czwartek, 26 listopada 2015

Emily Giffin - "Coś niebieskiego"

"Coś niebieskiego" Emily Giffin to bardzo przyjemna i lekka (chociaż nie tak całkiem głupawa) powieść dla kobiet. Główną bohaterką jest trzydziestoletnia Darcy Rhone, osoba pewna siebie, atrakcyjna i zawsze stawiająca na swoim. "Coś niebieskiego" to historia kobiety, która zostaje samotną matką już na początku ciąży. Na własne życzenie i kompletnie mi jej nie żal. A trochę nawet jej zazdroszczę, chociaż oczywiście nie wizji samotnego macierzyństwa. 



"Coś niebieskiego" autorstwa Emily Giffin to kontynuacja historii z książki "Coś pożyczonego". Ciężko jest mi stwierdzić, czy koniecznie trzeba czytać te powieści po kolei, czy to bez większego znaczenia. Zależy czy ktoś woli zacząć od początku, czy od środka a początek poznać później. Moim zdaniem "Coś pożyczonego" i "Coś niebieskiego" chociaż doskonale się uzupełniają, dają również radę jako samodzielne i niezależne dzieła. Nie trzeba czytać obydwu, ale moim zdaniem warto. 

"Coś niebieskiego" udało mi się przeczytać chyba jeszcze szybciej niż "Coś pożyczonego" i z nie mniejszą przyjemnością. Co ważne, nie jest to tak jak w przypadku "Hopeless" i "Losing Hope" ta sama historia z dwóch punktów widzenia. Większość akcji książki "Coś niebieskiego" to zupełnie nowe zdarzenia. Owszem, niektóre sytuacja przedstawione są podwójnie, z dwóch punktów widzenia, ale generalnie idziemy dalej, a nie stoimy w miejscu. Ogromną przyjemność sprawiało mi czytanie opisów, bo ja jestem wielką fanką opisów (szczególnie jeżeli chodzi o opisywanie wyglądu ludzi, ich jedzenia i pomieszczeń). W książce Emily Giffin nie ma tego jakoś strasznie dużo, ale trochę jest. Nie ukrywam, że główna bohaterka nieco działała mi na nerwy, chociaż z drugiej strony również fascynowała.

Darcy Rhone znajduje się w sytuacji nie do pozazdroszczenia. I wszystko na własne życzenie. Rozstaje się z narzeczonym, z którym stanowili piękną parę. Jest w ciąży z facetem, który totalnie do niej nie pasuje i z którym szybko się rozstaje. W dodatku traci najlepszą przyjaciółkę, a pozostałe odsuwają się od ciężarnej, z którą już nie da się tak dobrze bawić i imprezować. Darcy jest również skłócona z rodziną i zupełnie sama postanawia wyjechać do przyjaciela z dzieciństwa, który na dodatek średnio się cieszy z tej wizyty, ale ostatecznie zgadza. I tak ciężarna kobieta próbuje zacząć życie od nowa powtarzając wszystkie swoje błędy. Jak to się skończy? Sprawdźcie.

Zobacz też: 

6 komentarzy:

  1. rzadko kiedy czytam takie książki, za to uwielbiam kryminały i Harry'ego Pottera :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka może być całkiem ciekawa. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie czytałam książek tej autorki, jednak dużo o niej słyszałam i chcę to kiedyś nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O autorce słyszałam ale jeszcze nie czytałam żadnej jej ksiązki, pora nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej autorki. Jeżeli książka wpadnie mi w łapki to przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...