czwartek, 10 marca 2016

Jak oszczędzać? Część druga - oszczędzanie produktów

To już druga cześć cyklu o oszczędzaniu. Tym razem skupimy się na oszczędzaniu produktów. Im oszczędniej nimi gospodarujemy, tym mniej pieniędzy będziemy na nie wydawać. Czasami to będzie oszczędność zaledwie kilku złotych miesięcznie, ale czasami można zaoszczędzić nawet drugie tyle. Drugą oszczędnością będzie oszczędność czasu, bo rzadziej będziemy musieli chodzić na zakupy.

Źródło: pixabay.com






 
  1. Rozcinaj opakowanie kosmetyków. W zależności od ich rodzaju można w tej sposób wydobyć produktu jeszcze na kilka kolejnych zastosowań. 
  2. Nie wyrzucaj prawie pustych opakowań. Zużywaj do końca. Resztkę kremu można wykorzystać na łokcie lub paznokcie. Odżywki do włosów czy szampony można ze sobą mieszać. Zamiast wyrzucać resztkę produktu (np. masła) lepiej dokupić kolejne opakowanie. 
  3. Rozsądnie dozuj. Mamy skłonności, żeby używać za dużo pasty, kremu, odżywki ale też soli, cukru czy mąki. Używaj najmniej możliwej dawki. W ostateczności zawsze można dołożyć. 
  4. Pilnuj dat ważności. Dotyczy szczególnie jedzenia, ale kosmetyki leżące na dnie szuflady też się mogą w końcu przeterminować. Regularnie przeglądaj lodówkę i szafki. Produkty z krótką datą ważności powinny mieć pierwszeństwo. 
  5. Zgniataj opakowania. Dzięki temu może się okazać, że śmieci wystarczy wynosić raz w tygodniu, a nie co drugi dzień. Oszczędzasz czas, worki i naszą planetę. 
  6. Rozważnie wyrzucaj. Pojemnik po lodach w kubku z Biedronki ma lepszą jakość niż niektóre specjalne plastikowe pudełka na jedzenie. Kosztuje tyle samo, a w gratisie jeszcze lody. To samo dotyczy słoików i butelek, które można ponownie wykorzystać do przetworów, transportu jedzenia lub ozdoby mieszkania. Plastikowe opakowania w których kupuję np. kiwi lub brzoskwinie służą mi później jako pojemniki na przyprawy i budynie. Nie namawiam do zbierania wszystkiego, ale warto się chwilę zastanowić, bo może "śmieci" da się wykorzystać i oszczędzić przy tym parę groszy. 
  7. Zanim wyrzucisz sprawdź czy nie dasz rady sprzedać lub oddać. Dotyczy to głównie takich rzeczy jak meble, ubrania, ozdoby czy zabawki. Coś co nam jest już nie potrzebne może się przydać komuś innemu. Samemu również warto przeglądać ogłoszenia w internecie i pytać znajomych. Można w ten sposób za darmo lub za pół ceny zdobyć fajne meble czy ubrania.
  8. Porównuj ceny i szukaj promocji. Zajmie to trochę czasu, ale może pozwolić zaoszczędzić nawet do kilkudziesięciu złotych, w zależności od tego, co chcesz kupić. Ja najczęściej kupuję głównie produkty na promocji. To będziemy jeść, na co będzie promocja ;)
Jeżeli interesuje cię temat oszczędzania koniecznie sprawdź część pierwszą czyli Jak płacić mniejsze rachunki za prąd, wodę i gaz. Poza 11 sposobami na oszczędzania jest tam również kilka sprytnych tricków. 

11 komentarzy:

  1. Zawsze staram się oszczędzać, oczywiście rozsądnie, ale moją największą zmorą są daty ważności. Póki co jestem sama więc automatycznie sama korzystam z większości kosmetyków, a szybkie wykorzystanie balsamu do ciała to dla mnie nie lada wyzwanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można użyć go zamiast kremu do rąk/stóp. szczególnie na noc, bo czasami balsam do ciała może się niedostatecznie dobrze wchłaniać na rękach.

      ja często również używam balsamów do pielęgnacji włosów np. dodaję do odżywki albo smaruję nimi włosy, jak alternatywa olejowania lub dodatek do niego.

      Usuń
  2. ja w oszczędzaniu jestem naprawdę dobra;p choć były czasy, gdzie daleko mi było do oszczędności. Bardzo przydatne rady ;-)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawe rady, myślę, że większość z nich stosuję, bo jestem osobą dość oszczędną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Racjonalne rady. Muszę je wcielić w życie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz jestem na etapie wydawania pieniędzy na coś, co mi wcale potrzebne nie jest :P Mam nadzieje, że mi kiedyś przejdzie...

    OdpowiedzUsuń
  6. rady bardzo przydatne będę się do nich stosować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że nie zawsze się stosuję.. ale staram się :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie dokładnie takie zasady stosuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rady dobre, chociaż robię już te rzeczy, a kasa wciąż znika :-P

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny i ciekawy post :) Warty przeczytania.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...