poniedziałek, 28 grudnia 2015

Olejowanie paznokci

Olejowanie paznokci to bardzo skuteczny sposób pielęgnacji paznokci słabych, skłonnych do łamania się i rozdwajania. Sama wypróbowałam i muszę przyznać, że olejowanie paznokci czyni cuda. Moje były mocno nadwyrężone po samodzielnym ściąganiu paznokci żelowych (nie róbcie tego!!!) i była pewna, że dopóki nie odrosną to nic z tego nie będzie. Wyglądały fatalnie: suche, miękkie, rozdwajające się, łamiące i z wyraźnymi uszkodzeniami na płytce. Próbowałam zatuszować ten stan lakierem, ale odpryskiwał błyskawicznie (wraz z kawałkiem paznokcia na dodatek). Kiepska sytuacja. 
Olejowanie paznokci
Źródło: pixabay.com
Dlaczego olejowanie paznokci
Zdecydowałam się na olejowanie paznokci pamiętając jak świetny efekt dały u mnie pierwsze próby olejowania włosów. Z paznokciami mogło być podobnie. Poza tym olejowanie to w miarę prosta i tania metoda. I nie można sobie w ten sposób zaszkodzić. Używając odżywek w lakierze zastanawiałam się, czy bardziej pomagam moim paznokciom, czy może im szkodzę. A olejki takie niewinne. Zrobiłam sobie żelowe paznokcie i byłam zadowolona. Niepotrzebnie tylko postanowiłam samodzielnie się ich pozbyć fundując sobie paznokciową masakrę. Żele same w sobie nie muszą zaszkodzić. Mnie zaszkodziła głupota ;) Postanowiłam potraktować paznokcie olejkami, bo nic lepszego nie przyszło mi do głowy. Tak czy inaczej muszą odrosnąć. Czas i tak upłynie, więc jeżeli ja w tym czasie będę olejować, to nic nie stracę, a mogę jedyni zyskać. Jak nie lepsze paznokcie, to chociaż nawyk regularnej pielęgnacji ;)


Olejowanie paznokci wady i zalety
Jak każda metoda pielęgnacji również olejowanie paznokci ma swoje wady i zalety. Jak dla mnie zalety znacznie przewyższają wady, ale każdy sam musi zdecydować.


Zalety olejowania paznokci
  • Szybki efekt. U mnie już po dwukrotnym olejowaniu w ciągu dnia stan paznokci się poprawił. Przynajmniej wizualnie. A to też jest ważne, żeby wśród ludzi nie straszyć takimi potworkami.
  • Niski koszt. Oczywiście wszystko zależy jakiego olejku użyjemy. Nikt nie każe wybierać tych z najwyższej półi cenowej. Używając do paznokci tego samego olejku co do włosów prawie nie zanotujemy żadnych dodatkowych kosztów, bo ileż tego olejku na paznokcie wejdzie. Specjalne olejki do pielęgnacji paznokci kosztuję ok. 10-20 zł i są bardzo wydajne. I w większości przypadków kompletnie nie opłaca się ich kupować, bo za taką cenę kupimy pięc razy tyle olejku z etykietką, że do ciała lub włosów ;) Na ich korzyść przemawia jednak wygodna aplikacji, gdyż są zamknięte w buteleczce z pędzelkiem lub pipetką. 
  • Swoboda i różnorodność. Możemy zdecydowac się na ulubiony olejek, a także mieszać je ze sobą. Nie ma jednego przepisu na olejek wzmacniający paznokcie. Można się bawić i eksperymentować. 
  • Metoda naturalna. Jeżeli tylko użyjemy olejku, który zawiera same olejki to jest to całkowicie naturalna metoda pielęgnacji. Żadnej chemii ani innych świństw.


Wady olejowania paznokci
  • Bałagan. Może nie tyle bałagan co tłusty olej. O ile nie siedzimy nieruchomo z rękami na ręczniczku, łatwo jest ubrudzić olejem otoczenie. Niby nic strasznego, ale jednak jest to pewien dyskomfort. 
  • Nie można malować paznokci. Tzn. niby można, ale trzeba by zmywać lakier przed każdy olejowaniem. A intensywne olejowanie to tak kilka razy dziennie, więc bez sensu co chwilę zmywać lakier i nakładać z powrotem. 
  • Czasochłonne. Smarowanie paznokci olejkiem, czekanie aż się wchłonie, a później jeszcze wmasowywanie go w paznokcie zajmuje trochę czasu. 
Olejek na paznokcie
Źródło: pixabay.com

Jak często nakładać olejki na paznokcie?
Wszystko zależy od tego, jak bardzo zniszczone są nasze paznokcie i jak bardzo kiepskie są z natury. Im bardziej, tym częściej. Ja w ramach kuracji regeneracyjnej postanowiłam olejować paznokcie przynajmniej 3 razy dziennie. W weekend to było proste. W dzień powszedni jeszcze łatwiejsze, bo siedząc w pracy mogłabym mieć olej na paznokciach non stop. W domu czasami muszę coś umyć, sprzątnąć, psa potarmosić za uszkiem. Jeżeli nasze paznokcie nie są w bardzo opłakanym stanie olejowanie 1 raz dziennie ma szansę dać wspaniały efekt. Na pewno warto robić sobie przerwę na olejowanie, jeżeli regularnie malujemy paznokcie.

Jakich olejków używać do paznokci?
U mnie to nie ma większego znaczenia, czy używam oliwy z oliwek, oliwki Babydream czy może olejku rycynowego na paznokcie. Nie zauważyłam też różnicy pomiędzy specjalnymi produktami do paznokci a olejkami do ciała czy do zastosowania w kuchni. O ile włosy różnie reagują na różne oleje, to myślę że paznokciom będzie wszystko jedno i spokojnie możecie używać tego, co akurat macie pod ręką. Najważniejsza jest regularność.


10 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc to nigdy takiego zabiegu nie wykonywałam - musze o tym pomyślęć

    OdpowiedzUsuń
  2. Ani nie zaszkodzi a nawet daje piękny efekt świeżości i młodości naszych dłoni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raz w tygodniu na noc (o ile pamiętam) używam odżywki keratynowej. Każdy palec zawijam w folię (aby wzmocnić efekt) i nakładam bawełniane rękawiczki. Sprawdza się super. Niedługo o tym napiszę u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam witaminy A + D3 do wcierania i jestem zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie, ale jaka jest różnica między olejowaniem paznokci trzy razy dziennie, a smarowaniem ich kremem do rąk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kremie ilość dobroczynnych składników (zazwyczaj) jest znacznie mniejsza a olej to samo dobro. jest intensywniejszy, daje szybsze i lepsze efekty.

      Usuń
  6. Też olejowałam paznokcie. Teraz tylko smaruję dłonie z powodu braku czasu. Jeśli masz ochotę wpadnij ;). Pozdrawiam BlackLine <3
    http://blacklinemake-up.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To teraz i ja muszę spróbować! Dziękuję za radę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasami nakładam olejek rycynowy tuż przed spaniem. Wcieram go zarówno w paznokcie jak i nakładam na rzęsy. Efekty można bardzo szybko zauważyć. Jednak w tym przypadku czasami brakuje mi regularności, ale wszystko jest do wypracowania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedawno zamówiłam na waptece olejek Scholla, używam go od tygodnia i już są widoczne efekty. Jest fajny, bo dość szybko się wchłania. O olejowaniu paznokci usłyszałam niedawno, ale ostatnio mam manię wszelkich olejów, stosuje je na włosy i ciało, więc pewnie i na paznokcie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...