piątek, 18 marca 2016

ASMR - relaks i odprężenie (najlepsze filmiki)

Co to jest ASMR pisałam już w zeszłym roku. Zjawisko to robi się coraz bardziej popularne, a ja postanowiłam wspomnieć o nim jeszcze raz, ponieważ to bardzo ciekawa sprawa. Skrót ASMR oznacza autonomous sensory meridian response i już dorobił się definicji na polskiej wikipedii. Najprościej mówiąc ASMR jest to zjawisko polegające na odczuwaniu przyjemnych dreszczy i mrowienia pod wpływem czynników słuchowych i (nieco rzadziej) wzrokowych. 

Źródło: pixabay.com

W swoim poprzednim wpisie Co to jest ASMR napisałam jak można uzyskać efekt ASMR i do czego to jest w ogóle potrzebne. Zamieściłam również dwa filmiki ilustrujące, czym jest ASMR. Od tego czasu zdążyłam obejrzeć, a właściwie przesłuchać, jeszcze wiele innych filmów ASMR i chciałam się z Wami podzielić tymi, które uważam, za najlepsze. 



Najlepsze filmiki ASMR


Cały kanał SoftAnna na Youtube zasługuje na uwagę i uznanie. Absolutnie uwielbiam te filmiki. Świetnie pomagają się się zrelaksować, odstresować, odprężyć. Najczęściej słucham ich podczas pracy. Nie zauważyłam, żeby ułatwiały skupienie, ale również nie przeszkadzają. 



Scenka z wizytą u fryzjera i czesaniem włosów. Absolutnie genialna. Bardzo miło się słucha, a jeżeli dodatkowo jeszcze oglądam filmik jest to mega przyjemne. 





Czyszczenie uszu bawełnianymi wacikami. Kolejny filmik z bardzo przyjemnymi odgłosami.





Następne odgłosy czyszczenia uszu. Tym razem tylko do słuchania



Kolejna wizyta u fryzjera




Masaż uszu





Bardzo ciekawy efekt



Czy filmiki ASMR nudzą?

Po jakimś czasie faktycznie jeden i ten sam filmik działa coraz słabiej, aż w końcu zaczyna nudzić i męczyć. Na szczęście jest coraz więcej artstów (ASMRist) zajmujących się tego typu działalnością. Każdego dnia powstają kolejny filmy ASMR, więc jest w czym wybierać. 


Jeżeli znacie jakieś inne filmiki ASMR podzielcie się w komentarzach swoimi ulubionymi.

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa sprawa, gdyby nie ty chyba nigdy nie trafiłabym na ten temat,fajne te filmiki, zwłaszcza ten zz masazem uszu wacikami, ale chyba dla najlepszego efektu słuchać go na dobrych słuchawkach prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak. słuchawki są obowiązkowe. kilka razy próbowałam bez, efekt jakiś tam był, ale to jednak nie to samo.

      Usuń
  2. Po raz pierwszy słyszę o ASMR. Zainteresuję się tematem głębiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To dla mnie totalnie nieznany temat, ale całkiem logiczny, bo przecież od zawsze wiadomo, że dźwięki wpływają na nastrój człowieka. Ciekawa sprawa, chętnie posłucham Twoich propozycji. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To dla mnie totalnie nieznany temat, ale całkiem logiczny, bo przecież od zawsze wiadomo, że dźwięki wpływają na nastrój człowieka. Ciekawa sprawa, chętnie posłucham Twoich propozycji. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie sięgam po słuchawki. Nigdy o tym nie słyszałam! Czasem tylko przy dobrej muzyce coś tam zadrżało i nie wiedziałam, że to ma nazwę. Całe życie człowiek się uczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja poproszę tę wersję z fryzjerem. Uwielbiam myzianie po włosach :-) Bardzo mnie odpręża.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...