czwartek, 28 stycznia 2016

Węgiel i olej kokosowy do wybielania zębów

Wybielanie zębów węglem brzmi nieco przerażająco i niedorzecznie. Jakim cudem taki czarny węgiel aktywny może sprawić, że nasze zęby zrobią się białe? Sama długo nie mogłam się przemóc. Zapewnienia w internecie jakoś nie były dla mnie wiarygodne. Dopiero kiedy moja siostra zaczęła stosować węgiel leczniczy do wybielania zębów i wcale jej nie sczerniały ja również się odważyłam.

Węgiel i olej kokosowy do wybielania zębów


Jak wybielić zęby za pomocą węgla leczniczego?
Najprostszy sposób to pomieszać węgiel aktywowany (dostępny w aptece, bez recepty, za kilka złotych), z olejem kokosowym (również szeroko dostępnym np. w hipermarketach) i taką breję nałożyć na szczoteczkę a później na zęby. Poszorować przez chwilę (długo się nie da, bo olej robi się wodnisty i wypływa z ust), przez chwilę płukać usta taką mieszanką (ja staram się ok. 20 minut, więc to nie taka znowu chwila ;)). Później dokładnie wypłukać wodą, ewentualnie umyć jeszcze pastą i gotowe. Olej kokosowy może być rafinowany, bo i tak go nie zjadamy, a węgiel wygodniej jest kupić w kapsułkach (nie trzeba go rozdrabniać).


Jak często można wybielać zęby węglem aktywnym?
Węgiel jest wbrew pozorom dość delikatny i ma niewielką ścieralność. Nawet codzienne stosowanie nie powinno zaszkodzić, chociaż jest z tym sporo zachodu i ja tak myję zęby co kilka dni.Nie ma co być nadgorliwym.

Jak działa węgiel aktywowany na zęby?
Węgiel usuwa przebarwienia i nalot powstały w wyniku picia kawy, herbaty, palenia papierosów. Jego działanie polega na dokładnym oczyszczeniu zębów i przywróceniu im naturalnej bieli. Bielsze, niż mamy firmowo nie będą. Dlatego, jedni mogą zauważyć ogromna różnicę, a inni prawie żadnej.

Węgiel i olej kokosowy do wybielania zębów


Czy zęby od węgla nie zrobią się czarne?
Stuprocentowej gwarancji dać nie mogę, ale nie spotkałam się z takim przypadkiem. Moje zęby nie sczerniały, mojej siostry też nie. Internet również nic o tym nie wie. Plamy z węgla bez trudu zmywają się samą wodą z umywalki i z kafelek. (Już większy kłopot jest z doczyszczeniem z oleju.) Ubrania również bez problemu można doprać. Wygląda groźnie, ale to raczej bezpieczna metoda, chociaż oczywiście jeżeli zechcecie ją zastosować to na własną odpowiedzialność.


Wybielanie zębów węglem aktywnym i olejem kokosowym w praktyce
Zanim wpadłam na pomysł użycia węgla próbowałam również wybielać zęby samym olejem kokosowym. Efekt był może minimalny. Przy użyciu węgla również nie zauważyłam wielkich zmian ani po pierwszy ani po dziesiątym razie. Może to znaczyć, że te metody nie działają na mnie. Może też znaczyć, że mam czyste białe ząbki i lepsze nie będą. Ewentualnie, że mam naturalnie kremowy kolor zębów i też lepsze nie będą ;)

Zobacz też:

24 komentarze:

  1. haha ja kupiłam węgiel drzewny i będą robić eksperyment;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewny to nie to samo co aktywny...!

      Usuń
  2. znam i bardzo lubię ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że to dla mnie nowość. Na dodatek trochę szokująca, ale chyba zaryzykuję próbę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już o tej metodzie..ale zupełnie o tym zapomniałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten węgiel brzmi kontrowersyjnie :) Lecz to ciekawy sposób

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz spotykam się z takim zastosowaniem oleju kokosowego no i oczywiście węgla. Trochę nie ma co ukrywać mam fioła na punkcie zębów i ich bieli, ale też nie ma co niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć. Ale sposób intrygujący. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również słyszałam o tym. Może spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja znajoma kiedyś z piecyka wyciągała węgiel i myła nim zęby od czasu do czasu. Były śnieżno białe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poważnie? taki zwykłym węglem z piecyka? O.o.

      Usuń
  9. Brzmi faktycznie przerażająco, ale skoro sprawdzone to znaczy, że działa.
    ja mam trochę inne pytanie - na ile węgiel wpływa na smak i aromat oleju kokosowego?
    Można używać rafinowanego?

    Ja niestety źle reaguję na właśnie ten składnik - powiedzmy, że organizm bardzo gwałtownie protestuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używam rafinowanego, bo skoro i tak go nie połykam to nie ma sensu przepłacać. przynajmniej moim zdaniem. ten rafinowany jest praktycznie bez smaku i bez zapachu. a sam węgiel dla mnie też jest bez żadnego konkretnego smaku. trochę jak piasek tylko o wiele drobniejszy i delikatniejszy.

      Usuń
  10. O proszę, czyli czarny węgiel tak czy siak ma właściwości wybielające.

    OdpowiedzUsuń
  11. no to teraz mnie zaskoczyłaś! :D kto wie, może się odważę chociaż brzmi przerażająco :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa metoda. Mam węgiel w domu, muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie takie metody też nie działają. Raz do roku wybielam zęby paskami, na początku się trochę bałam, ale konsultowałam się z dwiema dentystkami i nie mam większych obaw, jeśli robię wszystko zgodnie z instrukcją :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawił mnie ten post, bo ja kupuje pasty do zebów wybielające i widać różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post:)
    Chyba zakupię owy olej kokosowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nidy nie słyszałam o tej metodzie... i przyznam, że brzmi dziwnie, ale nie ze względu na węgiel, ale na olej kokosowy....yyyyy.... nie znoszę tłustych rzeczy :D chyba się nie skuszę. Ja używam czerwonej pasty Email Diamant Rouge, która daje spektakularne efekty ale bez zcierania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym to wypróbowała, jedyne co mnie powstrzymuje to nadwrażliwe zęby :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi ciekawie. Muszę kupić w aptece węgiel aktywny :D.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sposób ciekawy aczkolwiek z pewnością efekt nie jest porównywalny do profesjonalnego zabiegu wybielania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam wiele osób, które były zachwycone a efekt był doskonały. na mnie akurat węgiel nie zadziałał tak, jak sobie życzyłam. o profesjonalnym wybielaniu myślę, ale trochę obawiam się czy to bezpieczne. cena również jest nieporównywalnie wyższa. a sposób z węglem jest prosty do zastosowania w domowym zaciszu dla każdego.

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...