niedziela, 8 listopada 2015

Laminowanie włosów żelatyną

Laminowanie włosów żelatyną to bardzo skuteczny zabieg, który możemy szybko, łatwo i tanim kosztem przeprowadzić w zaciszu własnej łazienki. Efekty mogą być zachwycające. Laminowanie żelatyną to sposób na wygładzenie, wyprostowanie włosów i nadanie im blasku. Żelatyna należy do protein i o tym trzeba pamiętać. Nadużywanie jej może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego: włosy zrobią się suche i matowe. Laminowanie włosów żelatyną to jeden ze sposobów pielęgnacji włosów, który warto przetestować.


Laminowanie włosów żelatyną - przepis
Najprostszy przepis na laminowanie żelatyną wygląda następująco: 2 łyżeczki żelatyny rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody, a kiedy przestygnie dodajemy 2-4 łyżeczki (w zależności od długości i gęstości naszych włosów) dowolnej odżywki (ja użyłam Kallos Banana). Całość mieszamy, nakładamy na włosy i trzymamy przez 20-30 minut. Ja zakładam jeszcze na włosy plastikowy czepek. Po upływie czasu włosy spłukuję delikatnie ciepłą wodą i dalej pielęgnuję jak zwykle. 


Laminowanie włosów żelatyną - efekty
Włosy po laminowaniu żelatyną wyglądają wyraźnie lepiej. Są bardzo gładkie, wygładzone, błyszczące i wyprostowane. Pamiętam, że po pierwszym zastosowaniu byłam zachwycona. Później każdy kolejny raz nie był już tak spektakularny, ale i tak efekty laminowania żelatyną są całkiem dobre.

Laminowanie włosów żelatyną - wady i zalety
Zaletami laminowania żelatyną jest natychmiastowy efekt, niski koszt i łatwość przeprowadzenia zabiegu. Włosy już po pierwszym laminowaniu wyglądają wyraźnie lepiej. To świetny sposób do zastosowania na wyjątkowe okazje. Do laminowania potrzebujemy jedynie żelatyny (koszt kilka złotych za opakowanie, które starczy na wiele razy) i dowolnej odżywki, a wszystko co musimy zrobić, to nałożyć mieszankę na umyte włosy i pozostawić na 20-30 minut. 


Laminowanie włosów żelatyną niestety nie sprawdzi się w codziennej pielęgnacji. To prosta droga do przeproteinowania włosów, które skutkuje przesuszeniem. Laminować możemy włosy jedynie od czasu do czasu. Nie jest to sposób na idealne włosy każdego dnia. Żelatyna nie nadaje się również do zastosowania u wegetarian i wegan, ponieważ jest pochodzenia zwierzęcego. 


Laminowanie włosów żelatyną - jak dobrać odżywkę?
Odżywkę, którą mieszamy z żelatyną najlepiej jest dobrać metodą prób i błędów. Tylko w ten sposób możemy stwierdzić, czy dana mieszanka będzie nam służyć. Ja polecałabym jakąś prostą odżywkę emolientową. Przy zastosowaniu odżywki proteinowej może wystąpić przesuszenie włosów. Warto również eksperymentować z proporcjami i dostosować je do własnych potrzeb. U niektórych świetnie się sprawdza nałożenie na włosy żelatyny solo, a inne dziewczyny dodają do żelatynowej mieszanki wiele różnych półproduktów.

Gotowy zabieg laminowania z drogerii?
Na fali mody na laminowanie na półkach drogerii pojawiły się gotowe saszetki z mieszanką do laminowania włosów. Ja miałam okazję wypróbować zabieg laminowania i zabieg laminowania diamentowy połysk. Obydwa od firmy Marion. I zdecydowanie bardziej polecam domowy zabieg laminowania włosów. Efekt jest o wiele lepszy.

A Wy stosujecie laminowanie włosów żelatyną?

14 komentarzy:

  1. Hej ! Hej !
    Na moim blogu nominacja do LBA 2015 dla Ciebie !
    http://roxmummymodel.blogspot.com/2015/11/liebster-award-2015-hurrraaaa.html
    Zapraszam do zabawy i pozdrawiam cieplutko !

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie próbowałam, ale słyszałam o tym sposobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę spróbować jeszcze tego nie praktykowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne zdjęcia:)) jak wrzucałaś te od przodu to nie było widać jakie są długie! Jestem w szoku, pozytywnym oczywiście:)
    Co do żelatyny- robiłam kilka razy, z czego raz skończyłam z poklejonymi włosami, więc zaprzestałam. Też myślę, że domowa działała mocniej niż te maski z efektem laminowania. Może dodam kiedyś do odżywki żelatynę, ale do tego zabiegu "solo" mam uraz:((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)

      włosy od tyłu zawsze wyglądają lepiej ;) i tutaj nawet ładna buzia nie pomoże.

      Usuń
  5. Ja próbowałam sklepowy zabieg laminowania i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie lepiej spisał się zabieg laminowania, niż żelatyna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm no niby efekt dość widoczny, ale włos i tak się falują. szkoda, że nie możemy tak uzyskać takiego efektu prostownicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne masz włosy, cudowne fale które uwielbiam;)) a efekt bardzo fajny;)
    A ten zabieg laminowania Mariona muszę przetestować;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać, że są bardziej zdyscyplinowane i dociążone :)

    OdpowiedzUsuń
  10. żelatyna na włosy? Pierwsze słyszę, ale wypróbuję, bo ładnie te włosy wyglądają..
    Ja czekam aż coś na wypadanie włosów polecisz :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Próbowałam i u mnie ten zabieg również całkiem fajnie się sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie próbowałam, ale brzmi zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie laminowałam włosów, trochę się boję :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...