piątek, 10 czerwca 2016

Fiona Neill - "Sekretne życie mamuśki" czyli najlepsza kobieca komedia

Fiona Neill - "Sekretne życie mamuśki" to jedna z przyjemniejszych pozycji, jakie czytałam. Świetna książka. Zaśmiałam się już na samym wstępie, kiedy mąż głównej bohaterki wypił jej soczewki kontaktowe. Bo zostawiła je w kubku po kawie. A później było już tylko lepiej. Lucy to kobieta, której wciąż się coś przytrafia. Nagminnie się spóźnia, gubi karty bankomatowe, a jej samochód nagle odmawia posłuszeństwa z powodu braku paliwa. Bohaterka książki jest osobą roztargnioną i budzi ogromną sympatię. Jest mistrzynią wpadek. I mistrzynią głupich i niewiarygodnych wytłumaczeń. Czasami aż ciężko uwierzyć, że Lucy Sweeney jest dorosła. W dodatku ma męża, trójkę dzieci i jakimś cudem do tej pory udało jej się przeżyć.

Fiona Neill - "Sekretne życie mamuśki"


Zanim zabrałam się za recenzję książki Fiony Neill "Sekretne życie mamuśki" przeczytałam kilka niepochlebnych opinii. I kompletnie ich nie rozumiem! Książka owszem nie jest jakaś odkrywcza ani mądra. Może nie wnosi nic specjalnie wartościowego do życia. O ile szczery śmiech do łez nie stanowi dla kogoś wartości. Dla mnie to świetna komedia. Zabawna, szczera, po prostu fajna. Lucy też jest fajna. Taka swojska i wysoce niedoskonała. W życiu nie przyszłoby mi do głowy określić "Sekretnego życia mamuśki" jako książki pustej czy nudnej. Może nie ma takiej typowe akcji, że wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Jest po prostu codzienność. Tak dzień po dniu. A punkty kulminacyjne, kiedy to dusiłam się ze śmiechu Lucy Sweeney zalicza każdego dnia. Do tego dochodzi jeszcze motyw fascynacji żonatym mężczyzną. Z wzajemnością. Oczywiście do zdrady nie dochodzi, bo główna bohaterka siada na telefonie i niechcący łączy się ze swoim mężem, który staje się świadkiem bardzo skomplikowanej sytuacji uczuciowej wcale nie ze swoją żoną w roli głównej. 

Książka "Sekretne życie mamuśki" jest przezabawna. Niczego może nie uczy, ciężko doszukać się jakiegoś morału, ale to bardzo miło spędzony czas. Mam wielką nadzieję, że powstanie ekranizacje tej książki. To byłaby genialna komedia, podczas której ludzie dusiliby się ze śmiechu. Dla mnie "Sekretne życie mamuśki" to zdecydowanie pozycja, po którą warto sięgnąć. Jest to literatura kobieca, ale nie taka w stylu romans czy problemy emocjonalne. Fiona Neill napisała bardzo kobiecą komedię. Z mnóstwem wpadek i zabawnych wypadków mocno osadzoną w rzeczywistości szarej codzienności. 

Zobacz też podobne książki:

9 komentarzy:

  1. Brzmi zachęcająco :) Z przyjemnością sięgnę po tę pozycję :) Pozdrawiam serdecznie :) Aneta Grenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiłaś mnie nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie przekonałaś! Jakbym czytała o mojej siostrzyczce :) Mam taką przyjaciółkę - rozbawia mnie do łez za każdym razem - bo ciągle coś odwala - ma to po mamie :P która też jest mega artystką :P hehehehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka to coś dla mnie. bo rozbawienie do łez to mega wartościowe przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekonałaś mnie do przeczytania !! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki jeszcze nie czytałam, ale coś czuję że to o mnie ;) więc muszę nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że nie przejęłaś się niepochlebnymi recenzjami tej książki i napisałaś własną opinię od serca. Wiele osób aż nazbyt przejmuje się recenzjami innych, a potem wychodzi, że wszystkie opinie napisane są na jedno kopyto. Kiedy ktoś ma odmienne zdanie, to dostrzegamy inną stronę takiej książki - w tym przypadku jej rys humorystyczny. Ja też, choć czytam głównie literaturę "z górnej półki" (haha...), to lubię od czasu do czasu sięgnąć po taką zabawną pozycję, szczególnie na wakacjach, kiedy leżę plackiem na plaży ;) Zresztą takie roztargnione osoby jak bohaterka książki zawsze mnie bawią, bo sama jestem taka sama. Wszędzie coś zostawiam, o czymś zapominam, coś gubię... Z pewnością sięgnę po tę lekturkę - wakacje czas zacząć! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. O i właśnie czegoś takiego luźnego i 'nieambitnego' szukałam na wakacyjne plażowe dni :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabawna i rozluźniająca - to coś dla mnie :) bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...