sobota, 9 lipca 2016

Czy warto kupować specjalne ubrania ciążowe?

Kiedy zacząć kupować ubrania ciążowe? Jaką odzież ciążową kupić. I czy w ogóle jest sens kupować nową garderobę na czas ciąży? Jak dużo ubrań ciążowych będziemy potrzebować i jak nie przepłacić za odzież ciążową? Wiele kobiet zmaga się z takimi dylematami jeszcze przed zajściem w ciążę. Ja dopóki nie zaszłam w ciążę uważałam, że specjalna ciążowa garderoba to zbędny wydatek i chwyt marketingowy. W 39 tygodniu ciąży (czyli w sumie pod sam koniec) uważałam dokładnie to samo. Nie ma konieczności kupowania specjalnej garderoby ciążowej. Tzn. u mnie nie było takiej potrzeby. A ogólnie czy jest sens wymieniać ciuchy na ciążowe? To zależy od kilku czynników.

Czy warto kupować specjalne ubrania ciążowe?



Czy jest sens kupować specjalne ubrania na czas ciąży?

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, jak do tej pory się ubierałyśmy i co króluje w naszej szafie. Ja zawsze miałam sporo dłuższych i luźniejszych bluzeczek oraz sukienek (zobacz jak polubiłam i zaczęłam nosić sukienki), które idealnie sprawdzały się przez całą ciążę. Bardzo wygodne są również elastyczne spodnie tzw. jegginsy. Gdybym jednak na co dzień ubierała się głownie w obcisłe jeansy i przylegające, krótkie bluzeczki na pewno w ciąży musiałabym się zaopatrzyć w coś lepiej przystosowanego do sytuacji.

Drugą ważną sprawą jest to, ile przytyjemy i jak bardzo urośnie nam brzuch. To akurat nie zawsze da się wcześniej przewidzieć. Trzeba obserwować. Jeżeli przestajemy się mieścić w nasze ubrania lub ich noszenie staje się niekomfortowe, to znak że czas na zakupy. Niekoniecznie od razu w sklepach z odzieżą ciążową. Kierujmy się przede wszystkim naszym komfortem, a nie metką. Na pewno warto odwiedzić sklepy z ubraniami dla kobiet ciężarnych, ale równie dobrze możemy takie zakupy zrobić w "normalnym" sklepie. Po prostu przymierzajmy i patrzmy w lustro.

Chociaż uważam, że w wielu przypadkach nie ma potrzeby kompletowania całej wyprawki dla ciężarnej, to nie ma nic złego w tym, jeżeli ktoś chce. Nie mówię, nie kupuj. Mówię tylko, że może wcale nie musisz kupować. Ale zawsze zrób tak, jak chcesz. Żeby czuć się wygodnie, pięknie i dobrze. Zobacz też, jak ogarnąć szafę i trochę zaoszczędzić na ubraniach.

Odzież ciążowa

Moje ubrania w ciąży

Ja z ubrań typowo ciążowych mam dwie pary spodni z takim elastycznym pasem aż po szyję (no dobra, tylko po biust) i jedną bluzeczkę. Bluzeczka jest spoko, ale co do wygody i estetyki tych spodni to bym dyskutowała. O wiele lepiej i zgrabniej wyglądam w luźniejszych sukienkach (które nosiłam także przed ciążą) albo w jegginsach czy nawet legginsach. Dół raczej preferuję obcisły, ponieważ góra powinna być luźniejsza (moim zdaniem i dla mnie). Brzuch zdecydowanie powinien być całkowicie zakryty. Jeżeli chodzi o wymiary to oczywiście najbardziej powiększył mi się brzuch. Jakoś tak na przełomie I i II trymestru nieco urósł biust i wymiana staników na trochę większe okazała się koniecznością. Również spodnie i majtki noszę większe, niż wcześniej, ale o jakimś ogromnym tyciu nie było mowy. Trochę zwiększyłam swoją objętość, ale bez tragedii. Szczęśliwie się złożyło, że rodziłam w lecie. Czemu szczęśliwie? Bo większość kurtek pod koniec już się nie chciała zapinać na brzuchu. W chłodniejsze pory roku byłby to problem i musiałabym coś dokupić.


Kiedy zacząć kupować ciążowe ubrania?

Moim zdaniem najlepiej wtedy, kiedy zacznie być to konieczne. Wcześniej raczej nie, bo nie wiemy ile przytyjemy. Nie wiemy też, w czym będzie nam wygodnie. Bo ciąża to trochę bardziej skomplikowana sprawa, niż po prostu bycie grubszą. Ryzykownie jest kupować ubrania na zapas zakładając, że większe czy zaprojektowane dla kobiet w ciąży automatycznie będą dla nas wygodniejsze. Ja na przykład bardzo długo wygodniej czułam się w spodniach z wysokim stanem, ale pod koniec ciąży absolutnie musiały to być biodrówki. Moim zdaniem ubrania ciążowe najlepiej jest kupować na bieżąco.


Gdzie kupować ubrania ciążowe?

Tak naprawdę to wszędzie można znaleźć kroje, które będą idealne na ten wyjątkowy czas. Jeżeli zależy nam na ograniczeniu wydatków, odzieży ciążowej warto poszukać w secondhandach. Pamiętajmy, że większość z tych ubrań będziemy nosić jedynie przez kilka miesięcy. Są również specjalne sklepy lub działy z odzieżą dla ciężarnych. Prym wiedzie oczywiście Internet. Tam jest najwięcej ciążowych ubrań, jednak kupowanie przez Internet ubrań to mocno ryzykowna sprawa. Przynajmniej moim zdaniem.

 Kiedy zacząć kupować ciążowe ubrania?

Jak dużo ubrań ciążowych warto kupić?

To zależy, jak bardzo lubimy się stroić. Ja raczej jestem typem, który non stop chodzi w tym samym. Czasami tylko pierze i generalnie na okrągło nosi kilka tych samych ubrań. Jeżeli lubisz się stroić i nie wyobrażasz sobie cały czas chodzić w jednej sukience, potrzebujesz kupić więcej ubrań.

Ubieranie się w okresie ciąży to osobista sprawa każdej kobiety. Jedne będą preferować luźniejsze kroje, bo wygodne i maskują brzuszek. Inne dziewczyny wręcz przeciwnie zdecydują się na obcisłe i podkreślające krągłości fasony. Najważniejsze, żeby było nam wygodnie i żebyśmy się dobrze czuły. Przecież ubranie to taka druga skóra. Nie trzeba wydawać fortuny na specjalną odzież ciążową, ale nie trzeba również przez te 9 miesięcy chodzić w worku na ziemniaki ;)

Zobacz też: 

7 komentarzy:

  1. Ja kupiłam tylko spodnie długie ciążowe, bo zimą sukienki nie bardzo mi odpowiadały, ale latem polubilam się z nimi po całości. Aczkolwiek nosiłam zwykłe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu bardzo Ci pasuje ta ciąża, wyglądasz prześlicznie. Promiennie i radośnie:*
    Nie mam jeszcze doświadczenia w tym temacie, ale też myślę, że jeśli nie ma konieczności powiększania garderoby to nie ma sensu kupować na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety będę musiała kupić trochę rzeczy, bo termin mam na styczeń, więc jedynie cudem wcisnęłabym się w kurtki czy płaszcze które mam. :) I w ogóle wydaję mi się, że łatwiej kupić jakieś ładne ubrania ciążowe na lato.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ciążowych ubrań miałam kilka. Najczęściej nosiłam dżinsy specjalne i tunikę. Uważam, że kilka rzeczy warto kupić, żeby czuć się wygodnie i atrakcyjnie z brzuszkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam masę ubrań, których się częściowo po ciąży pozbyłam a częściowo chcę się ich dalej pozbywać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama kupiła kilka luźnych sukienek, które potem też nosiła. Ja też je noszę.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...