wtorek, 17 maja 2016

8 powodów, dlaczego warto zmywać makijaż

Demakijaż jest bardzo ważnym elementem pielęgnacji twarzy. Zmywanie makijażu to absolutna konieczność. Dzisiaj chciałam przedstawić kilka mniej i bardziej oczywistych powodów, dla których koniecznie musisz zmywać makijaż. 

8 powodów, dlaczego warto zmywać makijaż
Źródło: pixabay.com


1. Czysta poduszka. Podkład, tusz, cienie, puder (szminka już nie, bo prawdopodobnie została zjedzona na długo przed porą spania) potrafią paskudnie zabrudzić pościel. Szczególnie jeżeli jesteś miłośniczką takiej w pastelowych barwach. Ciemną i kolorową oczywiście też zabrudzą tak samo, tyle tylko, że nie będzie tego widać.

2. Tabula rasa rano. Budzisz się z czystą twarzą, na której możesz namalować co ci się tylko podoba. Nie ograniczają cię żadne pozostałości z dnia poprzedniego.

3. Noc to jedyny czas, kiedy możesz nałożyć na twarz mocno odżywcze, gęstsze i tłustsze kosmetyki. Chodzenie z taką świecącą twarzą jest irytujące nawet, jeżeli nie ruszasz się z domu. A większość z nas jednak codziennie wychodzi. Chociażby po te świeże bułeczki czy z pieskiem. Oczywiście wiadomo, że aby cokolwiek zadziałało twarz musi być czysta, umyta, pozbawiona resztek makijażu i codziennych zanieczyszczeń. Sen jest ważny nie tylko dla zdrowia, ale i dla urody.

4. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak naprawdę wyglądasz bez żadnych upiększaczy. To cenna wiedza i przerażającym byłoby jej nie posiadać.

5. Zmywając przed spaniem makijaż zmniejszasz prawdopodobieństwo wielu przykrych dolegliwości skórnych takich jak: zaczerwienienie, podrażnienie, wysypka, alergia, wypryski, cienie pod oczami, łamliwe rzęsy czy przesuszona skóra.

6. Makijaż po całej nocy rzadko wygląda tak dobrze, jak tuż przed snem. Czasami można się przestraszyć. Człowiek zaspany idzie do łazienki, patrzy w lustro i taki szok. Lepiej sobie oszczędzić. Lepiej umyć twarz wieczorem.

7. Makijaż lepiej wygląda na dobrze oczyszczonej i odżywionej skórze. Odpowiednia pielęgnacja twarzy potrafi zdziałać znacznie więcej niż najlepszy nawet podkład, korektor, puder i rozświetlacz. Nie ma sensu maskować niedoskonałości, skoro można im po prostu zapobiec poprzez staranny demakijaż i właściwą pielęgnację.

8. Ręce myjemy kilka czy nawet kilkanaście razy dziennie, ciało 1-2 razy dziennie, twarz również wypadałoby umyć. Tak po prostu.

Demakijaż, dlaczego trzeba zmywać makijaż
Źródło: pixabay.com

A jak to jest, że makijaż przez cały dzień nie szkodzi, a na noc szkodzi? A no tak, że jest ogromna różnica pomiędzy makijażem na twarzy przez 12 godzin (cały dzień), a przez 24 godziny (niezmyty na noc). Poza tym w nocy naturalnie nasze ciało najlepiej się regeneruje i fajnie byłoby nie utrudniać tego skórze twarzy poprzez zostawienie na niej warstwy starego (bo całodniowego) makeupu. Poza tym w nocy wiercimy się i wciskamy twarz w poduszkę i nietrudno, żeby resztki tuszu czy cieni dostały się do oczu wywołując bolesne zaczerwienienie czy nawet poważny stan zapalny.


Oczywiście zdaję sobie sprawę, że prawie każdej z nas zdarzyło się pójść spać w pełnym makijażu. Mnie również. O ile ma to miejsce sporadycznie, 1-2 razy w miesiącu czy rzadziej to pół biedy. Tylko część kobiet ma tak wrażliwą skórę, że absolutnie musi zmywać makijaż, bo inaczej robi im się armagedon na twarzy. Dla większości dziewczyn jednorazowe nie zmycie makijażu nie pozostawi specjalnych szkód. Nie ma więc sensu wpadać w paranoję, ale pilnujmy żeby spanie w makijażu nie było naszym stałym nawykiem. Raz na jakiś czas jest ok, ale zbyt częsta rezygnacja z demakijażu odbije się na naszej urodzie. A jeżeli nam wyglądzie nam w ogóle nie zależy, to lepiej w ogóle z makijażu zrezygnować ;) No chyba, że ty też nie wyjdziesz z domu bez makijażu.

21 komentarzy:

  1. w życiu nie położyłam się spać w makijażu.. coś takiego jest dla mnie nie do pomyślenia.. to jak chodzić w brudnych majtkach przez tydzień.. fuuu..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tak problematyczną cerę, że niestety każde odstępstwo od zmycia makijażu, kończy się dla mnie jakąś makabrą na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rownież nie wyobrażam sobie pójścia spać w makijażu. Oleje mi zapewniają czystą buzię

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja cera jest bardzo wrażliwa, więc nie wyobrażam sobie iść spać w makijażu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie ale to koniecznie trzeba to robić!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się ostatnio staram o tym pamiętać, ale przeważnie kiepsko mi to wychodzi i rano budzę się jako miś panda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spanie w makijażu? To tak jakby pójść spać z nie wymytymi zębami..

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wyobrażam sobie spania w makijażu, choć niedawno mi się to przytrafiło, bo ze zmęczenia zapomniała to zrobić;). Rano twarz wyglądała na zmęczoną, oczy miałam czerwone i do tego mnie piekły. Nie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raz zdarzyło mi się pójść spać w makijażu, ale to dlatego, że byłam poza domem i nie miałam go czym zmyć, a rano czym się wymalować.. chociaż taki jednorazowy incydent nie miał negatywnych skutków to bardzo tego żałowałam i wiem, że nie powtórzę już tego więcej..

    OdpowiedzUsuń
  10. Święty post! Boże szkoda, że nie zawsze mi się udaje… :( Postaram się zawsze zmywać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak najbardziej zgadzam się z Twoimi argumentami. Ja nie wyobrażam sobie położyć się spać bez makijażu, skóra potrzebuje oddechu i oczyszczenia. Podobnie oczy i rzęsy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Również zmywam makijaż przed snem. Cera również powinna mieć prawo do odpoczynku, złapania oddechu -przecież przez skórę też oddychamy!
    Ponadto oczyszczona z makijażu skóra lepiej chłonie składniki odżywcze z kremów i maseczek;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kilka razy zdarzyło mi się zasnąć z makijażem, ale rano musiałam jak najszybciej zmyć bo czułam się po prostu brudna. Nie rozumiem osób, które wykonują demakijaż dopiero następnego dnia rano.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie pamiętam kiedy ostatnio poszłam spać w makijażu. Nawet jak wracam styrana po całym dniu i imprezowaniu, choćby nie wiem co się działo, makijaż musi zejść i już :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wyobrażam sobie nie zmyć makijażu przed snem. Obecnie pracuję w domu i w sumie maluję jedynie rzęsy i to mi wystarcza. Jeśli gdzieś wychodzę na cały dzień robię pełny makijaż, który zmywam po powrocie do domu. Lubię gdy moja skóra czasem "pooddycha".

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też sobie nie wyobrażam nie zmyć make upu przed snem. Koszmar dla cery. Kiedyś moja znajoma poprawiała makijaż na noc, jak nocowała u chłopaka. Tragedia!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niby takie oczywiste a jednak trzeba o tym pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie umiem spać w makijażu. Od razu bolą mnie oczy i czuję się po prostu hmm.. brudna?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam hopla na punkcie oczyszczania twarzy :D
    Mój chłoapk zawsze się śmieje, że na krótkie wyjazdy kupuję miniaturki mydeł do ciała, a do twarzy mam stały "pełnowymiarowy" ekwipunek. :D No cóż... Myślę, żę na złe mi to nie wyjdzie :p
    Pozdrawiam cieplutko ! :*

    OdpowiedzUsuń
  20. nie pójdę spać bez dokładnego oczyszczenia twarzy. takk mam i już. zebym na nogach się słaniała ze zmęczenia buzię musze umyć

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie zasnę w makijażu :) Zawsze muszę dokładnie oczyścić twarz i szyję, a używam bardzo fajnego płyny micelarnego oeparol hydrosence, to dermokosmetyk więc śmiało mogą go używać alergiczki ;)Nie ściąga skóry, nawilża a makijaż jest zmyty bardzo dokładnie.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...