niedziela, 18 października 2015

Jesienny Test Coopera 2015

Jesienny Test Coopera obnażył fakty: po pierwsze mam dobre warunki i predyspozycje do biegania, a po drugie brak treningu to brak postępów (no kto by pomyślał ;)). Osiągnęłam mniej więcej średnią moich dotychczasowych wyników. Nie było najgorzej, ale najlepiej też wcale. Nie dałam z siebie wszystkiego na teście coopera, ale nigdy nie daję. W przeciwnym razie padłabym zimnym trupem tuż po zakończeniu biegu. 





Jesienny Test Coopera 2015 zakończyłam z wynikiem 2580 m. Wiosną tego roku byłam w lepszej formie i udało mi się w ciągu 12 minut przebiec 2620 metrów. Rok temu brałam udział w dwóch testach coopera i osiągnęłam wyniki 2510 m i 2650 m (i to jest mój najlepszy). Nie trudno się domyślić, że najsłabiej poszedł mi mój pierwszy test coopera: 2460 metrów. 


Zdecydowanie powinnam była odpuścić sobie śniadanie. Szybkie i intensywne biegi mogę odbywać jedynie biegając na czczo. Zjadłam tylko dwa kabanosy i batonika na ok. dwie godziny przed startem. To nie dużo, ale wystarczyło, żeby po zakończeniu biegu dopadł mnie, co prawda krótki, ale bardzo silny ból brzucha. Wiążę to z jedzeniem, bo to już nie pierwsza taka sytuacja, chociaż niezmiennie fascynuje mnie, że ten ból pojawia się zawsze dosłownie kilka sekund po zakończeniu biegu, ale nigdy w trakcie. Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?


Tegoroczny jesienny test coopera zmotywował mnie do większej pracy nad sobą. Wiem, że stać mnie na dużo, dużo więcej tylko muszę wydobyć z siebie te możliwości. Mam nadzieję, że wiosenna edycja testu coopera zakończy się dla mnie mocną życiówką :) Więcej na temat tego, czym jest Test Coopera i jak się analizuje wyniki możecie przeczytać w jednym z moich poprzednich wpisów: Test Coopera - 12 minut bardzo intensywnego biegu lub Wioseny Test Coopera 2015


Bardzo się cieszę, że  dwa razy do roku organizowany jest Test Coopera, który oprócz tego, że jest świetną imprezą i okazją do spotkań z biegowymi znajomymi, pozwala na bieżąco monitorować swoją formę, postępy lub ich brak.

A jak Wasz test coopera?

11 komentarzy:

  1. W sierpniu chyba sobie robilem to mialem cos kolo 2,340m, a z 2 tygodnie pozniej 2,460m z tym, ze ja to biegalem na zasadzie 400m tam i z powrotem,a nie w kolko, wiec pewnie by bylo ciut lepiej bez nawrotow, tak czy siak mozna z pewnoscia stwierdzic,ze biegaczem nie zostane i ty tez mimo, ze w potocznym sensie masz dobra czy nawet bardzo dobra wydolnosc ,ale jesli chodzi o klase sportowa to jest niestety ten sam poziom czyli zaden;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla jasnosci na 3000m kobiet trzecia najnizsza klasa sportowa to czas ponizej 11:05 chyba, ze jestes nastolatka to jest wtedy jest tez czwarta 11:40;)

      Usuń
  2. Jest to napewno bardziej swiadczacy o zdrowiu niz biegi dlugodystansowe, ale dla kogos nie cwiczacego biegania to jest i tak glownie sprawdzian wytrzymalosci biegowej, a nie wydolnosci ukladu krazeniowo odechowego, znam wiele osob, ktore mnie 'dusza' na boisku, ale po prostu nie sa przyzwyczajone do ciaglego biegu na dluzszym dystansie i pewnie by ze mna w tym tescie przegraly,a tym bardziej w polmaratonie czy czyms takim.
    Wg mnie takim najlepszym testem ogolnej kondycji to jest cos kolo 1km,a wiecej to juz jest dla dlugodystansowcow, a mniej dla sprintera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie amerykanie by powiedzili,ze 1 mila, bo dla nich to okragla liczba i takie nie za dlugie nie za krotkie, zreszta pewnie dlatego tez jest to bardzo popularny u nich dytans.
      Usredniajac 1mile i 1km mamy 1304.5m jako najlepszy sprawdzian kondycji ogolnej:))

      Usuń
    2. Co jest blisko 1500m ktory jest oficjalnym dystansem i jest np. na egzamianch na AWF;)

      Usuń
    3. 1500m jest na egzaminie dla mezczyzn, a dla kobiet 800m.
      Wiec moze usredniajac 1150m?:D

      Usuń
    4. A moze srednia z sredniej z 1km i mili oraz 1500m i 800m czyli 1227.25m?;)

      Usuń
    5. Do trzech razy sztuka. Proponuje 3 koleczka czyli 1200m:)

      Usuń
    6. I to mi sie podoba.Brawo ty!

      Usuń
  3. Brrr, drżę na samą nazwę.. Co za szczęście, że mam taką dobrą lekarkę, która daje mi na niego zwolnienie;)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...