niedziela, 30 sierpnia 2015

OMO w wersji olejowej

Dzisiaj postanowiłam zastosować metodę mycia włosów OMO (odżywka-mycie-odżywka). Ten sposób pozwala chronić włosy podczas mycia, znacznie ogranicza ich plątanie i dodatkowo je odżywia. Żeby było jeszcze lepiej przed mycie zamiast samej odżywki nałożyłam odżywkę ze sporą ilością olejku i potrzymałam na włosach około godziny. Moje włosy wciąż nie są w idealnym stanie i potrzebują olejowania. Niestety nie zawsze mam dostatecznie dużo czasu. Bo u mnie jeżeli olejowanie to minimum 4 godzin a najlepiej na noc. OMO z dużą ilością olejku w pierwszej odżywce wydaje się być niezłym pomysłem.

Jako odżywkę przed mycie użyłam Kallos Chocolate z odrobiną Kallos Algae, do tego wlałam sporą ilość olejku Babydream fur mama. Nałożyłam na włosy i zajęłam się swoimi sprawami, czyli prawdopodobnie podbijaniem internetu ;) Po godzinie umyłam włosy dwa razy. Raz szamponem Babydream a drugi raz płynem Facelle. Nie ma w tym żadnej głębszej filozofii. Po prostu szampon mi się kończył i starczyło tylko na jedno mycie.

Po umyciu nałożyłam na włosy już trochę lżejszą maskę - Malwa Gloria. Jak widać idea była taka, żeby włosy mocno odżywić, ale później umyć żeby nie były przyklapnięte i nie przetłuszczały się szybko. W skórę głowy wtarłam Aloevit, który właśnie testuję (czekajcie na recenzję), a końcówki wygładziłam i zabezpieczyłam Ziają bez spłukiwania (jak zwykle). 





Włosy po moim olejowym OMO są miękkie i gładkie, jak po normalnym, całonocnym olejowaniu. Szczerze, to nie widzę specjalnej różnicy. Chyba olejowe OMO na stałe wejdzie do mojego repertuaru pielęgnacyjnego. I chyba najwyższy czas zaktualizować moją włosowa piramidę pielęgnacji.

Zobacz też: 

6 komentarzy:

  1. Muszę poczytać więcej na temat olejowania i dbania o włosy. Zrobiło mi się mega sianko na głowie ostatnio i pora to naprawić! Zabieram się za szperanie na Twoim blogu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Co byś poleciła na wypadanie włosów? Od kilku dni jem cynk magnez witaminy pije na przemian skrzyp pokrzywa ok 500 ml naparu dziennie... Byłam u trychologa i podobno mam zbyt tłusta głowę właśnie od olejowania jedyny ratunek to szampon za prawie 3 stówki :(

    Pozdrawiam Cam z http://befitandsexystudentlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziwne to co piszesz... Mi o olejowaniu włosy mniej się przetłuszczały... Może nie domywasz olei?
      Spróbuj zbadać thc, żelazo i magnez.
      Możesz przeanalizować skład szamponu i dobrać podobny w niższej cenie.
      Cynk z tego co się orientuję lepiej się przyswaja z drożdży niż z tabletek.

      Usuń
    2. hej :) nie jestem żadną specjalistką, ale szampon za 3 stówki jako jedyny ratunek brzmi nieco sekciarsko i reklamowo.
      spotkałam się z tym, że niektórym dziewczynom nie służy olejowanie skóry głowy i dłuższe pozostawianie na niej oleju właśnie skutkuje wypadaniem włosów. jedyna rada na to - przestać nakładać olej na skórę głowy. ja bym porządnie oczyściła skórę głowy mocniejszym szamponem i może jakimś peelingiem, zrezygnowała z olejowania skóry głowy, postawiła na delikatne szampony i lekkie odżywki, ewentualnie w ogóle nakładała odżywki tylko od połowy długości włosów. i zobaczyła, co się będzie działo.

      jeżeli chodzi o wypadanie ja często pijam skrzyp z pokrzywą, naraz tzw. skrzypokrzywa. podobno niezłe efekty daje również picie drożdży, ale nie dla wszystkich jest to do przejścia ;) ja sama jeszcze nie próbowałam.
      i chyba odwiedziłabym jeszcze jakiegoś specjalistę. chociażby fryzjera i wysłuchała co on ma na ten temat do powiedzenia.

      a tak z ciekawości, to co to za szampon? ten za 3 stówki.

      Usuń
  3. Maska z olejem to świetne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jak nakładasz maskę przed olejowaniem, ale warto jeszcze zanim ją nałożysz lekko zwilżyć włosy ciepłą wodą. Nie tak by z nich ciekło, ale tak delikatnie. Efekt przynajmniej u mnie jest super :)

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...