środa, 25 maja 2016

Mój sposób na piękne ciało

Zgrabna figura i zadbane ciało może nie są najważniejsze na świecie, ale niewątpliwie nasz wygląd świadczy o naszym zdrowiu. Zgrabne i ładne ciało to uboczny efekt zdrowego trybu życia i dbania o siebie. Pomysłów i sposobów na piękne ciało jest całe mnóstwo. Jedne są bardziej skuteczne, inne mniej, a jeszcze inne w ogóle. Wiele zależy również od naszego organizmu i indywidualnych skłonności. Ja całe swoje nastoletnie życie myślałam, że mam skłonności do nadwagi. Trochę czasu zajęło mi zrozumienie, że to nie to ;)

Szpagat


3 sposoby na piękne ciało.

Zgrabna sylwetka to efekt regularnej i konsekwentnej pracy nad ciałem. Żeby cieszyć się doskonałym wyglądem trzeba na stałe wprowadzić kilka zmian w swoim trybie życia. U mnie najważniejsze są trzy elementy: aktywność fizyczna, zdrowa dieta oraz zabiegi pielęgnacyjne.

Po pierwsze: aktywność fizyczna

Mój sposób na piękne ciało

Bieganie to moja pasja, hobby, metoda na odstresowanie się i sposób na zgrabne i, co ważniejsze, silne i zdrowe ciało. Od kiedy jestem w ciąży musiałam sobie zrobić przerwę od biegania, co nie znaczy, że teraz leżę do góry brzuchem. Wróciłam do mojej poprzedniej, ulubionej aktywności czyli do chodzenia. Spacery są niemalże tak samo skuteczne jeżeli chodzi o modelowanie sylwetki i poprawę kondycji, a znacznie mniej obciążają organizm i są polecane również kobietom w ciąży (poza wyjątkowymi przypadkami, kiedy występują przeciwwskazania również do tej formy ruchu). Oczywiście nie każdy musi podzielać moje preferencje. Wybór aktywności fizycznych jest ogromny. Można pływać, jeździć na rowerze lub rolkach, ćwiczyć fitness lub jogę, trenować sztuki walki, tenisa lub piłkę nożną. Najważniejsze jest, żeby się ruszać i żeby sprawiało nam to radość.

Po drugie: zdrowa dieta

Zdrowa dieta na piękne ciało

Dieta to trudny temat. Zdrowe odżywianie niekiedy wymaga sporo poświęceń i nie będę udawać, że jest inaczej. Pomimo rosnącej świadomości społeczeństwa i coraz szerszego wyboru zdrowych produktów wciąż na każdym kroku czekają na nas pokusy. Mój patent polega na tym, że planuję zdrowe zakupy i zdrowe posiłki. Jem ciemny chleb, płatki owsiane i kasze. Do tego sporo warzyw, trochę ryb i mięsa. Skupiam się na tym, żeby jeść zdrowe rzeczy, nie na tym, żeby nie jeść nie zdrowych rzeczy. Niczego sobie nie zabraniam, raczej zalecam. Dzień zaczynam od jabłka, ale jeżeli później mam nieodpartą ochotę na ciasteczko to też je zjem. Ale jabłko ma pierwszeństwo. Zdrowe jedzenie jest podstawą mojego jadłospisu. Na niezdrowe zachcianki często brakuje już miejsca ;) Warto pamiętać, że dieta ma wpływ nie tylko na naszą wagę i wymiary, ale również na jakość skóry, jej elastyczność i nawilżenie. Dlatego samo ograniczanie kalorii to za mało. Trzeba jeszcze dostarczać sobie wartościowych produktów.

Po trzecie: zabiegi pielęgnacyjne


Pielęgnacja ciała od zewnątrz jest jedynie uzupełnieniem, ale odgrywa również ważną rolę. Staram się regularnie używać kosmetyków ujędrniających, wzmacniających i zapobiegających powstawaniu cellulitu. Aplikowanie tych produktów łączę z masażem ciała, dzięki czemu efekt jest jeszcze lepszy. Odpowiednio dobrane kosmetyki pomagają modelować ciało i walczyć z cellulitem, ujędrniają. Są również niezastąpione w profilaktyce rozstępów. Samą dietą i ćwiczeniami im nie zaradzimy ani się ich nie pozbędziemy. Aby usprawnić wnikanie i działanie kosmetyków dobrze jest regularnie robić peeling. Super skuteczny jest naturalny peeling kawowy do ciała, który sam w sobie również wykazuje działanie ujędrniające.




A jakie są wasze sposoby na piękne ciało?

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam kijki i rower, bieganie to nie dla mnie :) Kocham spacerować :) Zdrowa dieta-z tym juz gorzej :) Dbać o siebie staram się, a ten peeling kawowy......chyba musze go mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kijki są świetne. Rower nie do końca moja bajka. Jednak bieganie jest lepsze. Plus dieta to podstawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, ruch i zdrowa dieta to podstawa, ja też staram się o nie dbać. Natomiast punkt trzeci z Twojej listy zaniedbuję. Nie stosuję kosmetyków ujędrniających czy modelujących, ale dbam o codzienne nawilżanie skóry. Od zewnątrz i od środka pijąc dużo wody. To też przynosi efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stosuję wszystkie trzy i powoli widzę efekty;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również stosuję te sposoby i przyznam, że już ich nie porzucę. Zgadzam się, że gdy dieta opiera się na zdrowych produktach to brakuje miejsca na te niekoniecznie zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Cię, bo ja na same zwroty "aktywność fizyczna" i "zdrowa dieta" dostaję ciarek :) Jakoś styl "fit" mi zupełnie nie leży ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jak trudno się trzymać treningów i zdrowego żywienia ! "Bycie FIT" buduje charakter i za to najbardziej lubię ten tryb życia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brakuje mi tych pielęgnacyjnych elementów...

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie joga i rolki jeśli chodzi o aktywność fizyczną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rolki...<3
    Plus trochę gimnastyki, dużo owoców.
    Kosmetki własne, domowe;)
    ...i masaże!
    Ze sklepowych fajne są olejki alterry właśnie do masażu. A z perfekty kudi mnie nie raz serum do biustu. Może kiedyś się skuszę...
    Też bym dopisała do listy picie wody;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...