środa, 2 września 2015

3 sposoby jak ulepszyć odżywkę do włosów

Dzisiaj przedstawiam prosty sposób na udoskonalenie słabej odżywki. Właściwie to kilka sposobów, jak ulepszyć odżywkę do włosów. Wielokrotnie zdarzyło mi się kupić odżywkę do włosów, która okazywała się nie tyle do włosów, co do niczego. Nie żeby w jakiś sposób szkodziła moim włosom. Nie plątała ich, nie puszyła ani nie wzmagała przetłuszczania. Ona nie robiła z nimi zupełnie nic. Używanie za słabej odżywki nie ma wielkiego sensu. Może ona oczywiście ułatwić rozczesywanie włosów po myciu, ale to trochę za mało. Przynajmniej moje włosy są nieco bardziej wymagające.
Źródło: pixabay.com

Co można zrobić ze słabą odżywką do włosów?
Czy kiepską odżywkę trzeba od razu wyrzucić do kosza lub rzucić w kąt i czekać aż się przeterminuje? Niekoniecznie. Za słaba odżywka do włosów nieźle powinna się sprawdzić do mycia włosów odżywką. Używałabym jej również jako pierwszy produkt przy systemie mycia włosów OMO (odżywka, mycie, odżywka). Poza tym odżywkę, która nie nadaje się do włosów można wykorzystać do mycia ciała (działa jak balsam pod prysznic) albo do golenia. Kiepską odżywkę można również nieco stuningować. 

Tuningowana odżywka do włosów z olejkiem
Ostatnio zaczęłam do porcji swojej odżywki dolewać kilka kropli olejku. Efekt jest niesamowity. W ten prosty sposób odżywkę o ubogim składzie łatwo możemy zamienić w intensywną maskę. Ilość olejku trzeba samemu wyczuć, bo to zależy od odżywki której używamy, a także od naszych włosów. Na wszelki wypadek lepiej zacząć od mniejszej ilości np. 2 krople przy włosach półdługich lub długich. Pamiętajmy, że olejek powinien być prawdziwym olejkiem bądź mieszanką olejków, chociaż pomieszanie odżywki z silikonowym serum także może dać całkiem ładny efekt wizualny. Ja jednak wybieram czyste (albo prawie czyste) olejki, ponieważ chcę włosy pielęgnować i odżywiać. Zaklejające, wygładzające i ochronne silikony stosuję, ale już w produktach bez spłukiwania. Taką odżywkę z dodatkiem olejku nakładam na włosy na dłuższą chwilę (minimum 20 minut) po czym normalnie spłukuję. Nie zauważyłam obciążenia ani szybszego przetłuszczania się włosów, ale to kwestia indywidualne i u każdego może być nieco inaczej.


Mieszanie odżywek do włosów
Mieszanie odżywek do włosów to również ciekawy pomysł i może się okazać, że dwa średniawe kosmetyki zastosowane w duecie sprawdzą się mistrzowsko. Nie ma specjalnych przeciwwskazań, żeby zmieszać ze sobą więcej odżywek. Ja jeszcze tak nie próbowałam, ale brzmi ciekawie. Na razie mieszałam tylko Kallos Algae i Kallos Chocolate i rzeczywiście razem ich działanie było na mocną czwórkę z plusem podczas gdy solo oceniłabym je gorzej. Szczególnie czekoladowy Kallos poza pięknym zapachem nie zachwyca. 


Odżywka do włosów zmieszana z balsamem do ciała
Kiedyś przy okazji Niedzieli dla włosów zmieszałam słabiutką odżywkę z mleczkiem do ciała. Balsamy i mleczka sprawdzą się lepiej niż olejki w przypadku włosów przetłuszczających się, cienkich, delikatnych, które łatwo jest obciążyć. Nie jest to metoda tak idealna jak dodawanie do odżywki olejku. Balsam nieco trudniej jest połączyć z odżywką na gładką masę. Również nakładanie na włosy jest nieco trudniejsze. Ja zauważyłam, że nieco się plątały. Jeżeli chodzi o działanie myślę, że jest mniej intensywne. I nieco trudniej jest znaleźć balsam o składzie idealnym podczas gdy w przypadku olejków wystarczy wziąć jakikolwiek pierwszy lepszy czysty olej (oliwę, lniany, z pestek winogron). Na sklepowych półkach mamy też do wyboru całkiem sporo mieszanych olejków o ładnych składach (prawie) bez niepotrzebnych dodatków. W przypadku kremów, balsamów i mleczek do ciała tak łatwo nie jest.


Te trzy sposoby na ulepszenie odżywki do włosów stosuję już od jakiegoś czasu i jestem bardzo zadowolona. Nie muszę wydawać fortuny na kosmetyki o bogatym składzie, bo łatwo i szybko mogę się wzbogać pierwszą lepszą, tanią odżywkę do włosów.

Co jeszcze można dodać do odżywki do włosów?
Poza olejkiem, inną odżywką lub balsamem do odżywki można jeszcze dodać np. jajko. Efekt u mnie był niezły: Kallos Chocolate z jajkiem. Jeżeli ktoś lubi takie zabawy i trochę siedzi w temacie odzywki i maski do włosów może wzbogacać półproduktami (gliceryna, mocznik, witamina E, kwas hialuronowy).
Z takich bardziej zwykłych produktów, które każdy ma do odżywki można dodać: kakao, żel z siemienia lnianego, miód, piwo, sok z cytryny, jogurt, ocet jabłkowy... Oczywiście wszystko to z rozwagą i przede wszystkim na własną odpowiedzialność ;)

Zobacz też:

11 komentarzy:

  1. kiedys częściej musiałam tuningowac maski, teraz w sumie rzadko mi sie zdarza wtopa na szczęście. jak juz, to najczęściej dodaje troche olejku, albo glinki, to przynajmniej dodaje właściwośc nadania puszcystości włosom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ostatnio głównie leję olejek i jest super. biorę byle jaką odżywkę a i tak świetnie działa.

      Usuń
  2. Kiedy u mnie się nie sprawdza odżywka, mieszam ją często z innymi. Ewentualnie jeśli naprawdę się nie sprawdza, używam jej do golenia nóg, skóra jest bardzo przyjemna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie od zawsze miałam skłonności do mieszania masek/odżywek, niezależnie od tego czy się sprawdzały czy nie :) W ten sposób zwietrzyłam kilka balsamów do ciała, które stały przez długi czas nieużywane i miałam dziwne przeczucie, że więcej ich nie użyję zgodnie z przeznaczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ostatnio większość kosmetyków czy to do twarzy czy do ciała nakładam na włosy ;)

      Usuń
  4. Dwóch ze sobą jeszcze nie mieszałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam zamiar zmieszać i ze cztery :) i zobaczymy co będzie

      Usuń
  5. Takie proste patenty, a nigdy na to nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jak na razie trafiłam na jedną odżywkę bez efektu ale to taka w postaci mgiełki bez spłukiwania-a że włosów nie obciąża to sobie ją pomału wypsikuję bo przecież nie wyleję:) ale nie przyszło mi do głowy nakładać kosmetyki do ciała na włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz jej też używać do zwilżania włosów pod olejowanie;)

      Od siebie dodam jeszcze papkę z drożdży i żelatynę, która solo również nie na każdych włosach się sprawdzi.

      Usuń
    2. ja po przeanalizowaniu składu doszłam do wniosku, że balsamy do ciała mogą świetnie sprawdzić się na włosach. a odżywka do włosów jest całkiem spoko jako balsam pod prysznic ;)

      Usuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...