piątek, 6 maja 2016

Przegląd olejków i oliwek

Olejki i oliwki to bardzo uniwersalne produkty. Używam ich do ciała, do twarzy, do włosów a także do zmywania makijażu. Świetnie sprawdzają się w pielęgnacji rzęs i brwi oraz do smarowania suchych łokci, pięt i paznokci oraz skórek. Olejki i oliwki można także dodawać do kąpieli (czego nie robię) lub wzbogacać nimi odżywki do włosów bądź balsamy do ciała (to robię). Na mojej półce aktualnie stoją ze trzy buteleczki z olejkami, a przez moją łazienkę przewinęło się ich znacznie więcej. Dlatego postanowiłam zrobić przegląd olejków wraz z moją opinią na ich temat.

Olejki i oliwki do pielęgnacji ciała i włosów
Źródło: pixabay.com




Dove, Derma Spa, satynowy olejek do ciała, Uplifted+
Mój najnowszy produkt tego typu. Wyróżnia się zapachem. Bardzo na plus dla mnie. Dość mocny, ale ładny. Przyjemnie się go używa. Na pierwszym miejscu w składzie silikony, więc trochę smuteczek. Później mamy olej z nasion winogron. Produkt zawiera także olej sezamowy i pistacjowy. Olejek ma dość wodnistą konsystencję, dzięki czemu łatwo się rozprowadza. Nie wchłania się najgorzej, ale cały czas trzeba pamiętać, że to olejek. Skóra generalnie po zastosowaniu jest gładka, miękka i miła w dotyku. Nie do końca jednak radzi sobie z suchymi łokciami. Miałam wrażenie, że nic nie pomógł. Próbowałam zmywać nim makijaż, ale to nie jest do końca to. Na włosy nie próbowałam, bo za dużo silikonu. Opakowanie typowe. Buteleczka i niewielki otwór. Nie ułatwia korzystania w przypadku olejków. Cała butelka zaraz robi się tłusta. Cena dla mnie trochę za wysoka.

Pojemność: 150 ml
Cena: ok. 30 zł
Olejki do pielęgnacji ciała dove i babydream


Babydream, Pflegeol, Oliwka pielęgnacyjna dla niemowląt
Od dawna w mojej łazience. Początkowo używałam tylko do włosów i to jest zdecydowanie najlepsze zastosowanie jak dla mnie. Na ciało i twarz działa dobrze, tylko jest strasznie tłusta i gęsta. Ciężko się rozprowadza, długo wchłania. Trochę zabawy z tym jest. Oliwka składa się głównie z oleju słonecznikowego. Zawiera też olej ze słodkich migdałów, olej jojoba, ekstrakt z rumianku i nagietka lekarskiego. Nie zawiera parafiny ani silikonów, a kompozycja zapachowa na szarym końcu w składzie. Moim zdaniem to produkt bardzo dobrej jakości za bardzo przystępną cenę. Lubię i kupuję regularnie.

Pojemność: 250 ml
Cena: poniżej 10 zł



Babydream fur Mama, Pflegeöl, Olejek do pielęgnacji ciała
Przeznaczony dla kobiet w ciąży. Ma zapobiegać rozstępom. Ja od lat Miesięcy używam go do włosów. Ma świetny skład: olej sojowy, olej ze słodkich migdałów, olej słonecznikowy, olej jojoba, olej makadamia, witamina E oraz kompozycja zapachowa. Prosty i wartościowy skład. Mieszanka olejków z witaminą i zapachem. A zapach jest dość mocny, chociaż na samym końcu. Oliwka ma tę wadę, że może dość mocno trwale brudzić ubrania oraz pościel. Wiele dziewczyn miało problemy z dopraniem. Ja też dopóki nie zwiększyłam temperatury z 40 stopni na 60 stopni. Od tej pory już się wszystko dopiera. Może to być też kwestia proszku (używam super taniego proszku do prania kolorowego SEN; kosztuje on ok. 10 zł za 6 kg). Olejek doskonale spisuje się podczas demakijażu. Odkąd jestem w ciąży od czasu do czasu używam go również do ciała, ale jest zbyt tłusty, żebym robiła to regularnie. Stosuję go zamiennie z kremami i balsamami.

Pojemność: 250 ml
Cena: ok. 10 zł

Babydream Pflegeol olejek oliwka



Babydream, Extrasensitive Pflegeol, Oliwka do skóry wrażliwej
Odkryłam ją jakiś czas temu i uwielbiam. Ma lżejszą, mniej tłustą konsystencję. Zawiera olej różany i shea oraz witaminę E. Produkt nieperfumowany. Bardzo lubię olejować nią włosy. Stosuję również do ciała. Nie najgorzej radzi sobie ze zmywaniem makijażu. Ma dość rzadką, wodnistą konsystencję, co może być zarówno wadą, jak i zaletą.

Pojemność: 250 ml
Cena: poniżej 10 zł




AA OIL INFUSION 30+ Olejek do twarzy
Używałam głównie do włosów i bardzo dobrze się spisywał. W składzie mamy praktycznie same oleje: olejek arganowy, olej z awokado, olejek ze słodkich migdałów, olej słonecznikowy, olej marula oraz olej jojoba. Mamy również ekstrakt z rozmarynu. Olejek miał przyjemny zapach tylko trochę podrażniał oczy, jeżeli nieopatrznie nałożyłam go zbyt dużo w te okolice.
Pojemność: 15 ml
Cena: ok. 30 zł



Marion BB Multi Oils Odżywczy olejek do ciała 
Wbrew zapewnieniom na etykiecie wcale nie jest taki lekki i suchy i wcale tak świetnie i szybko się nie wchłania. Za to faktycznie ma przyjemny zapach. Składa się głównie z parafiny. Na drugim miejscu ma olej słonecznikowy. Zawiera także trochę olejku ze słodkich migdałów oraz arganowego. Aplikator z atomizerem jest bardzo wygodny przy stosowaniu do ciała. Tyle że, że pewnego momentu ;) Ogólnie olejek cudów nie czyni, ale dla niezbyt wymagającej i dobrze nawilżonej skóry będzie idealny. O ile komuś nie przeszkadza ta typowa dla olejków tłustość na skórze. 

Pojemność: 150 ml
Cena: ok. 15 zł



Palmers Skin Therapy Oil, specjalistyczna oliwka do ciała
Terapeutyczna oliwka do ciała z witaminą E i masłem kakaowym.Na pierwszy miejscu w składzie mamy... olej rzepakowy. Później jest też olej sezamowy, masło kakaowe oraz ekstrakt z dzikiej róży. Producent zaznacza, że nadaje się również do stosowania na twarz. Ma skutecznie walczyć z rozstępami, bliznami i przesuszeniem. Ma bardzo ładny, ale dość intensywny zapach.

Pojemność: 150 ml
Cena: od 30 do 60 zł

Lirene, Vital Code, Multi olejek wygładzający 
Olejek stanowi mieszankę oleju sojowego, migdałowego, z arniki i awokado. Dość wysoko w składzie silikony. Zapach delikatny, taki lekko słodki. Dla mnie coś waniliowo-śmietankowego. Opakowanie z wygodnym aplikatorem, który nie rozpryskuje olejku wszędzie dookoła. Kosmetyk dobrze radzi sobie ze zmywaniem makijażu, nie podrażnia skóry, nie zostawia bardzo tłustej warstwy. Jak na olejek nie najgorzej się wchłania.I nawet trochę nawilża oraz natłuszcza. Wyraźnie widać to na łokciach, bo z resztą ciała nie mam specjalnych problemów.


Pojemność: 150 ml
Cena: od 20 do 25 zł

Lubię olejki i oliwki, ponieważ to bardzo uniwersalne kosmetyki i świetnie sprawdzają się w pielęgnacji całego ciała. Mają wiele zastosowań. Zazwyczaj również skład olejków i oliwek jest prostszy i bardziej naturalny, niż kremów czy balsamów.


Zobacz też:

14 komentarzy:

  1. Ja też lubię różne olejki, ale stawiam na naturę. Wolę kupić olej kokosowy w sklepie zielarskim (świetny do ciała!) i arganowy (używam na włosy raz na kilka dni). To właściwie dwa podstawowe, które używam. Czasami zdarza mi się kupić olejek różany do twarzy. Polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam kokosowy, używam go czasami do włosów a najczęściej to do pielęgnacji jamy ustnej.

      Usuń
    2. Olej kokosowy jest właściwie do wszystkiego genialny. Właściwie sam wystarcza za podstawowe kosmetyki. Bo i nawilżanie i demakijaż, i maseczki... dziesiątki sposobów.

      Usuń
  2. Lubię i mieszanki olejów, i konkretne naturalne olejki :) Muszę się przyjrzeć tym rossmannowskim dla dzieci, skoro nie mają parafiny, to mogą mi się fajnie sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za ciekawe informacje :)
    Póki co używam olejku arganowego i sprawdza się świetnie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię olejki, często je używam, zwłaszcza jeśli powstają na naturalnej bazie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babydream bardzo lubię :) Za tą cenę to na prawdę super oliwka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię produkty z Rossmanna. Choć od niedawna olej kokosowy jest u mnie na 1 miejscu ;) przydatne zestawienie!

    OdpowiedzUsuń
  7. A mężczyźni nie używają zazwyczaj olejków, chyba, że są kulturystami, albo występują w reklamach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo żeby zawiasy naoliwić czy coś w tym stylu ;)

      Usuń
  8. W ostatnim czasie kosmetyki do pielęgnacji ciała zastąpiłam właśnie naturalnymi olejami. Sprawdzają się o wiele lepiej, niż balsamy czy kremy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Używam głównie olejów naturalnych, olej kokosowy to mój must have, bardzo lubię też olej lniany :) Tak w ogóle, to chyba cała linia Babydream jest bardzo udana. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też bardzo lubię olejki, zwłaszcza na końcówki włosów bardzo dobrze mi działają.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zauważyłam właśnie, że ostatnio coraz więcej olejków różnych się w drogeriach pojawia, ale ja jeszcze się jakoś do nich nie przekonałam.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...