piątek, 29 lipca 2016

Chodzenie po schodach - proste i skuteczne ćwiczenie

Wchodzenie po schodach to bardzo proste ćwiczenie, które daje świetne efekty. Nie potrzebujemy żadnego specjalnego sprzętu, wystarczy kilka pięter schodów. Można wykonywać je przy okazji zwyczajnie rezygnując z windy podczas codziennego funkcjonowania (w pracy, w domu, w budynkach użyteczności publicznej). Wchodzenie po schodach bardzo ładnie wzmacnia i kształtuje mięśnie, a przy okazji pozwala spalić naprawdę dużą ilość kalorii. Oczywiście jest męczące, ale z czasem coraz mniej, w miarę jak rośnie nasza kondycja. Warto wypróbować wchodzenie po schodach.

Chodzenie po schodach - proste i skuteczne ćwiczenie



Chodzenie po schodach - korzyści

Wchodząc po schodach zapewniamy sobie skuteczny trening niejako przy okazji codziennych czynności. Ze schodów możemy korzystać za darmo i o każdej porze. Kiedy się po raz kolejny przeprowadziłam, tym razem na dziewiąte piętro, najbardziej ucieszyły mnie właśnie schody. Wchodząc po schodach fundujemy sobie solidny trening, który pozwala spalić znaczną ilość kalorii i wzmocnić mięśnie. Dzięki ćwiczeniom na schodach możemy sporo schudnąć, zmniejszyć cellulit, a także ujędrnić pośladki.

Chodzenie po schodach - prawidłowa technika

Podczas ćwiczenia warto pamiętać o prawidłowej postawie. Nie garbimy się, nie krzywimy ani nie pochylamy. Należy również stawiać całą stopę. Aby ćwiczenie odniosło jak najlepszy skutek nie korzystamy z poręczy ;)


Chodzenie po schodach - kcal

Ilość spalanych kalorii zależy od wielu czynników. Od naszej wagi czy od tempa w jakim pokonujemy drogę po schodach.  Różne źródła podają tak różne wyniki, że najlepiej chyba sprawdzić to sobie samodzielnie przy pomocy jakiejś aplikacji na smartfona. Ewentualnie w internecie wpisując kalkulator spalania kalorii i wybierając ten wynik, który najbardziej nam pasuje ;) Mnie wystarczy wiedza, że wchodzenie po schodach pozwala spalić dużo kalorii. ;)



Wchodzenie po schodach kontra schodzenie ze schodów

Zarówno wchodzenie, jak i schodzenie po schodach jest dobrym ćwiczeniem, jednak dla mnie zdecydowanie wygrywa wchodzenie? Dlaczego? Po pierwsze jest bardziej męczące, a przez to skuteczniejsze. A po drugie mniej obciąża kolana. Dlatego też o ile wchodzeniem po schodach raczej krzywdy sobie nie zrobimy, to na schodzenie warto uważać. Szczególnie, jeżeli mamy jakieś problemy z kolanami. Oczywiście nie mówię, żeby w ogóle zrezygnować ze schodzenia. To też jest dobry trening. Po prostu warto uważać i nie przesadzać z tą aktywnością, bo można sobie poważnie zaszkodzić. A kontuzje to nic fajnego.

Bieganie po schodach

Dla bardziej zaawansowanych, którzy chcą osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty polecam bieganie po schodach. To superskuteczny i mega męczący trening. Dzięki bieganiu po schodach wyrabiamy sobie kondycję, zwinność oraz szybkość. To świetne ćwiczenie uzupełniające dla biegaczy. Zarówno wbieganie po schodach, jak i zbieganie warto włączyć w swój plan treningowy. Szczególnie, jeżeli dużo biegacie w terenie. Albo jeżeli biegacie wyłącznie po płaskim (to tak dla odmiany).

Zobacz też:

1 komentarz:

  1. Mam schody w domu i czasem bywa dzień, że naprawdę sporo sie po nich nachodzę :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...