu. Nie zrobiłam ani jednego, ani drugiego ;) I co? I nic. Piccola ani nie szczekała na dziecko, ani się nie rzucała, była jedynie zaciekawiona. Od kiedy Dominik jest z nami Piccola bardzo wydoroślała. I cały czas podchodzi do niego z ciekawością i ostrożnością. Ale oczywiście nie zostawiam ich razem samych w obawie, że mały mógłby dostać potężnych ogonem w głowę ;) Niedawno znajoma się spytała, czy dziecka nie budzi to szczekanie psa. Tak, Piccola wciąż lubi sobie poszczekać, ale teraz już tylko, kiedy ma powód (np. ktoś przychodzi do domu ;)). Otóż jest wręcz odwrotnie. To psa budzi płacz dziecka. Ledwo Dominik zapłacze, a Piccola zrywa się i w sekundę jest przy łóżeczku. Na odwrót to w ogóle nie działa. 
Pies i niemowlak w jednym domu - jak wygląda to w praktyce

Niepotrzebnie się bałam o relacje psa i niemowlaka. Moja Piccola zachowała się bardzo ładnie. Nie ma z nią żadnych problemów jeżeli chodzi o pojawienie się nowego członka rodziny. W ogóle ostatnio bardzo wydoroślała. Nawet nie wiem kiedy zaczęłam bez obaw zostawiać buty, książki i ubrania w jej zasięgu. Ale wciąż pamiętam, co pies potrafi zjeść

Pies kontra niemowlak w domu nie zawsze oznacza kłopoty. Nie ma co się bać na zapas, chociaż na pewno warto się przygotować na ten moment. Na pewno pojawienie się małego dziecka nie jest równoznaczne z koniecznością pozbycia psa.

Zobacz też:

10 komentarzy:

  1. Cudny psiak! Ciekawe co będzie jak dzieć zacznie raczkować :) Ja pamiętam, że kiedy moja siostra była mała, a w domu pojawił się szczeniak trzeba było szczególnie uważać na nocnik. Sunia kilka razy wyjadła zawartość jak tylko siostra wstała :P

    OdpowiedzUsuń
  2. O, też się nasłuchałam i trochę martwiłam. Bez sensu. A dzieci wychowane w psich kłakach podobno mniej chorują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę tendencyjna, ale bardziej bałabym się o kota ;) A tak serio, to samo dobro płynie z kontaktu Dziecka z futrzakiem

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas Kotek. Mysle, ze dorastanie ze zwierzetami ma wiele ZALET 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas Kotek. Mysle, ze dorastanie ze zwierzetami ma wiele ZALET 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze chwilka i będą wzajemnie kochać się bez granic :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na to, że Dominik będzie miał strażniczkę i przyjaciółkę w jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha, też mieliśmy kiedyś podobną sytuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobre:P Macie szczęście że Maluszek spi w łóżeczku. Mój Szkrab nigdy tam nie zasnął. Do teraz śpi ze mną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Strach ma wielkie oczy. Obawiamy się kłopotów na wyrost, a potem nic takiego się nie przydarza. :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...