środa, 7 października 2015

Co można dodać do owsianki?

Owsianka to moje codzienne śniadanie od kilku dobrych miesięcy. Jest zdrowa, łatwa do przyrządzenia i niedroga. A dzięki rozmaitym dodatkom może się nigdy nie znudzić i każdego dnia smakować inaczej. Mam swoje ulubione wersje owsianki, czasami eksperymentuję, a czasami dodaję po prostu to co mam (jak bieda ;)). Poniżej znajdziecie przepisy na owsiankę kakaowo-bananową, owsiankę daktylową z kokosem i owsiankę jabłkowo-cynamonową. Cały czas wymyślam nowe wariacje, żeby się nie znudzić. Dla wszystkich tych, którzy nie do końca mają pomysł na owsiankę ale też nie do końca mają ochotę trzymać się już gotowego przepisu czy nawet na nim bazować przedstawiam listę składników, które można dodać do owsianki. Oprócz owoców, bakalii, nasion i orzechów, które są oczywiste. 



Co można dodać do owsianki?

  • Ser biały - i owsianka staje się bogatym źródłem białka. Na dodatek tego sera nawet jakoś specjalnie nie czuć (jak go wymieszamy dokładnie), więc sprytnie możemy przemycić więcej białka i kalorii. 
  • Jogurt - albo śmietana. Może być także bita śmietanka.
  • Kawa - rozpuszczalna lub zbożowa. Świetnie sprawdzi się również kawa aromatyzowana. Może zamiast filiżanki małej czarnej dzień zaczniecie od kawowej owsianki?
  • Sok owocowy - powinien być dość gęsty i nie zlewać się tak całkowicie z całością, przynajmniej ja tak wolę.
  • Przyprawy - cynamon, wanilia, imbir, gałka muszkatołowa, goździki, kardamon, szafran, co kto lubi.
  • Masło orzechowe
  • Miód - zamiast cukru, jeżeli ktoś preferuje bardzo słodkie smaki
  • Dżem - bardzo prosty sposób, żeby ożywić owsiankę, uczynić ją bardziej słodką, zjadliwą i atrakcyjną
  • Ciasteczka - może nie najzdrowiej, ale raz sobie zrobiłam i była pyszna. I nie umarłam, nie roztyłam się, nie dostałam zawału ani nie zgniły mi zęby. Użyłam akurat zwykłych herbatników z cukrem, ale im bardziej wyszukane ciastka tym ciekawszy efekt. Fajnym pomysłem wydają się również okruszki z ciastek, jak komuś same okruszki zostawią ;)
  • Czekolada - też niezdrowo i tucząco, ale jak pysznie. Ja robiłam tylko z gorzką czekoladą. Świetnie komponowała się z owsianką taka rozpuszczona. Ale myślę, że czekolada mleczna czy z nadzieniem też będzie super, tylko dla niektórych to może być już za słodkie
  • Żelatyna - dla tych, którzy lubią galaretki. I dla tych, którzy wierzą, że spożywanie żelatyny dobrze robi na włosy i kolana. 
  • Mąka - żeby zagęścić i zrobić coś na kształt owsiankowego budyniu. Trzeba tylko bardzo dokładnie mieszać. 
  • Otręby - żeby było jeszcze więcej błonnika. Ale uwaga! Owsianka sama w sobie ma już go sporo, więc należy zachować umiar. Nadmiar błonnika skutkuje silnym bólem brzucha i biegunką albo zaparciami. Nie wspominając o tym, że utrudnia wchłanianie składników odżywczych. 
  • Ryż, kasza, makaron - nie jako składnik główny (którym są płatki) tylko jako dodatek. Szczególnie przydatne dla ludzi, którym zawsze zostaje odrobina i nie wiadomo, co z tym zrobić. Do owsianki wrzucić! Ekologicznie, a przy tym oryginalnie i kreatywnie. 

Jeżeli nie jesteś przekonany do eksperymentów i nie czujesz się dobrze samodzielnie mieszając i wymyślając nowe wersje przypominam kilka moich przepisów: owsianka bananowo-daktylowa, owsianka cynamonowo-jabłkowa, owsianka warstwowa, owsianka daktylowa z kokosem, owsianka bananowo-kakaowa. A jeszcze odnośnie tytułowego pytania: Co można dodać do owsianki? - Odpowiedź brzmi: Wszystko! - To tylko kwestia pomysłu, odwagi i preferencji smakowych. Spróbujcie. Możecie pochwalić mi się pomysłami i efektami. Co jeszcze można dodać do owsianki?

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam owsianki :) Moja najlepszą jest właśnie bananowa, albo z rodzynkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O i ciastki tez ? Nie wpadłam na to - super! �� Ja chyba najbardziej lubię jabłka i orzechy w swojej owsiance - pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne pomysły:) ja co prawda raczej na zimno robię musli z maślanką na śniadanie albo kanapki, ale teraz już jest dosyć chłodno i wypada pomyśleć o ciepłym śniadanku...
    Zazwyczaj dodaję nasiona (słonecznik, pestki dyni, sezam, siemię lniane), orzechy i miód. A ostatnio kupiłam pyłek kwiatowy (pszczeli) właśnie do tego celu i się zastanawiam czy się nada... Bo sam smakuje jak... Pyłek z pręcików np. na lilii (smak dzieciństwa- ale wtedy człowiek dziwnych rzeczy kosztował poznając świat...).

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam owsiankę a najbardziej z bananami i rodzynkami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się, że też lubisz owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie podstawą jest banan :) Oprócz tego: konfitura z malin, masło orzechowe, czekośliwka domowej roboty, kostka/kostki czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jem z niesłodzonym musli i suszoną żurawiną. Ale zawsze fajnie zerknąć na inne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam do owsianki dodać porcję odżywki białkowej, smak oczywiście do wyboru :) będzie smaczny pełnowartościowy posiłek.
    http://testerfreaknutrition.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam do owsianki dodać porcję odżywki białkowej, smak oczywiście do wyboru :) będzie smaczny pełnowartościowy posiłek.
    http://testerfreaknutrition.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pomysł z żelatyną i kawą bym nie wpadła :D Ale kawa w owsiance bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł z żelatyną jest oryginalny ;-) Gdy nie będę miała pomysłu na śniadanie, spojrzę na Twoją listę :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...