piątek, 7 sierpnia 2015

Włosy zniszczone i przetłuszczające się: jak rzadziej myć włosy?

Rzadsze mycie włosów to ostatnio jeden z najważniejszych punktów mojej obecnej włosowej pielęgnacji. Wiem, co sobie pomyślicie. Brudaska. Tłuste włosy fuj. Lato jest, człowiek się więcej poci, a włosy szybciej przetłuszczają. Tak, to wszystko prawda. Prawdą jest też, że kiedy zmniejszyłam ilość myć włosów do 2-3 w tygodniu zaczęły one wyglądać o wiele zdrowiej i ładniej się układać. Jakkolwiek to zabrzmi to moje włosy lepiej wyglądają i lepiej się czują kiedy są brudne ;) Oczywiście żadna przesada nie jest dobra, a przetrzymywanie bardzo przetłuszczonych włosów w końcu im zaszkodzi. Sam łój na włosach nie jest szkodliwy (nawet je natłuszcza i chroni), ale zalegający na skórze głowy już nie robi nam tak dobrze. Nie wspominając już o tym, jak to wygląda. W takiej sytuacji trzeba znaleźć złoty środek.

Źródło: pixabay.com

Mam chodzić z tłustymi włosami?
Chodzenie z mocne przetłuszczonymi włosami przez kilka dni - nie. Ale jeden dzień z lekko nieświeżymi nikogo nie zabił. Lepiej wytrzymać i umyć je po treningu (bo i tak się spocimy). Nie do końca widzę też sens myć włosy przed wyprawą nad wodę, w której je i tak zmoczymy i ubrudzimy. Tak samo jak nie myję włosów przed basenem. Czasami można sobie odpuścić i zrobić dzień dziecka. Moim włosom to wychodzi na dobre, chociaż sama rada żeby rzadziej myć włosy i chodzić z brudnymi nie brzmi zbyt dobrze ;) 

Jak radzić sobie z nieświeżymi włosami?
Sposobów na nieświeże włosy jest kilka. Najlepiej je spiąć. Czasami wtedy w ogóle nie widać, że przydałoby im się mycie. Można również założyć czapkę lub kapelusz. W ofercie sklepów mamy również suche szampony. Ja miałam okazję wypróbować tylko jeden (Aussie, Miracle Dry Shampoo) i nie zachwycił. Po pierwsze ja chyba nie umiem go stosować i mam wrażenie, że włosy wyglądają po nim jeszcze gorzej. Takie białawe, matowe, szorstkie i wcale nie wyglądają na mniej tłuste. Po drugie zawiera alkohol, który nie robi zbyt dobrze włosom ani skórze głowy. O wiele skuteczniej w roli suchego szamponu spisuje się zwykły puder do twarzy. Próbowałam też kakaa i daje radę, chociaż trochę brudzi ;)

Źródło: pixabay.com

Jak zmniejszyć przetłuszczanie się włosów?
Żeby móc rzadziej myć włosy warto zadbać o to, żeby się one mniej przetłuszczały. Wbrew pozorom całkiem dużo możemy w tej kwestii zrobić. Po pierwsze nie czeszmy ich zbyt często. Przy rozpuszczonych to nieuniknione, ale może w takim razie warto polubić się z kokami i warkoczami. Ja właściwie nie mam potrzeby czesania włosów przez cały dzień. Wystarczy, że zrobię to rano i dla zdrowia czeszę je również na wieczór przed spaniem. Wystarczy. Często łapię się na tym, że czeszę włosy po prostu z nudy, a nie dlatego, że one tego wymagają. Fajnie spięte włosy to jeden z najlepszych sposobów na zmniejszenie konieczności czesania, co przekłada się na zmniejszenie przetłuszczania włosów.

Kolejnym sposobem, który u mnie świetnie się sprawdził i zmniejszył przetłuszczanie włosów jest kawowy peeling skóry głowy czyli po prostu peeling skory głowy fusami z kawy. Wykonuję go 1-2 razy w miesiącu i zawsze przy użyciu mocniejszego szamponu z SLS. Efekt jest świetny. Włosy po taki peelingu się świeże przynajmniej jeden dzień dłużej niż zwykle. Warto od czasu do czasu porządnie oczyścić nie tyle same włosy, co skórę głowy. Sam mocniejszy szampon to trochę mało i warto włączyć do swojej pielęgnacji peeling skóry głowy. Pamiętajmy jednak, żeby wykonywać go delikatnie i nie częściej niż 2-3 razy w miesiącu, bo efekt może być odwrotny do zamierzonego.

Nie twierdzę, że codzienne mycie włosów im szkodzi i należy go unikać. Myślę, że to zależy od osoby. Na moich włosach zdecydowanie lepiej sprawdza się rzadsze mycie. Dopiero na drugi dzień po umyciu zaczynają wygląda optymalnie, bo tuż po to nie zawsze ;)


Zobacz też: 

7 komentarzy:

  1. Przetestowałam chyba wszystko, mój tłuszcz jest uparty:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja muszę myć codziennie, ale się przyzwyczaiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. A próbowałaś maskę do włosów przetłuszczających się Biovax? U mnie działa naprawdę super, minimum jeden dzień dłużej włosy są świeże, jak nie ma upałów to nawet 2-3. Peeling skóry głowy też dużo daje (jak akurat wolę cukrowy, bo kawę ciężko wypłukać z gęstych włosów).

    Co do suchych szamponów - Batiste do włosów brązowych u mnie działa świetnie i jest zupełnie niewidoczny na włosach. Niestety, gdy przesadzę z częstotliwością, wzmaga wypadanie. Ale gdy nagle wypada wieczorne wyjście, to potrafi mnie uratować w 5 minut. Używam go też na większe wyjścia na zupełnie czyste włosy, zaraz po wysuszeniu - świetnie unosi u nasady, nawet suszenie na szczotce nie robi im tak dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za rady. muszę wypróbować Biovaxa.

      Usuń
  4. Ja myję włosy co 2 dni, w liceum myłam codziennie, ale kiedyś w wakacje pozwoliłam wlosom trochę odpocząć i dzięki temu myję je trochę rzadziej.
    Polecam suche szampony z Batiste, mają przyjemne zapachy i fajnie działają, włosy nie są sztywne i matowe. Oczywiście nie ma co z nimi przesadzać, ale czasami ratują życie :) Podobno wersja do włosów brązowych jest dobra, ale jeszcze nie miałam okazji jej próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A tej kuracji na zniszczone próbowala? http://trena.pl/zestawy/4381-wella-sp-luxe-oil-kit-zestaw-szampon-200ml-maska-150ml-olejek-100ml-00005531.html?search_query=zniszczone+wlosy&results=299 jest niezła. na dodatek przestalam atakowac włosy gorącym powietrzem. kupilam suszarke panasonica z jonizacja i uzywam tylko chłodnego powietrza. moze suszenie troche służej trwa, ale kondycja włosów znacznie sie poprawiła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam . Ja przeszłam z mycia codziennego na mycie włosów co 3 dni. Pomagają mi suche szampony których miałam i testowałam dużo. Ale najlepszy dla mnie i moich ciemno brązowych włosów do łopatek jest Baptiste dark . oczywiście po jednym dniu przez dwa kolejne spinam włosy w warkocz. Dodatkowym plus jest taki że w warkocz nie plączą się.

    OdpowiedzUsuń

W celu działań promocyjnych na blogu należy skorzystać z zakładki Kontakt. Więcej informacji o blogu w zakładce Informacje o blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...