wtorek, 19 kwietnia 2016

Co zamiast kawy, żeby dobrze rozpocząć dzień?

Co wypić zamiast kawy? Czy zastąpić kawę? Jakie są najlepsze zamienniki kawy? Jeżeli rzucasz lub ograniczasz kofeinę, ale do tej pory nie wyobrażałaś sobie dnia bez kawy ten wpis jest dla ciebie. Kawa. Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez filiżanki tego napoju. Kawa budzi sporo kontrowersji i właściwie do końca nie wiadomo, czy bardziej pomaga czy szkodzi, czy też jej wpływ na nasze zdrowie jest znikomy. Kawa uznawana jest jednak za używkę, a rezygnacja z jej często jest jednym z postanowień. Na pewno nie wszyscy powinni pić kawę, a niektórzy powinni ograniczyć spożywanie tego napoju. No i zawsze warto próbować nowych smaków. Rezygnacja czy ograniczenie kawy nie musi wynikać ze względów zdrowotnych, ale też z ciekawości i chęci odmiany. Dlatego dzisiaj kilka pomysłów, co można wypić zamiast kawy.

Co można wypić zamiast kawy?
Źródło: pixabay.com

 

Co można wypić zamiast kawy?


Kawa bezkofeinowa - to pomysł dla miłośników kawy, którzy z jakichś względów nie chcą lub nie mogą spożywać kofeiny.Trzeba jednak pamiętać, że to napój mocniej przetworzony i może być uboższy nie tylko w kofeinę, ale też w wiele innych substancji, które są zdrowe i pożyteczne.

Kawa zbożowa lub cykoria - opcja dla dzieci, ale też dla osób dbających o zdrowie i odchudzających się. Ten napój zawiera nieco witamin, mikroelementów oraz błonnika.W smaku trochę przypomina zwykłą kawę.

Kakao - dla miłośników czekolady. Szklanka kakao również wykazuje pewne działanie pobudzające, chociaż do kofeiny z kawy się nie umywa.Zawiera sporo magnezu i żelaza, a także chrom. Warto jednak zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy prawdziwym kakao naturalnym, a napojem kakaowym. Ten drugi zawiera ogromne ilości cukru i sztuczne dodatki.

Kawa zbożowa z kakao - jedna z moich ulubionych mieszanek. Łączy w sobie zalety kawy zbożowej i kakaa. Ma ciekawy smak, zaspokaja pierwszy głód i jest zdrowa. Dostarcza magnezu, wapnia i błonnika. Taki napój stanowi pełnowartościowy składnik porannego posiłku. 

Yerba mate - znana ze swoich właściwości pobudzających może stanowić bardzo dobry substytut kawy. Smakuje zupełnie inaczej, co nie znaczy, że gorzej. Dla mnie nawet lepiej, jeżeli szukam czegoś pobudzającego i orzeźwiającego zarazem.

Zielona herbata - jest już bardzo popularna. W zależności od czasu parzenia wykazuje działanie lekko pobudzające (krótkie parzenie) lub lekko uspokajające (długie parzenie). Zielona herbata jest bardzo lubiana i ceniona przez osoby na diecie odchudzającej.

Woda z miodem i cytryną - orzeźwiający napój, który pobudza zarówno ciało, jak i umysł. Szklanka ciepłej wody z miodem i cytryną wykazuje właściwości zdrowotne, pomaga oczyścić organizm, jest świetna z profilaktyce zaparć.

Świeżo wyciskany sok owocowy - źródło energii, witamin i błonnika. Idealny do porannego posiłku. Można zdecydować się na sok z jednego owocu, ale dowolnie je ze sobą wymieszać w zależności od upodobań.

Zamienniki i zastępniki kawy
Źródło: pixabay.com

Czy kawa jest zła? Nie wiem ;) Na pewno w nadmiarze będzie szkodzić (jak wszystko). Na pewno również jest niewskazana przy niektórych schorzeniach. Sama kawę piję bardzo sporadycznie i tylko taką wypasioną ze smakowymi dodatkami. Dla smaku i przyjemności wyłącznie (no czasami dla podbicia kalorii), bo jeżeli chodzi o jej pobudzające właściwości to na mnie kompletnie to nie działa.

Zobacz też:

24 komentarze:

  1. Ja sobie nie wyobrażam rozpoczęcia dnia inaczej, jak kawą ;) Jako skrajny niskociśnieniowiec nie mam innego wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybij piątkę;) mi również kawa wyrównuje ciśnienie do "normy" statystycznej. Poza tym uwielbiam kawę z miodem, kardamonem i mlekiem... Najlepiej z ekspresu. Dwie słabe zamiast jednej mocnej.

      Oczywiście zdarzają mu się dni bez kawy. Wtedy sięgam raczej po zioła (skrzyp, pokrzywa, szałwia, koper włoski) albo zieloną herbatę (np.gyokuro - przepyszna).

      Usuń
  2. Ja podobnie jak Matka na Szczycie jestem niskociśnieniowcem :( Kiedyś myślałam o tym by pić bezkofeinową, bo ja po prostu lubię smak kawy, ale ...nie da się :) Ale wypijam ja dopiero po sniadaniu, do którego mam w półlitrowym kubku czarną herbate ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja polecam wode z cytrynka :)

    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/04/zawartosc-joyboxa-wiosna.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Postawiłabym na świeżo wyciskany sok:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie propozycje są pyszne, ale kawa to kawa :) ja to uwielbiam, dla smaku, dla chwili dla siebie, dla zapachu świeżo mielonej.. chyba jestem już uzależniona ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi niestety nic nie zastąpi kawy porannej. Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wypijam do śniadania kawę w 1,5 litrowym kubku i następną zaraz po śniadaniu i tak kawa za kawą,ograniczam już,bo w domu na mnie krzyczą,ze jestem uzależniona.Warto zaopatrzyć się w jakąś inną kawę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kawa z topinamburu też jest dobra! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym jeszcze do tego spisu dodała koktajl z guaraną. W zestawieniu z zieloną herbatą i solidną porcją cytryny dodaje energii na długi czas :) Bardzo podoba mi się Twoja lista zamienników kawy. W szczególności woda z cytryną oraz świeżo wyciskany sok. Szkoda, że tak mało osób jest chętnych na zamianę kawy na takie zdrowe napoje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kawę zawsze pijam rano, ale już po śniadaniu. Na czczo wolę zwykłą wodę lub wodę owocową (pomarańcza z miętą to mój ulubieniec). Druga kawa po obiedzie, bo to rytuał wspólny z mężem. Cieszę się, bo udało mi się znacznie ograniczyć kawę i teraz mogę się nią delektować:)
    Kasia z zamieszana.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kawy zbożowe, natomiast wiele dobrego słyszałam o Yerba Mate. Muszę spróbować się jej napić :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba jestem jedną z nielicznych osób, które nie piją praktycznie kawy :O Także Twoja lista jest dla mnie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam świeże soki, ale kawa jest tak pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ahh.. a ja jestem antykawoszem! Nigdy nie piłam kawy. Serio. Nie smakuje mi, nawet zapach mi nie odpowiada. W sytuacjach kryzysowych teraz ratuję się zielona herbatą. Działa bardzo pobudzająco.. a jeśli ma jeszcze dodatki w postaci owoców to już jest wręcz napojem bogów!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie pić kawy i się obudzić? Polecam guaranę w proszku- odrobina do jogurtu i mamy zdrowsze i dłuższe pobudzenie, niż po kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. od niedawna stosuję kombo: zielone smoothie i zieloną herbatę- rewelacyjnie się po tym czuję, nie mam skoków insuliny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie kawa rozpoczyna dzień, to już wieloletni nawyk, od którego na jakiś czas uciekłam, jednak i tak powróciłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też kawa na mnie średnio działa. Zdecydowanie inka z rana mi najbardziej pasuje, w dodatku smak ma ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zielona herbata jest u mnie codziennością, uwielbiam pić ją rano bo pobudza mnie bardziej niż kawa i ma o wiele więcej pozytywnych działań na organizm:D nie dawno zrobiłam post dotyczący zielonej herbaty ,a dokładnie "5 powodów dla których warto pić zieloną herbatę" :D zapraszam w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo, jest sposobów. Ja ostatnio wypijam do śniadania wodę veroni energy. Zawiera kofeinę w dawce jak kawa. A jest bez cukru = bez kalorii :D

    OdpowiedzUsuń
  21. ja też ją piję. Jest bardzo dobra :) właśnie dużą zaletą jest brak cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna sprawa ta woda z kofeiną, też ostatnio spróbowałam, bo na biegu nam rozdawali :) Niezła alternatywa dla kawy i energetyków, pobudza, nie wypłukuje minerałów i nie tuczy :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...