poniedziałek, 14 września 2015

Przepisy na zdrowe, smaczne i szybkie sałatki

Sałatki to świetny pomysł na przekąskę lub dodatek do posiłku. Szczególnie latem mam duży apetyt na świeże, soczyste, lekkie sałatki. Kiedyś wydawało mi się, że zrobienie sałatki wymaga wiele zachodu. A później spróbowałam i okazało się, że wcale nie. Dzisiaj prezentuję cztery proste przepisy na pyszne, letnie sałatki. Bazą każdej z nich jest gotowa mieszanka sałat do kupienia w sklepach. Można oczywiście samodzielnie sporządzić sobie taką mieszankę. Ja idę na łatwiznę, bo mam ogromny problem ze znalezieniem czegoś poza sałatą lodową i masłową.


1. Sałatka z serem żółtym i pleśniowym oraz prażonymi pestkami dyni i słonecznika. Pyszna i sycąca. Zawiera sporo białka i tłuszczu. Może być uznawana za pełnowartościowy posiłek. Smakuje naprawdę wyśmienicie. Zdecydowanie mój sałatkowy faworyt. Na zdjęciu zaplątał się jeszcze pomidor. Jak najbardziej można go dodać. 



2. Sałatka z kukurydzą. Najprostsza. Do mieszanki sałat dorzucamy kukurydze z puszki. Sałatka jest lekka i niskokaloryczna. Idealny dodatek do głównego dania i świetna przekąska dla liczących kalorie. Dzięki dużej zawartości błonnika skutecznie oszukuje głód. Najlepiej smakuje w upały. 



3. Sałatka z groszkiem i pomidorem. Kolorowa i orzeźwiająca. Świetna zarówno jako przekąska lub drugie śniadanie, jak i jako dodatek do obiadu.



4. Sałatka z grzankami i prażonymi pestkami dyni i słonecznika. Pyszna i sycąca sałatka w wersji wegańskiej. Zawiera nieco białka, dużo zdrowych tłuszczów i węglowodanów. Można się nią najeść a nie tylko oszukać głód. 



Sosy do sałatek
Moje sosy opierają się na jednej bazie: olej, ocet i przyprawy ziołowe. Niekiedy dodaję jeszcze musztardy lub ketchupu zmieszanego z musztardą. Eksperymentuję również z przyprawami. Sos można sporządzić z dodatkiem wody lub bez. Wypróbowałam i da się, wszystko zależy od upodobań i potrzeb. Ja zazwyczaj z przypraw daję pieprz ziołowy, pieprz czarny i zioła prowansalskie. Czasami dorzucam mieloną paprykę. Jeżeli chodzi o proporcje to wszystko robię na oko, ale dla ułatwienia przyjmijmy, że dwa razy więcej oleju niż octu, a przypraw w sumie nie więcej niż oleju. Powinno się udać.

Więcej zdjęć niż tekstu, bo przyrządzenie tych sałatek naprawdę jest banalnie proste. Można dowolnie eksperymentować, kombinować i puścić wodze fantazji. Ja właściwie za każdym razem robię sałatkę trochę inną. I z reguły każda kolejna jest coraz lepsza ;)

Zobacz też:

6 komentarzy:

  1. Łatwe i szybkie do przygotowania. Mniam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwe sałatki lubię. Jeszcze tylko muszę winegreta dopracować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeszłam właśnie na dietę i takie sałatki bardzo mi się przydają - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie sałatki :) Te jeszcze do tego szybkie i proste w przygotowaniu :) Z pewnością wypróbuję. Pozdrawiam, http://przepisnamlodosc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkie sałatki :) Te jeszcze do tego szybkie i proste w przygotowaniu :) Z pewnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...