wtorek, 16 lutego 2016

Kryminały na luty

Kryminały to najlepsze książki. Trzymają w napięciu i zmuszają do myślenia. Odgadywanie kto zabił, dlaczego i o co tutaj chodzi angażuje umysł i sprawia, że opowieść jest naprawdę wciągająca. Ostatnio miałam okazję przeczytać trzy kryminały i chciałam je w skrócie opisać. Z czystym sumieniem również polecam miłośnikom tego gatunku.




Francis Durbridge - "Jaguar i lalka"
Na okładce napisano, że to klasyczny, brytyjski kryminał. Książka jest dość cienka, dzięki czemu mamy do czynienia z dynamiczną akcją. Nic nie jest rozwleczone. Wszystko dzieje się bardzo szybko i niespodziewanie. Mamy tutaj piękną kobietę, która najwyraźniej skrywa jakąś tajemnicą. Im dalej się zagłębiamy w historię, tym więcej osób wydaje się być zamieszanych. Autor kilka razy mocno mnie zaskoczył, za co ogromny plus. "Jaguar i lalka" to kryminał pełen zagadek. Poziom trudności wzrasta ponieważ (zdradzę w tajemnicy) nie wszyscy mówią prawdę. A naprawdę ciężko byłoby mi się domyślić, kto kłamał. 




Agatha Christie - "Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie"
Jakoś tak wyszło, że nigdy nie byłam fanką Agathy Christie. Nie żebym coś do niej miała. Po prostu nigdy nie było nam po drodze, a ja zawsze wybierałam książki innych autorów. Teraz nadarzyła się okazja, żeby to zmienić. "Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie" wygrałam w konkursie na blogu Na tropie Agathy Po przeczytaniu już wiem, czemu z Agatą Christie zawsze było mi nie po drodze. Jej książki są trudniejsze, niż kryminały, do których przywykłam. Wymagają od czytelnika wysiłku i zaangażowania. Jedni to lubią, inni niekoniecznie. Ja nie lubię się męczyć, kiedy czytam dla rozrywki. Tzn. książka nie jest jakąś kobyłą, ale trzeba się nieco wysilić.



Håkan Nesser - "Całkiem inna historia"
Szwedzki kryminał. Bardzo ciekawa historia, chociaż liczącą ponad 500 stron książkę trochę męczyłam. Ale warto było. Mamy tutaj bardzo interesującego mordercę o złożonej psychice i jakimś kompletnie pokręconym toku myślenia. Mordercę, który wymierza sprawiedliwość (w swoim mniemaniu). Książka pomimo sporej ilości stron wciąga i nawet aż tak bardzo nie ciąży w torebce. Czas spędzony z tą lekturą wspominam bardzo dobrze. A zakończenie mnie totalnie zaskoczyło. Aż za bardzo. Cała misternie budowana konstrukcja legła w gruzach.Dokładnie tak, jak w tytule okazało się, że to jest całkiem inna historia.




A Wy co czytaliście ostatnio? Znacie te książki?

Zobacz też:

5 komentarzy:

  1. Nie znam tych książek, bo kryminałów nie czytam, ale zbieram się do przeczytania czegoś w tym klimacie - już nawet kilka książek upatrzonych mam, tylko trzeba odszukać ich zapisane nazwy w zeszytach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozrywkowo połknęłam ostatnio "Całe zdanie nieboszczyka" i dziwię się, że przy mojej miłości do Chmielewskiej nie sięgnęłam po to wcześniej;) a poza tym czytam aktualnie "Uwieść podświadomość" Roberta Heatha - bardzo ciekawie opisuje jak reklama wpływa na nasze zachowania, myślę, że warto być tego świadomym.

    Z tych trzech najchętniej sięgnęłabym chyba po trzecią;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, wpadłam tutaj dzięki grupie na google+. :) Kryminały uwielbiam i dlatego założyłam dla nich Klub Książki (jeśli byłabyś zainteresowana, to zapraszam do siebie), ale akurat tych, które tutaj przedstawiłaś nie czytałam, a co więcej - nigdy o nich nie słyszałam. Co do Christie to powiem szczerze, że też mi chyba :nie po drodze". Chociaż sama nie wiem.. Czytałam dwie jej książki. Jedną bardzo się rozczarowałam, a druga była po prostu OK. Na pewno dam jej twórczości jeszcze jedną szansę i mam nadzieje, że mnie oczaruje, bo jak nie to może być z nami ciężko. :(

    Pozdrawiam cieplutko,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja uwielbiam Agathę Christie :) To prawda, książki są nieco trudne i trzeba myśleć intensywnie żeby połączyć fakty. Ja kocham Herculesa Poirot - polecam serial "Poirot", każdy kryminał z jego udziałem jest sfilmowany, lepiej się ogląda niż czyta, a treść jest dokładnie taka sama.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...