wtorek, 3 listopada 2015

Polecam książkę: Mikey Walsh - Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich

"Cygański chłopiec" to bardzo ciekawa i poruszająca książka. Historia małego, cygańskiego chłopca ukazuje zwyczaje panujące w społeczności romskiej. Opowieść, którą snuje Mikey Walsh fascynuje, szokuje i śmieszy. A przede wszystkim budzi niedowierzanie. "Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich" to jedna z ciekawszych książek, jakie miałam ostatnio okazję przeczytać.


Życie w społeczności romskiej to jest diametralnie inny świat. Po przeczytaniu tej książki można zarówno znienawidzić Cyganów, jak i ich zrozumieć. Dla mnie "Cygański chłopiec" to bardzo szczera i prawdziwa historia przedstawiona bez cenzury.
Nie rozsyła się nawet zaproszeń. Goście pojawiają się dzięki poczcie pantoflowej. Generalnie Cyganie nie są religijni (chociaż wielu, tak jak mój ojciec, przykleja na swoich samochodach lub furgonetkach znak ryby oznaczający chrześcijan, żeby sprawiać wrażenie uczciwych i łatwiej dostać pracę), jednak zazwyczaj śluby biorą w kościele, ponieważ mieści się tam więcej osób niż w urzędzie stanu cywilnego. Świątynie stanowią też lepsze tło dla fotografii ślubnych. - Mikey Walsh - Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich
Do tej pory pamiętam wszystkie straszliwe rzeczy, które ojciec robił mamie, karząc ją za to, że wtrąca się i próbuje mnie chronić. Regularnie przewracał ją na podłogę, przygniatał, przyduszał, bił i wyrywał kępy włosów. A ona to wszystko znosiła bez słowa skargi i nigdy w jego obecności nie wybuchła płaczem. I nigdy też nie ustąpiła. I zdaje się, że nie żywiła do niego urazy. Pomimo tych koszmarnych scen rodzice nadal potrafili być dla siebie czuli. Po powrocie do domu tata całował mamę, przytulał i obejmował. Ona z kolei często  wstawała z podłogi, na której na leżąco oglądała telewizję, po to, by usiąść mu na kolanach. Mikey Walsh - Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich
Ja nie byłem rycerzem. Ogarniał mnie coraz większy strach i brak wiary w ludzi. Zamykałem się w sobie i coraz bardziej pogrążałem się w samotności. Bałem się, że rozgniewam ojca tym, że jestem "zniewieściały". Często chowałem się, aby znaleźć spokój i ukojenie, i żeby poczuć się sobą, z dala od świata, który mnie potępiał, odrzucał i poniżał. Pomimo moich wysiłków byłem tym, kim Cyganie gardzą. Byłem gejem. Mikey Walsh - Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich

"Cygański chłopiec" to historia dzieciństwa i dorastania w cygańskim taborze. Książka jest pełna emocji: strachu, bólu, smutku, ale też ogromnej miłości, wierności i poświęcenia. Główny bohater Mikey Walsh wiedzie bardzo smutne, pozbawione nadziei życie, ale wychodzi z tego zwycięsko, stawia czoła swoim ograniczeniom, podejmuje odważną decyzję i ostatecznie wygrywa swoje szczęście. A wszystko, co musiał wcześniej wycierpieć tylko go wzmocniło. Polecam książkę Mikey Walsh - "Cygański chłopiec. Byłem obcy wśród swoich".

Zobacz też:

2 komentarze:

  1. Szukam właśnie lektur na zbilżające się długie wieczory więc dziękuje! Tym bardziej, ze wcześniej nie słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...