wtorek, 29 marca 2016

Lekka, wiosenna sałatka - przepis

Sałatka ze świeżych warzyw to świetny dodatek do obiadu albo samodzielna przekąska w ciągu dnia. Jest zdrowa, orzeźwiająca i bardzo prosta w wykonaniu. W dodatku sałatka jest niskokaloryczna, a jej przygotowanie zajmie zaledwie kilka chwil. Potrzeba jedynie świeżych warzyw, gęstego jogurtu oraz ulubionych przypraw.

Lekka, wiosenna sałatka - przepis


Wiosenna sałatka - składniki

  • świeży ogórek
  • pęczek rzodkiewki
  • natka pietruszki
  • kukurydza (może być z puszki)
  • gęsty jogurt (np. grecki)
  • przyprawy (kurkuma, ostra papryka, pieprz, kminek)
  • pestki i nasiona (ja użyłam słonecznika i siemienia lnianego)

Lekka, wiosenna sałatka - przepis


    Wiosenna sałatka - przygotowanie

    Ogórka i rzodkiewkę kroimy w kosteczkę. Dodajemy kukurydzę i natkę pietruszki (można ją posiekać, ale nie jest to konieczne). Następnie dosypujemy ulubione przyprawy. Najlepsze będą pojedyncze, zamiast gotowych mieszanek, które często zawierają w swoim składzie sól. Wszystko mieszamy i dodajemy pestki i nasiona. Teraz wystarczy już dodać jogurtu, wymieszać i sałatka gotowa. Banalnie proste :)

    Lekka, wiosenna sałatka - przepis


    Zobacz też:

    8 komentarzy:

    1. Oj, przydałaby mi się taka bomba witamin po chorobie!

      OdpowiedzUsuń
    2. Uwielbiam takie proste i szybkie wiosenne sałatki! :)

      OdpowiedzUsuń
    3. No i narobiłaś mi smaka :)

      OdpowiedzUsuń
    4. właśnie ostatnio mam postanowienie jedzenia sałatek bo za nimi nie przepadam - super przepis - dzięki :*
      Zapraszam w swoje skromne progi: fochzprzytupem.blogspot.com
      Będzie mi szalenie miło :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Osobiście jogurt zamieniłabym na oliwę, niemniej pomysł na szybki posiłek jak bardziej mi się podoba. Zwłaszcza, że obecnie mamy sezon na rzodkiewki, więc trzeba korzystać.

      OdpowiedzUsuń
    6. Mam wrażenie, że tego jogurtu za dużo. Na pierwszym zdjęciu kolorowe warzywa aż wołają o schrupanie. Pod jogurtem wyglądają ciężej.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. to jest właśnie ten dylemat czy przyrządzić danie, które ładniej wygląda czy lepiej smakuje bądź ma większe wartości odżywcze ;)

        Usuń

    W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...