wtorek, 22 grudnia 2015

Olej kokosowy do wybielania zębów

Olej kokosowy szybko zyskał ogromną popularność. Chętnie stosujemy go zarówno w kuchni, jak i w łazience. Olej kokosowy świetnie sprawdza się do przygotowywania posiłków, jak i do pielęgnacji ciała i włosów. Spośród wielu zastosowań i fantastycznych właściwości oleju kokosowego, mnie najbardziej zainteresowało wybielanie zębów. Mam lekkiego bzika na punkcie zębów i bardzo o nie dbam. Marzę o idealnie białych, ale z obawy przed zniszczeniem szkliwa nie wybielam ich ani u dentysty, ani środkami drogeryjnymi ani tym bardziej metodami domowymi. Jednak olej kokosowy wydał mi się na tyle bezpieczny, że postanowiłam sprawdzić, czy rzeczywiście wybiela zęby. W internecie piszą, że tak ;)


Mycie zębów olejem kokosowym
Zdecydowałam się na olej bio, ale rafinowany. Bo trzy razy tańszy, a i tak przecież go wypluwam. No i na wszelki wypadek jakby nie zadziałał, to mniejsza strata. Na początku nakładałam olej kokosowy na szczoteczkę do zębów i w ten sposób próbowałam je myć. Przerosło mnie to. Olej bardzo szybko robił się całkowicie płynny i kapał mi na brodę. Po kilku takich próbach zdecydowałam się na płukanie ust olejem kokosowym. Po prostu biorę pół łyżeczki oleju do buzi i płuczę usta przez ok. 10 minut tak samo jak robi się to z płynem do płukania ust. Później olej wypluwam i myję zęby tradycyjnie pastą i szczoteczką. do zębów. 

Właściwości oleju kokosowego
Olej kokosowy poza wybielaniem zębów ma również działać przeciwbakteryjnie. Spotkałam się z informacją, że zapobiega próchnicy, a nawet w pewnym stopniu może ją cofać. W to akurat nie wierzę, ale próchnicy nie mam, więc problemu też. Ponadto olej kokosowy wykazuje działanie oczyszczające z toksyn. Dlatego koniecznie taki olej należy później wypluć, a nie połykać. Podobno również zmniejsza nadwrażliwość dziąseł i zapobiega ich krwawieniu. Z tym miałam drobny problem. 

Mój eksperyment z wybielaniem zębów olejem trwa już miesiąc. Zużyłam już słoiczek oleju, ale myślę, że aby eksperyment mógł być wiarygodny powinnam jeszcze przynajmniej przez miesiąc płukać usta olejem kokosowym. W przypadku metod naturalnych i mało inwazyjnych potrzeba nieco więcej czasu, żeby w ogóle zaobserwować jakieś efekty. Nie mówię, że na chwilę obecną efektów nie ma. Na razie w ogóle jeszcze nie porównuję, bo za wcześniej.

A Wy jakie macie doświadczenia z olejem kokosowym?

Zobacz też: 

9 komentarzy:

  1. Próbowałam różnych sposobów na wybielanie zębów, efekty były różne, ale o tej metodzie nie słyszałam. Jestem bardzo ciekawa końcowego efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam na pinterest zdjęcia przed i po :) nie wiem, czy olej kokosowy faktycznie coś wybiela, bo zdjęcia były widocznie po obróbce w photoshopie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam ogólnie o płukaniu jamy ustnej olejem, ale o właściwościach wybielających nie wiedziałam, być może coś zadziała. Ja jednak nie dałabym rady płukać buzi przez 10 minut czymś tak oleistym, więc na pewno to nie dla mnie. Raz do roku wybielam zęby paskami wybielającymi, konsultowałam to z dwiema dentystkami, więc nie mam większych obaw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe rzeczy Aniu wyszukujesz:) ciekawe czu to działa. Pochwal się za miesiąc koniecznie! W ogóle podziwiam, że dajesz rade... Ja bym chyba... Chociaż nie, ja myję zęby mydłem, to gorzej już chyba być nie może^^ jak mi się konczy węglowe to myję takim zwykłym, domowym. Jakbyś miała może ochotę wygrać takie mydełko to zapraszam do konkursu z okazji rocznicy bloga. Pozdrawiam ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy sposób i ciekawa jestem efektu końcowego, bo używałam już różnych past ale zawsze efekt był słaby ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A nie łatwiej po prostu wybrać się do specjalisty i mieć efekty od razu? Co prawda zapłaci się te 600zł, ale efekty utrzymują się latami, więc w takiej skali wydaję mi się, że jest to warte.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...