wtorek, 6 października 2015

Suchy szampon - tak czy nie? Czy warto kupić?

Suchy szampon to taki magiczny wynalazek, który w kilka chwil umyje nam włosy ;) Tak serio to oczywiście suchy szampon nie myje włosów, ale sprawia że wyglądają na świeże i nieprzetłuszczone. Nie usuwa brudu i warstwy tłuszczu z włosów, ale sprawia że staje się ona niewidoczna. To jest główne zastosowanie suchego szamponu. Brzmi świetnie, ale każdy kij ma dwa końce. Czy warto kupić suchy szampon? Czy suchy szampon niszczy włosy? Jak często można stosować suchy szampon? Jak wyglądają włosy po użyciu suchego szamponu?


Zastosowanie suchego szamponu
Suchy szampon błyskawicznie zamaskuje nieświeże włosy. To świetny pomysł, kiedy nie mamy czasu ich myć. Czasami wypadnie nam niespodziewane wyjście lub odwiedziny, czasami wyłączą wodę, a czasami zwyczajnie nie mamy siły na mycie włosów. W takich przypadkach z ratunkiem przychodzi suchy szampon. Suchy szampon również nieco zwiększa objętość włosów, sprawia że są bardziej puszyste, jest ich więcej a ponadto lepiej się trzymają. Suchy szampon może być również używany do stylizacji, nie tylko do przedłużania świeżości włosów. 


Czy suchy szampon niszczy włosy?
Suche szampony z reguły zawierają alkohol oraz skrobię. Taka mieszanka może podrażniać skórę głowy, a także wzmagać wypadanie włosów. To oczywiście zależy od indywidualnych skłonności. Trzeba sobie wypróbować. Na pewno należy z suchego szamponu korzystać ostrożnie, sporadycznie, a nie regularnie. Suchy szampon jest przeznaczony na sytuacje wyjątkowe, a nie na codzień dla leniuszków, którym nie chce się myć włosów. W ten sposób możemy sobie jedynie zaszkodzić. 


Jak często można stosować suchy szampon?
Na pewno nie codziennie. Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć jak często, bo to zależy od włosów i skóry. Jednej osobie zaszkodzi jednorazowe użycie, a druga będzie stosować ciągle i nic się nie stanie. Ja staram się nie używać suchego szamponu częściej niż co 3-4 mycie. Zazwyczaj robię to znacznie rzadziej. Kiedy już naprawdę muszę. 


Czy warto kupić suchy szampon?
Moim zdaniem to ciekawy wynalazek, który potrafi mocno ułatwić życie, a nieraz uratować fryzurę i wizerunek. I dobrze mieć pod ręką takie koło ratunkowe. Ceny suchego szamponu zaczynają się od kilkunastu złotych i przy założeniu, że używamy go sporadycznie, tragedii nie ma. Jeżeli twoim problemem są często (i niespodziewanie) przetłuszczające się włosy, prowadzisz spontaniczne życie, a na dodatek wygląd jest ważny dla ciebie lub twojej pracy, to suchy szampon będzie dobrą inwestycją. 


Czym można zastąpić suchy szampon?
Zanim do sklepów trafiły te cudowne wynalazki kobiety radziły sobie domowymi sposobami. Zamiast suchego szamponu z powodzeniem można wykorzystać zwykły puder do twarzy lub kakao (dla ciemnowłosych). Moja mama używała mąki. I o dziwo nigdy jej się nie zrobiło ciasto na włosach. Wiele dziewczyn używa również jako zamiennika suchego szamponu zmielonych płatków owsianych, skrobi ziemniaczanej, talku czy zasypki dla dzieci.


Czym różnią się włosy umyte od włosów spryskanych suchym szamponem?
Można mieć błędne przekonanie, że włosy potraktowane suchym szamponem magicznie zaczną wyglądać jak świeżo umyte. Nie do końca. Świeżo umyte włosy zazwyczaj są gładkie, błyszczące, miękkie, może nieco spuszone, dość plastyczne i niesforne. Natomiast włosy po suchym szamponie są nieco sztywne, bardziej zdyscyplinowane, lekko matowe i szorstkie. 

Przed użyciem suchego szamponu

Po użyciu suchego szamponu

Po całym dniu z suchym szamponem
Na powyższych zdjęciach widać, jak działa suchy szampon. Jest spora poprawa, ale nie są to jednak idealnie świeże włosy jak po myciu. Suchy szampon działa przez jakiś czas. Jeżeli stosuję go rano, to wieczorem włosy już wyglądają z powrotem niezbyt świeżo.


Suchy szampon to sprytny, szybki i wygodny sposób, kiedy nie możemy umyć włosów, a zależy nam na dobrym wyglądzie. Używany z rozsądkiem i zgodnie z instrukcją nie powinien zaszkodzić. Sama dopiero niedawno przekonałam się do suchego szamponu i najpierw musiałam nauczyć się, jak go prawidłowo stosować. Suchy szampon nie zastąpi mycia i efekt też jest nieco odmienny od umycia włosów, ale fakt faktem nie są przetłuszczone.

Zobacz też:

9 komentarzy:

  1. U mnie suchy szampon w ogóle nie działa i jeszcze podrażnia:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award. Będzie mi miło, jak weźmiesz udział. :)
    link: http://keepdestination.blogspot.com/2015/10/potrojny-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię suchy szampon, jednak tylko w wyjątkowych sytuacjach. Produkt taki spisuje się u mnie naprawdę dobrze, jednak czasami musimy się sporo napracować, żeby uzyskać fajny, wizualny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki jakiś czas i użyłam może raz (fakt poratował), ale nie wiem czy to jest warte wydania pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy. jak ktoś często ma sytuacja awaryjne to chyba warto mieć. chociaż są tańsze domowe zamienniki np. kakao, zasypka dla dzieci czy zwykły puder do twarzy.

      Usuń
  5. Fajne to porownanie w zdjeciach. Ja kupilam butelke i od 2 lat mam te sama, czasem mysle, ze wypada kupic nowy tylko ze wzgledu, ze kosemtyki tez sie starzeja i przeterminowuja... dla mnie suchy szampon to zbawienie gdy rano na 10 minut przed wyjsciem okazuje sie, ze jednak moje wlosy sa straszne... nie uzywam czesto tego produktu jednak nie wyobrazamnsobie go nie miec w zapasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie zdawałam sobie sprawy, że jest mi tak potrzebny, dopóki nie zaczęłam go mieć ;)

      Usuń
  6. Ja też myślałam o kupnie suchego szamponu, to co napisałaś jeszcze bardziej uwypukliło jego dobre cechy. Dzięki za sugestie!

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...