środa, 4 maja 2016

Kasza manna - z czym ją jeść

Kasza manna kojarzy się z jedzeniem dla dzieci. Dla wielu osób to wciąż koszmarne wspomnienie z najwcześniejszych lat. Dla mnie akurat nie, bo uwielbiałam kaszkę mannę. Nazywałam ją "kaszojadem". Takie śniadanie jadłam z reguły w dwóch wersjach: z kakaem albo z sokiem owocowym (jakiś bobofrut chyba). Obydwie uwielbiałam. Zawsze prosiłam tatę w weekendy, żeby zrobił mi na śniadanie kaszojada. Najlepsza była ta górna warstwa, taki kożuszek posypany kakao. Kasza manna długo była jedynie wspomnieniem z dzieciństwa. Jakoś nie przyszło mi do głowy, że w dorosłym życiu też można ją jeść. A warto!

Z czym jeść kaszę mannę


Kasza manna - właściwości zdrowotne

Kasza manna zawiera sporo jodu, którego większości ludzi brakuje. Oprócz tego można w niej znaleźć witaminy z grupy B, potas, magnez i żelazo. Co ważne jest ono bardzo lekkostrawna (dlatego właśnie jedzą ją malutkie dzieci). To świetny pomysł dla osób z wrażliwym żołądkiem lub okresowymi problemami gastrycznymi. Trzeba jednak pamiętać, że kasza manna wytwarzana z pszenicy zawiera gluten, a w dzisiejszych czasach cała rzesza ludzi nie może bądź nie chce go jeść. Ja akurat nie mam z tym problemu, a kaszę mannę uważam za świetny pomysł na lekki, ale sycący i wartościowy posiłek.

Z czym jeść kaszę mannę?

Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia i oczywiście gust kulinarny. Kasza manna świetnie smakuje z dodatkiem kakao lub z sokiem owocowym. Będzie pyszna jeżeli dodamy do niej dżem lub owoce (świeże albo suszone). Ze względu na neutralny smak kasza manna dobrze komponuje się ze wszystkim. Ja lubię z orzechami albo masłem orzechowym. Jadłam też z miodem. Jest ok, ale nie do końca wpasowała się w mój gust. Możliwe, że jestem jedyną taką osobą, ale bardzo lubię również kaszę mannę solo. Bez żadnych dodatków. Pyszna jest także z odrobiną soli. Z kaszy manny spokojnie można zrobić deser dodając np. pokruszoną czekoladę i ulubione przyprawy. Kasza manna daje trochę mniejsze pole do popisu, niż owsianka (przynajmniej moim zdaniem), ale może inspirujący będą moje pomysły co dodać do owsianki

Co jeszcze można zrobić z kaszy manny?

Kasza manna oprócz samodzielnego posiłku świetnie sprawdza się jako dodatek. Można jej użyć do zagęszczenia sosów lub zup. W Internecie można znaleźć mnóstwo przepisów na ciasto z kaszy manny. Jego ogromną zaletą jest to, że nie wymaga pieczenia. Kasza manna to także świetny składnik lub dodatek do farszu. Można z niej także ulepić pulpety. Przy odrobinie odwagi i chęci do eksperymentów warto pokusić się o sałatkę z kaszą manną. Po chwili zastanowienia okazuje się, że śniadaniowa kaszka dla dzieci ma znacznie więcej zastosowań i można wykorzystać ją także do obiadu lub na deser. 


Kasza manna to niedrogi, łatwo dostępny i zdrowy pomysł na śniadanie. Sama się sobie dziwię, że tak długo do niej dojrzewałam. Szczególnie, że nie mam złych wspomnień. Na pewno warto jeść kaszę mannę. Może nie codziennie, ale od czasu do czasu to świetne urozmaicenie dla kanapek albo nieco już oklepanej owsianki.

Zobacz też:
Co zamiast kawy, żeby dobrze rozpocząć dzień?
Jak nie zasnąć w pracy?
Przepisy na oryginalne i smaczne owsianki

13 komentarzy:

  1. Do kaszy mannej przekonała mnie dopiero... moja żona :) Mamie nigdy nie udało się tego dokonać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza manna jest super przekąską, deserem, podwieczorkiem, śniadaniem czy kolacją. Można ją fajnie modyfikować i ma sporo wartości odżywczych. Warto wprowadzać ja w dietę dziecka, choć nie każdemu musi przypaść do gustu. Ja osobiście nie przepadam, moje dziecko też nie i nie wiem jak miałabym go przekonać do zjedzenia kaszy manny.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie przepadam za kaszą manną;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam kaszę manną, ale chyba najbardziej w połączeniu z kompotem z jagód:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście uwielbiam najbardziej ze wszystkich rodzajów kasz! Lubię jeść z czekoladą, żurawiną, truskawkami, bananem... Oczywiście nie jako mix wszystkiego...;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubię kasze manne, zwłaszcza na zimno podaną z sosem malinowym jak panna cotta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bardzo lubię kasze manne, zwłaszcza na zimno podaną z sosem malinowym jak panna cotta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypomniałaś mi, że dawno nie jadłam grysiku (bo u nas tak się na kaszę manną mówi) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam jak czyścisz swoją szczotkę Tangle Angle? czy można użyć miękkiej szczoteczki do zębów i szamponu?

    OdpowiedzUsuń
  10. yas, ktoś jeszcze kocha kasze manną tak jak ja :) próbowałaś kiedyś dodać do niej kawy inki, imbipru, cynamonu i banana? pycha polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kaszę manną i uważam, ze bardzo nie doceniana..Kurcze tyle mam robi dzieciom kaszki z torebki, zamiast "stary", dobry, poczciwy grysik z owocami...

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam taką kaszkę, właśnie jak dla dziecka. Najlepiej smakuje z malinami, truskawkami i innymi sezonowymi owocami. Muszę sprobować z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam kaszę manną, jem ją z dodatkiem cukru waniliowego. Polecam! Spróbujcie ��

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...